1398-01-30 11:32
777
0
62675

گوشه‌ای از خدمات آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده گلستان + فیلم

وقتی سیل آمد همه به کمک گلستان شتافتند، آستانِ « قزل امام» نیز مردمان ترکمن صحرا را تنها نگذاشت؛ سفره کرامت رضوی نیز در مناطق سیل‌زده گلستان گسترانده شد و مردم هنوز بر خوان کرمش مهمان‌اند.

به گزارش گلستان ما، ترکمن صحرای نجیب این روزها حال خوشی ندارد اما صبوری می‌کند تا سیلِ مشکلات را پشت سر بگذارد. 27 اسفندماه بود که بارش‌ شدید باران، سبب سرریز شدن سدها و طغیان رودخانه‌ها شد؛ سیلاب به راه افتاد و یکی یکی شهرهای ترکمن صحرا را فراگرفت.

سیل اما انگار قصد رفتن نداشت، ماند بیش از یکماه و در خانه‌های مردم دشت ترکمن جا خوش کرد. مردم آواره کمپ‌های اضطراری شدند، روستاها در محاصره آب قرار گرفتند و آق‌قلا به زیر آب رفت.

زمین‌های کشاورزان و حاصل دست‌رنج شان را هم سیل با خود برد و خستگی را بر تن بی‌رمق مردمان این دیار برجای گذاشت. اما کسی ترکمن صحرا را تنها نگذاشت و همه به کمکش شتافتند حتی آستان « قزل امام»؛ سفره کرامت رضوی نیز در مناطق سیل‌زده گلستان گسترانده شد و مردم هنوز بر خوان کرمش مهمان‌اند.

ترکمن‌ها ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند و پیش از سفر حج حتما به مشهد و پابوسی علی‌بن موسی‌الرضا (ع) می‌روند. مردمی که عاشقانه امام رضا (ع) را قزل امام یا امام طلایی صدا می‌زنند.

عبدالله‌زاده، مسئول نیروی انسانی موکب امام رضا (ع) از روزهای نخست فروردین در مناطق سیل‌زده گلستان حضور دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: پس از وقوع سیل در گلستان، موکب امام رضا علیه (ع) به دستور معاونت آستان قدس روز پنجم فروردین ماه در این استان مستقر شد.

اوضاع شهر آق‌قلا و برخی روستاهایش اصلا خوب نبود، کمک‌ها عمدتا به این منطقه گسیل می‌شدند از تجهیزات مهندسی و قایق‌ها و نفربرها تا اقلام غذایی و خدمات دارویی و درمانی.

موکب امام رضا (ع) نیز وسایل پذیرایی و پخت غذا و نان را با خود به روستای قانقرمه  در آق‌قلا برد و تا 17 فروردین آنجا باقی ماند.

آنطور که عبدالله‌زاده می‌گوید: در مدت فعالیت موکب امام رضا (ع) در آق‌قلا روزانه 6 هزار پرس غذای گرم و پنج تا ده هزار قرص نان در این موکب پخت و از سوی بنیاد کرامت بین مردم سیل‎‌زده توزیع می‌شد.

17 فروردین ماه موکب به مشهد برگشت اما بار دیگر به دستور تولیت جدید آستان قدس به گمیشان، یکی دیگر از شهرهای سیل‌زده استان گلستان آمدند.

مسئول نیروی انسانی موکب امام رضا (ع) که هنوز در گمیشان حضور دارد، در این باره می‌گوید: روز 21 فروردین ماه برای دومین بار با وسایل و امکانات پخت پنج هزار پرس غذای گرم و پنج هزار قرص نان به منطقه گمیشان آمدیم اما با نظر مسئولان روزانه دو هزار و 200 پرس غذای گرم بین مردم سیل‌زده و گروه‌های جهادی که در این منطقه مشغول خدمات‌رسانی هستند، توزیع می‌کنیم.

او خاطرنشان می‌کند: تا هر زمانی که مردم مناطق سیل‌زده استان به خدمات موکب امام رضا (ع) نیاز داشته باشند، آنان در منطقه خواهند ماند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.