1396-12-22 06:05
600
0
51524
سرپرست پليس فتا گلستان مطرح کرد:

سرقت اطلاعات كاربران به واسطه اپليكيشن ‌و لينک های جعلی

سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: ارسال لینکهای جذاب و فریبنده‌ جهت تحریک و تشویق کاربران و نصب بدافزار بر روی تجهیزات هوشمند آنان یکی از شگردهای مجرمان سایبری میباشد.

به گزارش گلستان ما، سروان وحید صاحبکاران در تشریح این خبر گفت: یکی از شگردهای مجرمان اینترنتی که مورد استفاده قرار میگیرد سرقت اطلاعات کاربران از طریق ارسال لینکهای حاوی بدافزار میباشد که در یکی از این شیوه‌ها مزاحمان و سارقان اینترنتی با ارسال برنامه یا لینک حاوی بدافزار‌ با عناوینی فریبنده سبب تحریک و تهییج کاربران میشوند‌ تا پس از کلیک بر روی لینک مذکور ‌برنامه مخرب مورد نظر آنها نصب و اجرا شود.

وی افزود: برنامه‌های مخربی که به عنوان بدافزار شناخته میشوند میتوانند علاوه بر دریافت و ارسال اطلاعات موجود در حافظه دستگاه، با ضبط صدا و تصویر سبب نقض حریم خصوصی آنان شوند.

این مقام انتظامی گفت: همچنین برنامه‌هایی با عنوان صیغه یاب‌، نرم افزار عریان کننده و ... در شبکه‌های اجتماعی در حال تبلیغ است ابزاری جهت سرقت اطلاعات کاربران شده که تبعات غیرقابل جبرانی را به همراه خواهد داشت لذا به کاربران توصیه میشود به جهت حفظ حریم شخصیشان از چنین برنامه‌هایی استفاده نکنند.

سروان صاحبکاران خاطرنشان کرد:کاربران عزیز فریب عناوین جذاب ‌و تبلیغات اغواکننده شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای را نخورند.

وی افزود: عبارت "هم اکنون کلیک کنید تا چند دقیقه دیگر به دلایل امنیتی این لینک حذف میگردد" ، "برنده خوش اقبال امروز سایت ما" ، "تصاویر لو رفته از بازیگران" و نرم افزارهای خاص با قابلیت‌های جذاب ‌فقط بخشی از انواع حربه‌های سارقان اینترنتی جهت تحریک کاربران است.

سروان صاحبکاران ضمن هشدار به کاربران در خصوص مراقبت از اطلاعات خصوصیشان ‌از آنها خواست‌ بر روی لینکهایی که مشکوک هستند و یا احتیاجی به آن ندارند به هیچ عنوان کلیک نکنند و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.