1398-03-21 11:00
1453
0
63808
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان:

11درصد هنرمندان صنایع‌دستی گلستان، گنبدی هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی گفت: 11درصد هنرمندان صنایع‌دستی گلستان از شهرستان گنبدکاووس هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، ابراهیم کریمی با عنوان این مطلب تصریح کرد: تا پیش از این 17 هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان گلستان داشتیم که امروز به 35 هزار نفر رسیده است و از این تعداد 4 هزار هنرمند، گنبدی هستند.

وی با اشاره به بهبود وضعیت صنایع دستی نسبت به سالهای گذشته در استان افزود: از عمده ترین مشکلات بخش صنایع‌دستی پراکندگی فعالیت در این زمینه و عدم توجه به کیفیت و رقابت بود که در اولویت پیگیری ما قرار گرفت و امروز شاهدیم صنایعی چون حصیربافی و نمد که در استان منسوخ شده بود به برند صادراتی استان تبدیل شده است.

کریمی اذعان کرد: تاکنون 10 مرکز تخصصی تولید صنایع دستی در گلستان راه اندازی شده است و عملیات اجرایی یازدهمین مرکز نیز هفته آینده در گنبدکاووس آغاز می شود.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی آثار هنرمندان در بازارهای جهانی بسترسازی برای حضور هنرمندان صنایع‌دستی گلستان در نمایشگاههای خارجی را از جمله برنامه های جدی این سازمان عنوان کرد و گفت: در نمایشگاهی که تیرماه امسال قرار است در کشور قزاقستان دایر شود هنرمندانی از استان گلستان حضور خواهند داشت.

بازارچه دائمی صنایع‌دستی یکی دیگر از دغدغه های میراث فرهنگی بود که ابراهیم کریمی به آن اشاره کرد و ادامه داد: بزرگترین بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان آق قلا ایجاد می شود و علاوه بر آن مقدمات ایجاد 5 بازارچه دائمی دیگر در شهرستان های آزادشهر، کردکوی، مینودشت، علی آباد و گالیکش انجام شده است.

وی یادآور شد: در گنبد نیز زمینی برای این منظور پیشنهاد شده است که متناسب با شرایط ایجاد بازارچه نیست و امیدواریم ان شالله بزودی مکان مناسبی از سوی شهرداری برای احداث باراچه معرفی شود چرا که قصد ما از ایجاد بازارچه در کنار حمایت از هنرمندان ایجاد جاذبه برای جذب توریست و یک مکان تفریحی و فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین ابراز امیدواری کرد پایانۀ تخصصی صنایع‌دستی که قرار بود در گنبد ایجاد شود بزودی محقق شود و خاطر نشان کرد: سال گذشته 4میلیارد دلار صادرات صنایع‌دستی از استان گلستان داشتیم که در صورت راه اندازی این پایانه قطعا این عدد چندبرابر می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.