1398-01-02 05:07
1497
0
62024
در پی وقوع سیل انجام شد

امدادرسانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به سیل‌زدگان گلستان

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با حضور در مناطق سیل زده استان گلستان در امدادرسانی به سیل‌زدگان گلستانی مشارکت کرد.

 به گزارش گلستان ما، پس از بارش شدید باران در گلستان و سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان؛ شهرهای گنبدکاووس، آققلا، بندرترکمن و گمیشان دچار آبگرفتگی شدید شده و زندگی مردم این شهرها مختل شده است.

در همین راستا کمک‌های امدادی از سوی بنیاد اجتماعی برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تهران ویژه سیل زدگان گلستانی عصر پنجشنبه به گلستان رسید.

روح الله اکبری، مدیر پیشرفت روستایی بنیاد اجتماعی برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این رابطه اظهار کرد: از زمانی که متوجه وقوع سیل در استان گلستان شدیم با نمایندگان خود در گلستان تماس گرفتیم و آنها با حضور میدانی در منطقه نیازهای مردم را شناسایی و به ما اطلاع دادند.

وی افزود: در ابتدا منابعی در اختیار استان قرار گرفت تا نیازهای اولیه مردم از جمله غذای گرم و گرمایش محیا شود.

اکبری ادامه داد: با توجه به نیازمندی‌های اعلام شده نخستین محموله کمک‌های امدادی شامل آب معدنی، پتو، کنسرو لوبیا، تن ماهی و … از تهران به استان ارسال شد.

دیدار با مسئولان برای شناسایی نیاز سیل زدگان

وی گفت: از صبح امروز همراه با مدیرکل ستاد فرمان امام در گلستان به مناطق سیل زده رفته و بازدیدی انجام دادیم و ضمن صحبت با مدیر کل بحران، فرمانداران و ائمه جمعه نیازهای مردم منطقه را شناسایی کردیم و متوجه شدیم بحران از شرق استان به سمت شهرستان‌های آق قلا، گمیشان و بندرترکمن در حال نزدیک شدن است.

اکبری ادامه داد: به همین دلیل مرکز خدمات رسانی خود را معطوف به این سه شهرستان کردیم و محل خدمات رسانی را در مسجد جامع شهرستان بندر ترکمن مستقر نمودیم تا برای سیل زدگان غذای گرم تهیه نکرده و در شهرستانهای گمیشان و آق قلاارائه کنیم.

وی افزود: تعدادی دیگر از دوستان جهادی ما در شهرستان گنبدکاووس مشغول خدمات رسانی هستند و تا این لحظه پنج هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم بین مردم توزیع کرده اند.
اکبری ادامه داد: پوشک برای کودکان، شیرخشک، دارو و … از جمله مواردی هستند که نیازمندی به آنها اعلام و به مناطق هدف ارسال شده است.

محمد مهدی سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در گلستان هم در رابطه با برنامه‌های اجرا شده در رابطه با سیل زدگان گفت: از زمان وقوع سیل در شهرهای گلستان و با توجه به نیازمندی‌ها، آب معدنی، کنسروجات، شیرخشک و پوشک و غذای گرم تهیه کرده و بین سیل زدگان توزیع کرده ایم.

وی افزود: برای هرچه بهتر شدن این برنامه‌ها از گروه‌های جهادی زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام بهره می‌گیریم و با هماهنگی که با ائمه جمعه در شهرهای بندرترکمن انجام شد قرار براین شد تا مرکزیت خدمات را در شهرستان بندرترکمن قرار دهیم و در این مکان آشپزخانه‌ای راه اندازی کردیم تا غذاهای تهیه شده در بخشی از گمیشان و بخشی در بندرترکمن توزیع شود.

سلمان زاده گفت: قرار براین شده تا در روز نزدیک به پنج هزار غذا طبخ و بین سیل زدگان توزیع شود.

وی ادامه داد: تاکنون از سوی ستاد فرمان امام هزار پتو، سه هزار آب معدنی، پنج هزار کنسروجات و … بین سیل زدگان توزیع شده است./مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.