1398-04-15 08:07
1242
0
64167
گزارش از یک سهم خواهی؛

خطر واگذاری در کمین پارک ملی گلستان

این روزها مسئولان خراسان شمالی به دنبال طرح ها و امتیازاتی هستند که بتوانند در کنار سفر رییس جمهور به این استان بدست آورند که یکی از این سهم خواهی ها مدیریت پارک ملی گلستان است.

به گزارش گلستان ما؛ پارک گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که 1350گونهٔ گیاهی و 302گونهٔ جانوری است.

این جنگل انبوه نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع مساحت در خود جای داده‌ است.

این پارک حفاظت شده در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی  واقع است از این رو درمواقعی برخی استان های همسایه استان گلستان  چشم طمع به آن دارند.

golestanemaa3

حسن روحانی رییس جمهور بزودی به استان خراسان شمالی سفر خواهد کرد و این روزها استاندار و مدیران این استان به دنبال طرح ها و امتیازاتی هستند که بتوانند در کنار سفر رییس جمهور به این استان بدست آورند .

یکی از این طرح ها گرفتن سهمی از مدیریت پارک ملی گلستان است که تاکنون در اختیار استان گلستان بوده اما طبق شنیده های موثق از یک سال گذشته و بعد از آمدن امیر عبدوس در محیط زیست گلستان مدیریت پارک ملی گلستان از استان به کشور منتقل شده است .

کارشناسان این حوزه معتقدند انتقال مدیریت پارک از استان گلستان و سپردن آن به سازمان محیط زیست کشور مقدمه واگذاری آن به سایر استانها از جمله خراسان شمالی یا بخش خصوصی است.

golestanemaa2

انتشار چندین فایل صوتی و‌تصویری از امیر عبدوس مدیر کل سابق محیط زیست گلستان در خصوص مدیریت پارک ملی گلستان باعث حواشی و رفتن وی از گلستان شد تا کنعانی جای وی را بگیرد .

مدیری بی سر و صدا که سراغ رسانه ها نمی رود و بدون داشتن روابط عمومی فعال سعی می کند چراغ خاموش کارش را در استان دنبال کند ، اما آیا این رویه دنباله روی از سیاست عبدوس و واگذاری پارک ملی گلستان به سایر استانهاست.

بدون شک حسن روحانی رییس جمهور در سفرش به خراسان شمالی یکی از وعده هایی که خواهد داد(و احتمالا مردم هم سوت و کف خواهند زد) همین طرح خواهد بود هر چند ممکن است مانند طرح آبرسانی دریای خزر به شاهرود کمی پوپولیستی به نظر برسد و عملیاتی شدنش در این مقطع سخت باشد اما همین مطرح کردن آن و تبدیل شدن آن به یک مطالبه عمومی و مدیریتی در خراسان شمالی می تواند آغازی بی پایان برای منازعه دو استان همسایه باشد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.