1396-05-20 06:59
859
0
42579
فرماندار گالیکش:

دو روستای گالیکش برای اجرای طرح فاقد بیکار انتخاب شدند / شهرک گیاهان دارویی در گالیکش احداث می‌شود + تصاویر

فرماندار گالیکش گفت: در راستای اجرای طرح روستای فاقد بیکار، از هر بخش این شهرستان یک روستا به‌عنوان روستای هدف انتخاب‌شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسن خسروی در سومین جلسه ستاد اشتغال شهرستان گالیکش از انتخاب دو روستا به‌عنوان روستای هدف در راستای اجرای طرح روستای فاقد بیکار در این شهرستان خبر داد.

nilkooh2589 1

وی افزود: این انتخاب در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و افزایش تولید، پرداخت تسهیلات بانکی، ایجاد مشاغل خُرد، خانگی و کارگاه‌های کوچک در دستور کار قرارگرفته است.

فرماندار گالیکش در ادامه به اعتبار و اشتغال‌زایی ادارات و نهادهای این شهرستان در سال 95 و سه‌ماهه نخست سال 96 اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بخش صنعت، معدن و تجارت شهرستان 10 میلیارد و 242 میلیون ریال به همراه 8 جواز تأسیس با پیش‌بینی 199 نفر اشتغال صادرشده است.

خسروی به حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد گفت: 500 میلیون ریال برای پرونده‌های مشاغل خانگی، 350 میلیون ریال جهت کارگاه‌های تولیدی، 5 میلیارد ریال در حوزه ابریشم‌بافی، 7 میلیارد و 800 میلیون ریال هتل اقامتی حاجی‌زاده و مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال نیز برای هتل آسمان اختصاص‌یافته است.

فرماندار گالیکش به میزان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 25 مورد وام اشتغال‌زایی به ارزش 7 میلیارد و 950 میلیون ریال به مشاغلی از قبیل خیاطی زنانه، تولیدی کفش، لوازم‌یدکی خودرو، پرورش گوسفند، آرایشگاه زنانه و ... پرداخت‌شده است.

وی افزود: 13 پرونده نیز به مبلغ 3 میلیارد و 650 میلیون ریال در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

نماینده عالی دولت در گالیکش در ادامه از ایجاد اشتغال 110 نفر بااعتبار 16میلیارد ریال در عرصه‌های کشت زعفران، پرورش قارچ، دام، زنبورعسل، گیاهان دارویی، پرورش ماکیان، خیاطی، قالیبافی و ... توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان در سال گذشته خبر داد.

خسروی ایجاد اشتغال را خواست مردم از مسئولین عنوان کرد و اظهار داشت: سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده‌اند و دولت در دستور کار قرار داده در راستای تولید و اشتغال است.

وی استقرار بانک تعاون در گالیکش را از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: بانک تعاون، صندوق کارآفرینی امید و اداره تأمین اجتماعی در گالیکش باوجود تعاونی‌های فعال، هنوز تشکیل نشده‌اند و از نیازهای مردم این شهرستان است.

nilkooh2589 1

فرماندار گالیکش ایجاد گلخانه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اشتغال این شهرستان عنوان کرد و گفت: برای ایجاد شهرک گیاهان دارویی، اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌شده است. این شهرک در 3 کیلومتری غرب روستای «آق قمیش» واقع است و قرار است به همان نسبت اعتبارات عمرانی فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان هم اعتبار اختصاص دهد.

وی افزود: در این شهرک انواع گیاهان دارویی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه مانند زعفران، به‌لیمو، گل محمدی و غیره کشت خواهد شد. در حال حاضر جدول‌سازی، پایه‌گذاری برق و لوله‌کشی آب و دیگر زیرساخت‌ها در حال انجام است.

خسروی تأکید کرد: این شهرک با تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان و جهاد کشاورزی استان راه‌اندازی می‌شود و این شهرک به‌عنوان شهرک استانی در قالب گیاهان دارویی است.

شایان ذکر است در این جلسه «مازندرانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، پهلوری مدیر صندوق کارآفرینی امید استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گالیکش حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.