1398-03-04 10:55
513
0
63459
رئیس پلیس فتای استان گلستان هشدار داد:

کلاهبرداری از طریق فروش نمونه‎سؤالات امتحانی در فضای مجازی

پرسا از کلاه‌برداری در خصوص فروش نمونه سؤالات امتحانی هشدار داد و گفت: از شگرد لو رفتن سؤالات امتحانی کلاهبرداری نسبت به سودجویی در فضای مجازی اقدام می‎کنند.

به گزارش گلستان ما، «سرهنگ دوم ابراهیم پرسا»اظهار کرد: کلاهبرداری‌هایی به‌منظور خریدوفروش نمونه سؤالات امتحانی در فضای مجازی به وجود آمده است.

رئیس پلیس فتای استان گلستان ادامه داد: در پایان سال تحصیلی و شروع امتحانات پایان‌ترم برای دانش‎آموزان و دانشجویان قرار داریم و گاهی شاهد چنین کلاهبرداری‎هایی در فضای مجازی هستیم.

پرسا تأکید کرد: این کلاهبردارن و سودجویان در این ایام اقدام به ایجاد کانال و یا سایت می‎کنند و با دسترسی و تغییر تاریخ سؤالات امتحانی سنوات گذشته از شگرد لو رفتن سؤالات سال جاری بهره‎ می‌جویند.

وی خاطرنشان کرد: این سودجویان قشر دانشجویان و دانش‎آموزان را تشویق به خریدن چنین سوالاتی می‎کنند و درنهایت متأسفانه در فرصت مناسب حساب‎های شهروندانی را خالی می‎کنند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان متذکر شد: از سویی دیگر این افراد وجهه مسئولان آموزش‌وپرورش را زیر سؤال می‎برند و باعث تشویش اذعان عمومی می‎شوند.

پرسا یادآور شد: به دانش‎آموزان توصیه می‎کنیم که فریب این آگهی‎های دروغین را نخورند و از خرید هرگونه سؤالات امتحانی در فضای مجازی خودداری کنند و مطمئن باشند که اکثر این کانال‎ها و سایت‎ها به‌منظور فریب و کلاه‌برداری شکل‌گرفته است.

وی گفت: از خانواده‎ها درخواست داریم در هنگام خریدهایی اینترنتی مراقب فرزندان خود باشم و همچنین برای خرید اینترنتی از کارت‎های هدیه با مبالغ مشخص و پایین استفاده کنند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان متذکر شد: این روزها شاهد آن هستیم میلیون‎ها خانواده‎ها در سراسر دنیا برای رفع نیازمندی‎های خود استفاده می‎کنند و استفاده از بستر اینترنت یک امر اجتناب‌ناپذیری است.

پرسا خاطرنشان کرد: دانلود فیلم و موزیک، ارتباط از طریق شبکه‎های اجتماعی و خرید و ... ازجمله مواردی است که کاربران فضای مجازی از بستر اینترنت بهره می‎جویند و باید حتماً به نکات ایمنی رعایت کنند.

وی به اهمیت دانش سایبری والدین تأکید کرد و گفت: حدومرزها و قوانین استفاده از اینترنت برای خود و فرزندان باید مشخص کنند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان متذکر شد: والدین یک جانمایی درستی از رایانه در فضای منزل داشته باشند و آن را در یک مکان پرتردد در منزل قرار دهند.

پرسا افزود: خانواده‎ها می‎توانند از طریق پلیس فتا و بخش گزارش‎های مردمی می‎توانند هرگونه سودجویی را گزارش دهند و همچنین هم استانی  شماره تماس 21822943 و 21822972  تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.