1395-03-22 05:32
1318
0
33372
امام جمعه بخش کوهسارات:

هیچگاه نباید از مسئله فرهنگ غافل بود / صحنه مبارزه حق و باطل منحصر به میدان‎های جنگ نظامی نیست

خطیب جمعه بخش کوهسارات مینودشت گفت: صحنه مبارزه حق و باطل منحصر به میدان های جنگ نظامی نیست؛ بلکه فضاهای علمی، آموزشی و مراکز رسانه ای مهم ترین صحنه های تقابل این دو گروه هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی خانلری» در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، با تبریک فرا رسیدن این ماه، گفت: مومنان باید از ماهی که در آن خوابش عبادت، نفس مومن تسبیح پروردگار، ثواب خواندن یک آیه از قرآن برابر ختم آن است و ... بهره کامل را ببرند تا در روز عید سعید فطر حسرت فرصت های از دست رفته را نخورند.

وی افزود: مسلمانان در این ماه پر خیر و برکت از حال همسایگان و خویشان خود غافل نباشند و تلاش نمایند دل ها را به یکدیگر نزدیک نمایند.

خطیب جمعه بخش کوهسارات با اشاره به 23 خرداد سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال 59، اظهار داشت: آمریکا با زور سرنیزه به میدان مبارزه نمی آید، بلکه با قلم وارد کارزار می شود. صحنه مبارزه حق و باطل منحصر به میدان های جنگ نظامی نیست؛ بلکه فضاهای علمی، آموزشی و مراکز رسانه ای مهم ترین صحنه های تقابل دو گروه حق و باطل هستند. از مسئله فرهنگ هیچ گاه نباید غافل بود.

حجت الاسلام خانلری در ادامه در خصوص سالروز رحلت حضرت خدیجه (س)، 10 رمضان المبارک 3 سال پیش از هجرت، عنوان کرد: این حضرت 25 سال در کنار پیامبر گرامی اسلام زندگی کردند و پشتوانه سیاسی و اقتصادی ایشان بودند.

وی افزود: حضرت خدیجه (سلام الله علیها) یکی از چهار بانویی است که بهشت بر او واجب شده است. این حضرت با این که در اوج نعمت ها زیسته بود سه سال در شعب ابو طالب همراه رسول گرامی اسلام با صبوری کامل زندگی کرد و در این مدت گله و شکایتی نکردند و این از بزرگی روح و عظمت شخصیت ایشان حکایت دارد.

امام جمعه بخش کوهسارات با بیان این که همسر گرامی پیامبر چند روز پس از درگذشت حضرت ابوطالب از دنیا رفتند، خاطر نشان کرد: این مصیبت واقعا برای پیامبر سخت بود تا حدی که این سال را «عام الحزن» یعنی سال اندوه نامیدند.

حجت الاسلام خانلری در خصوص سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال 58 هم، گفت: «صنعتی کردن کشاورزی و باغداری، ایجاد صنایع تبدیلی و ساختار سازی برای توزیع و بازرگانی» سه محور اصلی این بخش هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

عکس و گزارش: محمد وزیری

minookhabar34 2

minookhabar34 2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.