1398-03-21 08:24
1002
0
63797

دفع غیرمجاز پسماندهای بهداشتی در اطراف گرگان / ورود دادستانی به تخلیه آب از تالاب بین‌المللی آلاگل

معاون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان با اشاره به دفع غیرمجاز پسماندهای بیمارستانی در اراضی حاشیه گرگان گفت: این کار ممنوع شده است و مراکز درمانی پیش از خروج پسماند باید نسبت به سم‌زدایی آن اقدام کنند.

به گزارش گلستان ما؛ مسعود سلیمانی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان با اشاره به دفع غیرمجاز پسماندهای بیمارستانی در حاشیه شهر گرگان اظهارداشت: برخی شرکت‌های دفع پسماند به‌طور غیرمجاز زباله‌های بیمارستانی را در بخشی از اراضی حاشیه شهر گرگان تخلیه و دفن می‌کردند که پس از اطلاع از این کار منع شدند.

وی افزود: با تصویب شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان گرگان قرار شد از این پس کلیه مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این شهرستان قبل از دفع و حمل پسماندهای بهداشتی به از این مراکز اقدام به سم‌زدایی از این پسماندها کنند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: این کار با هدف عدم سرایت بیماری‌های احتمالی به افراد دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست نیز ملکف شدند بازدیدهایی را برای بررسی کیفیت پسماندهای پزشکی انجام دهند تا اگر نقصی وجود دارد آن را رفع کنند و اگر موضوعی حاد و جدی که تهدیدی علیه بهداشت عمومی است را سریع‌تر به دادستانی اعلام کنند.

سلیمانی درباره تخلیه آب تالاب آلاگل از سوی آب منطقه‌ای و انتقاداتی که در این باره مطرح شده است، گفت: در برخی مناطق که چند دستگاه در آن متولی هستند و نقش دارند، اقدامات باید با هماهنگی و تجمیع نظرهای کارشناسی همه دستگاه‌های دخیل انجام شود. اگر محیط زیست اعلام کند اینگونه تخلیه آب از تالاب زمینه تخریب محیط زیست را سبب می‎شود شرکت آب منطقه‌ای باید پاسخگو باشد. دادستانی نیز پس از وصول گزارش‌ این دستگاه‌ها درباره آن اظهارنظر خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.