1397-09-28 10:58
1570
0
59670
امام جمعه شهرستان مینودشت:

حقیقت بندگی و عبودیت را در باطن خود جستجو کنیم

حوزه/امام جمعه شهرستان مینودشت گفت: باید حقیقت بندگی و عبودیت را در باطن خود جستجو کرده و در مرحله عمل انجام دهیم.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی، در جلسه درس اخلاق هفتگی خود در جمع کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (سلام‌الله علیها) این شهرستان به «بررسی و تفسیر قسم و جایگاه آن» در قرآن پرداخت.

وی به قسم‌های وارده در قرآن و آثار آن‌ها اشاره کرد و افزود: هرگاه خداوند متعال به چیزی قسم می‌خورد، دو نکته معلوم می‌شود؛ اهمیت موضوع و دیگری اهمیت امور است. مثل اهمیت ماه و خورشید که نقشی مهمی در هستی دارند.

حجت‌الاسلام حسینی ضمن توضیح قسم خداوند به «انسان»، تزکیه نفس را با اهمیت دانست و بیان کرد: تزکیه نفس می‌تواند انسان را به رستگاری برساند به‌خصوص در حوزه‌های علمیه که به‌مراتب عالیه تهذیب نفس رسیده و جهت کسب تقوا و درجات معنوی با استناد به سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بزرگان و علما؛ بسیاری از شئون را رعایت می‌کنند، مرحوم آخوند ملأ حسین قلی همدانی نمونه بارز این امر هستند.

امام جمعه مینودشت با استناد به کتاب داستان راستان شهید مطهری (رحمه‌الله علیه) خاطرنشان کرد: باید حقیقت بندگی و عبودیت را در باطن خود جستجو کرده و در مرحله عمل انجام دهیم.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه امروزه برخی از سیره علما و بزرگان دور شده‌اند، ضمن توصیه‌هایی به طلاب گفت: طلبه باید قلبش متوجه خدا باشد و اعمالش را با نیت قربت انجام دهد، انسان با عمل است که به تقوا و خدا می‌رسد./ حوزه

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.