1397-12-22 15:35
645
0
61885
آغوش باز طبیعت بهاری غرب کشور برای مسافران نوروزی؛

از خانه های میراثی و مساجد قدیمی تا بناهایی ماندگار در تاریخ؛سومین صنعت درآمدزای دنیا اقتصاد ایران را رونق می بخشد؟

صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزایی در جهان بوده و فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از سفیرافلاک، امروزه گردشگری و جذب توریست یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی است، کشورهایی که در جذب توریست موفق بوده اند این راه یکی از مهمترین منابع درآمدزایی آنها بوده است.

در صنعت گردشگری ظرفیت ها و فرصت های بسیار خوبی وجود دارد که می تواند توسعه اقتصادی را رونق ببخشد و این امر در صورتی محقق می شود که ظرفیت های گردشگری به بهترین شکل معرفی و در جهت جذب گردشگر موفق باشیم.

Image result for ‫گردشگری بروجرد‬‎

گردشگری فرصت خوبی را برای درآمدزایی، اشتغال، معرفی شهرها و استانها دارد اما در بسیاری از شهرها و استان ها این ظرفیت های مهم گردشگری در حوزه های مختلف مغفول مانده و به خوبی از آنها در راستای جذب گردشگر استفاده نشده است.

در کشور ما و در جای جای شهرها و روستاها جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد که می تواند فرصتی برای جذب گردشگر باشد، مثلا در شهرستان بروجرد که به دلیل وجود خانه های تاریخی بسیار زیبا با معماری بی نظیر و خاص به دیار خانه های تاریخی معروف است، در طول ایام سال خصوصا در ایام نوروز و تابستان پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

علاوه بر خانه های تاریخی، مساجد قدیمی و بزرگ مانند مسجد جامع و مسجد امام(ره) در این شهر از ظرفیت های مهمی هستند که در بیشتر ایام سال گردشگران از این بناهای تاریخی بازدید می کنند، گرچه حال و روز برخی از بناهای تاریخی به دلیل نبود اعتبار برای مرمت چندان مساعد نیست و گرد تخریب بر چهره بخش هایی از این بناها نشسته است.

ونایی بروجرد یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این شهر است که روستای هدف گردشگری استان لرستان بوده و مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران است اما بسیاری از این ظرفیت ها به دلیل مشکلاتی که سالهاست گریبانگیر آنها شده سبب توسعه اقتصادی نشده اند به طوری که جاده ونایی که به دلیل کم عرض بودن هر ساله آمار بالایی تصادف در این محور صورت می گیرد اما سالهاست که تعریض این جاده صورت نگرفته و همچنان خطر در این مسیر وجود دارد.

باید قبول کرد که عدم رفع مشکلات در صنعت گردشگری نمی تواند زمینه را برای توسعه اقتصادی فراهم کند چرا که هر کدام از جاذبه های گردشگری نیازمند زمان و هزینه هایی هستند که مشکلات آنها برطرف و همیشه آماده جذب گردشگر باشند.

Image result for ‫گردشگری بروجرد‬‎

این که فقط در نزدیکی ایام عید، دستی به سر و گوش جاذبه های تاریخی کشیده شود و پذیرای مسافران و گردشگران باشد کافی نیست، هر کدام از جاذبه های تاریخی را می توان فرصتی برای درآمد زایی و اشتغال و معرفی یک شهر و یا استان دانست که به نظر می رسد آنچنان که انتظار می رود در این شهر اقدامات اساسی صورت نگرفته است.

این در حالیست که بسیاری از بناهای تاریخی مانند مجموعه طباطبایی ها در خیابان صفای بروجرد واقع شده و در ایام نوروز سیل عظیمی از گردشگران و مسافان نوروزی از این بناها قصد بازدید دارند اما متاسفانه در نزدیکی این بناها حتی یک پارکینگ روباز هم نیست تا مسافران خودروهای خود را پارک کنند و چاره ای ندارند جز این که یا در کوچه پس کوچه ها پارک کنند و یا از بازدید کلا پشیمان شوند.

جاذبه های طبیعی بروجرد بسیار بکر و بی نظیر هستند اما راه دسترسی بسیاری از آنها دارای مشکلاتی است و علیرغم این که سالها در جلسات مطرح می شود اما عزمی برای رفع این مشکلات وجود نداشته در حالی که هر کدام می توانند در توسعه اقتصادی نقش قابل توجهی داشته باشند.

حجت اله یارمحمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد در گفت و گو باسفیرافلاک اظهار داشت: طی چند سال اخیر جایگاه گردشگری بسیار اهمیت یافته و شهرستان بروجرد هم از این جایگاه بی بهره نبوده به طوری که در طول چند سال اخیر 13 هتل و سفره خانه ها به حوزه گردشگری بروجرد اضافه شده است.

وی اضافه کرد: ضروری است تا بستر لازم و زیر ساختها برای حضور گردشگران و مسافران به شهرستان بروجرد مهیا شود و در جهت رفع مشکلات  جاذبه های گردشگری اقدامات اساسی صورت گیرد.

به گفته وی ظرفیت های گردشگری زیادی در شهرستان بروجرد وجود دارد، از خانه های تاریخی و مساجد گرفته تا جاذبه های طبیعی که در طول این سالها حضور مسافران و گردشگران در این شهر با رشد قابل توجهی همراه بوده اما با توجه به این ظرفیت ها می توان شرایط لارم را برای حضور و ماندگاری بیشتر گردشگر فراهم کرد.

Image result for ‫گردشگری بروجرد‬‎

یارمحمدی اضافه کرد:به هر حال گردشگری سومین صنعت درآمد زایی در جهان بوده و محور توسعه اقتصادی و اشتغالزایی است و با توجه به این همه جاذبه های تاریخی و طبیعی می توان از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.