1398-01-30 11:21
365
0
62673
ائمه جمعه استان گلستان:

دشمن در سیل اخیر به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم بود/ کارگر ایرانی محور اصلی تحقق شعار «رونق تولید» است

در سیل اخیر به دستور استکبار‌ افرادی مأمور شدند تا بخشی از یک کانال آب را برش دهند و آب را به سمت یک روستایی یا شهری هدایت کنند و بعد تبلیغ کنند دولت نتوانسته ‌جلوی سیل را بگیرد.‌

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات و تبریک ولادت با سر سعادت امام زمان (عج) گفت: امید مستضعفان جهان به حکومت عدل آخرین منجی بشریت است.

وی افزود: 15 شعبان المعظم مصادف با میلاد امام عصر علیهم‌السلام است که روز جهانی مستضعفان و سربازان گمنام امام عصر (عج) نام‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام دلبری اضافه کرد: واژه مستضعفین یک واژه قرآنی است که توسط امامین انقلاب اسلامی وارد ادبیات انقلاب شد و میدان تقابل انقلاب اسلامی را از یک مقابله صرف و موقت با سلطنت پهلوی، رژیم بعث عراق، آمریکای جنایت‌کار، رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری به‌صف آرایی در برابر استکبار وسعت بخشیدند.

نتیجه تصویری برای حجت‌الاسلام سید محمد دلبری

امام‌جمعه گالیکش گفت: انقلاب اسلامی، هسته‌های مقاومت اسلامی در جهان اسلام و حزب مستضعفین راهبرد سه مرحله‌ای است که مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم خواهد کرد.

خطیب جمعه گالیکش گفت: با نگاهی به اوضاع کنونی منطقه و جهان اسلام شاهد شکوفایی گروه‌های مقاومت در منطقه هستم که هزینه بسیار سنگینی به استکبار جهانی و حامیان منطقه‌ای آن‌ها وارد کرده است.

وی تأکید کرد: ما باید به عمل به آیات قرآن مجید و سخنان معصومین علیهم‌السلام و بیعت مجدد با اهداف مقدس حضرت امام و شهدا و مقام عظمای ولایت مقدمه ظهور یگانه منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه مراسم شادی در این ایام برگزار شود تصریح کرد: از برگزاری مجالسی که در آن رنگ و بوی گناه دارد دوری‌کنید.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه کارگر ایرانی محور اصلی تحقق شعار رونق تولید است گفت: پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز هفته کار و کارگر است و روز یازدهم این ماه نیز روز جهانی کار و کارگر است. این روز را به کارگران و خانواده‌های آن‌ها تبریک می‌گویم، پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند ظلم در پرداخت مزد کارگران ظلم بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه در سالی که به سال «رونق تولید» نام‌گذاری شده است؛ باید کار، تولید و اشتغال را رونق ببخشیم گفت: برای این مهم به 8 محور باید توجه شود که از آن جمله؛ بازنگری به شیوه بهبود فضای کسب‌وکار که قانون آن سالیانی ابلاغ‌شده اما در عمل خبری از آن نیست، مقابله با سوداگری و فساد باید سرعت بگیرد، خروج دولت از تصدی‌گری اقتصادی، اصلاح قوانین مرتبت با اصل 44، خروج از اقتصاد دستوری، اصلاح گلوگاه‌های نظام بانکی، تدبیر برای تقویت سرمایه اجتماعی، تمرکز بر پیمان‌های منطقه‌ای ازجمله این موارد است.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: اقتصاد فعلی کشور با مشکل روبرو است که باعث افزایش تورم شده است.

وی افزود: اقتصاد ما بر مبنای دلار برنامه‌ریزی‌شده است که یک بیماری برای اقتصاد کشور است.

به گفته وی شرطی شدن اقتصاد ایران در برخورد با تحریم‌ها و حجم زیاد نقدینگی طی سالیان گذشته باعث افزایش قیمت دلار و طلا و سبب القا تورم به بازار خودرو، بورس و... شده است و همه را متأسفانه گران کرده است.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه برای برون‌رفت از این مشکلات چه باید کرد گفت: اولین مؤلفه‌ها مدیریت روانی اقتصاد در جامعه است؛ مؤلفه دوم در دو بخش انجام شود مسئولین باصداقت با مردم سخن بگویند‌ و با مفسدان اقتصادی مبارزه کنند و بازار عرضه و تقاضا را مدیریت کنند.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به نقش مساجد در گام دوم انقلاب گفت: دهه آخر ماه شعبان فرصت خوبی است تا خود و مساجد را برای ورود به ماه مبارک رمضان با غبارروبی و عطرافشانی آماده کنیم.

وی افزود: بیش از 96 درصد شهیدی که تقدیم انقلاب شده است تربیت‌یافته مساجد هستند؛ الآن هم این‌گونه است و شهدای مدافع حرم و جوانان گام دوم انقلاب که مخاطب مقام معظم رهبری بودند تربیت‌یافتگان مساجد هستند.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه مدیریت برخی از مساجد ما مشکل دارد گفت: کارگزاران مساجد باید بهترین‌ها باشند، بهترین روحانیت را به‌عنوان امام جماعت انتخاب کنید، بهترین افراد را به‌عنوان خادم و هیئت‌امنای مساجد انتخاب کنید، خیلی از افرادی که انتخاب‌شده‌اند دنبال شیطنت و ریاست هستند، برخی عرضه مدیریت خانه خود را ندارند و آمده‌اند در مسجد مدیریت می‌کند.

امام‌جمعه گالیکش افزود: سازمان اوقاف و مسئولین امر چه‌کار می‌کنند؛ تا کی باید جوانان ما به خاطر عملکرد بد برخی از مساجد فرار کنند، مساجد خلوت شده و جوانان به مسجد نمی‌آیند و سؤال می‌پرسیم چرا به مساجد نمی‌آیید می‌گویند به خاطر برخورد بدی بوده که این آقا با ما کرده است.

خطیب جمعه گالیکش خطاب به نمازگزاران و شهروندان گالیکش تصریح کرد: اگر این امور در شهرستان اصلاح نشود به وظیفه انقلابی خود در این حوزه عمل خواهیم کرد.

دشمن در سیل اخیر به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم بود

حجت‌الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن تبریک نیمه شعبان و گرامیداشت روز سربازان گمنام اظهارداشت: امنیت جامعه ما بر عهده دو گروه است. نیروهای انتظامی و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تأمین کننده امنیت در جامعه هستند که انسان‌های فداکار به شمار می‌روند.

وی افزود: یکی از وظایف این نیروها ایجاد وحدت و همدلی در جامعه است، حضور شیعه و سنی در کنار هم و زندگی مسالمت آمیز مذاهب و قومیت‌ها نتیجه فعالیت این نیروها است اما دشمن این را نمی‌خواهد و با هر حربه‌ای تلاش می‌کند بین مردم اختلاف بیندازند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: وقتی لازم باشد این نیروها ورود می‌کنند و این فرقه‌ها را هدایت و ارشاد می کنند تا وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب و ادیان مختلف ایجاد شود و باقی بماند. ممکن است حوادث گوناگونی رخ دهد و استکبار بخواهد از زوایای مختلف ورود کند و بین مردم اختلاف بیندازد و مردم را نسبت به نظام و مسئولان بدبین کنند. برای همین هشیاری مردم، مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی لازم است.

روایت امام جمعه موقت گرگان از تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مردم در سیل اخیر

وی گفت: در سیل اخیر به دستور استکبارجهانی افرادی مأمور شدند تا بخشی از یک کانال آب را برش بدهند و آب را به سمت یک روستایی یا شهری هدایت کنند و بعد تبلیغ کنند دولت نتوانسته است جلوی سیل را بگیرد. این موضوع توهم نیست و اتفاق افتاده است.

‌لیوانی گرانی، بالارفتن قیمت ارز و سکه و اقلام مصرفی مردم را کار عوامل پشت پرده دانست و افزود: این گرانی‌ها به خودی خود اتفاق نمی‎افتد بلکه عواملی پشت پرده است و همه باید به این مسائل توجه داشته باشیم. پشت این قضایا افرادی هستند که از استکبار جهانی خط می‌گیرند تا دولت و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.

وی بیان داشت: دشمن درصدد تفرقه و اختلاف بین مردم و ایجاد فاصله بین مردم و نظام است، هرچند مردم هشیار هستند و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما نیز اقدامات این افراد منحرف و خائن را خنثی می‌کنند.

امام جمعه موقت گرگان به گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نقش سپاه را در انقلاب همه ما می‌دانیم. در هشت سال دفاع مقدس، سپاه در کنار نیروهای ارتشی و انتظامی و بسیج مردمی، در جبهه‌ها حضور یافت و دوشادوش مردم و سایر نیروهای دیگر از این مملکت و انقلاب اسلامی حفاظت و حراست کرد.

وی سپاه را خار چشم دشمنان دانست و گفت: سپاه خاری چشم کسانی است که نمی‌خواهند نظام اسلامی روی پای خود بایستد و ادامه پیدا کند. برای همین هر روز مسئله‌ای ایجاد می‌کنند و می‌خواهند مردم را نسبت به سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی بدبین کنند.

‌لیوانی به اقدام رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مردم ایران یا عضو سپاه بوده و هستند و یا فرزندان این ملت در سپاه عضویت دارند، آیا فرزندان یک ملت تروریست هستند؟

وی تأکید کرد: هدف دشمنان و استکبار جهانی این است که بین مردم و نیروهای نظامی اختلاف بیندازد. ما هیچ تفاوتی بین مردم و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی نمی‌بینیم و همه در کنار هم برای دفاع از این نظام و انقلاب قرار دارند.

امام جمعه موقت گرگان بیان داشت: همه ما شاهد سیل ویرانگر در کشور بودیم، 26 استان درگیر این حادثه بود و سه استان از جمله گلستان، لرستان و خوزستان بیشترین آسیب را دیدند. کسی فکر نمی‌کرد که سیل ویرانگری رخ دهد و خسارت‌های زیادی بر خانه‌ها، لوازم زندگی مردم، مزارع، صنایع و تأسیسات وارد کند.

وی گفت: باید از مقام معظم رهبری قدردانی کنیم که بموقع فرمان دادند که همه نیروهای نظامی و انتظامی برای کمک به سیل‌زدگان وارد عرصه شوند. نیروهای مسلح در این مدت کارهای بسیار مهمی انجام دادند تا آبی که در شهرهای آق قلا و گمیشان مانده بود، تخلیه شود. هنوز هم این نیروها مشغول هستند برای رفع گل و لای که در خانه‌های مردم و معابر شهرها باقی مانده است.

‌لیوانی از همه کسانی که به کمک سیل‌زدگان آمدند، قدردانی کرد و گفت: امیدواریم دولت بموقع کمک‌های خود را به مرم برساند تا خانه‌هایی که تخریب شده بازسازی و خسارت‌های کشاورزان جبران شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.