1396-06-04 16:35
521
0
43199
گزارشی از افزایش قیمت پوشاک در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید؛

صدای پای مهر و بالا رفتن فیتیله‌‌ی قیمت البسه/ سوء استفاده برخی فروشندگان پوشاک از آغاز فصل مدرسه و دانشگاه

با نزدیک شدن به فصل شروع مدارس تب قیمت پوشاک نیز به یک‌باره بالا رفته است و عده‌‌‌ای با سوء استفاده از نیاز مردم و بدون ترس از نظارت قیمت‌‌ها را افزایش داده‌‌اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از آناج نزدیک شدن به ماه مهر و باز شدن مدارس و دانشگاه‌‌‌‌‌ها شور وشوق جدیدی را بین دانش آموزان و دانشجویان ایجاد می‌‌کند، البته شور وشوقی که با خرید پوشاک و ایجاد هزینه برای خانواده‌‌ها همراه است.

اما این خریدها با سوءاستفاده برخی فروشندگان نیز همراه است، فروشندگانی که انصاف را به جا نمی‌‌آورند و با استفاده از نیاز و تمایل مردم برای خرید، فیتیله قیمت‌‌هایشان را بالا می‌‌کشند.

فیتیله بالای قیمت پوشاک در آستانه شروع فصل تحصیل

خرید پوشاک یکی از دغدغه‌‌های اصلی خانواده‌‌ها در ایام شهریور است، نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌‌ها رونق می‌گیرد و هر خانواده‌‌ای که یک یا دو محصل در خانه دارد مجبور است سری به بازار بزند تا با دیدن قیمت‌‌‌های به یک باره افزایش یافته دود از سرشان خارج شود.

مغازه‌‌‌هایی که بعد از فروکش کردن تب خرید عید روی اجناس خود "تخفیف" زده بودند حالا بدون آن که این نوشته را از روی شیشه‌‌های مغازه‌‌شان پایین بکشند قیمت‌‌هایشان را بالا برده‌‌اند. مقایسه یک هفته‌‌ای بین قیمت‌‌ها در بازار نشان می‌‌دهد اجناس بیشتر مغازه‌‌ها بالای بیست درصد افزایش قیمت داشته‌‌اند که این افزایش قیمت یک‌باره دلیلی جز سو استفاده از احتیاج مردم ندارد.

مردم هم دستشان از همه جا کوتاه است و مجبورند بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند و ساعت‌‌ها در بازار بگردند تا بتوانند جنسی بدون توجه به کیفیت و با نگاه به وسع جیب‌شان انتخاب کنند.

مردان مظلوم‌‌تر از زنان؛ پوشاکی که برای آقایان گرانتر آب می‌خورد

تفاوت افزایش قیمت‌‌ها در بین پوشاک مردان و زنان متفاوت تر است و نگاهی به بازار پوشاک مردانه نشان می‌دهد افزایش قیمت در این بخش بسیار بیشتر از پوشاک زنانه است. هرچند به طور کلی با توجه به تولید کم پوشاک مردانه نسبت به البسه زنانه قیمت پوشاک مردانه به طور میانگین در طول سال از زنانه بسیار بیشتر است اما تفاوت در افزایش قیمت‌‌ها هم نشان می‌دهد پوشاک مردان در این مساله نیز مظلوم واقع شده است.

اگر افزایش قیمت در پوشاک زنانه را در شهریور ماه از بیست درصد به بالا در نظر بگیریم در بخش مردانه این افزایش قیمت از پنجاه درصد نیز شروع می‌شود و متولیان باید پاسخ دهند که این افزایش قیمت یکباره به چه دلیل است.

نظارتی که زیر سایه بی‌‌توجهی رنگ می‌بازد

آشفتگی بازار پوشاک نزدیک عید و آغاز دوره تحصیلی سال‌های سال است که ادامه دارد و می‌توان گفت که نظارت ضعیف در این بخش باعث شده است راه برای سو استفاده باز باشد.

اگر متخلفانی که برای بار اول این قیمت‌‌ها را بالا می‌برند و جیب مردم را خالی می‌کنند برای یک بار با برخورد شدید مواجه می‌شدند بدون شک برای بار دوم انجام این تخلفات دستشان می‌لرزید و کمتر شاهد تخلفات این چنینی بودیم.

بدون شک باید مسئولین نظارتی با ضرب العجل وارد این قضیه شوند و اجازه ندهند سوء استفاده برخی فروشندگان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید جیب مردم را خالی کنند.

گزارش از: فرناز پورعباس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.