1398-01-26 06:40
920
0
62567
سرپرست استانداری گلستان:

۱۶۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جبران خسارت سیل به گلستان اختصاص یافت

سرپرست استانداری گلستان گفت: مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض خسارات سیلاب در بخش کشاورزی استان واریز شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، میرمحمد غراوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سیل اخیر بخش کشاورزی خسارت‌های زیادی دید و دولت نیز برنامه‌هایی را برای جبران خسارت کشاورزان پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اختصاص کمک‌های بلاعوض به بخش کشاورزی استان گفت: 50 درصد اعتبارات بلاعوض خسارات سیلاب در بخش کشاورزی استان واریز شد.

سرپرست استانداری ادامه داد: براساس مصوبه هیئت وزیران 162 میلیارد تومان به حساب استان واریز شده است که باید طبق شیوه‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و کمیته فنی و کارگروه‌های شهرستانی به‌صورت عادلانه توزیع شود.

وی در ادامه به کاهش آب‌گرفتگی در شهرهای آق‌قلا و گمیشان اشاره کرد و گفت: باید از تمامی نیروهای امدادی، نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای داوطلب و مردمی که در بحران سیلاب در استان تلاش کرده‌اند قدردانی کنیم.

غراوی افزودبا همکاری شهرداری تهران در روزهای آینده تیمی از این شهرداری با تمام تجهیزات برای نظافت و پاکیزه سازی شهرهای آق قلا و گمیشان به استان گلستان اعزام شوند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه هنوز آب‌گرفتگی‌هایی وجود دارد خسارت اعلام شده از سوی استان همان رقم چهار هزار و 800 میلیارد تومان است تا برآورد کامل انجام شود.

سرپرست استانداری همچنین بیان داشت: اعتباری بابت هزینه‌های ضروری در اختیار استان فقط در زمینه سیلاب قرار گرفته است و ما از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها می‌خواهیم فاکتورها و مستندات هزینه‌کرد را ارائه کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.