1393-09-14 19:48
37434
128
6785
تدبیری که درباره سیستانیها تعبیر نشد؛

بی احترامی مشاور رئیس جمهور به سیستانی های گلستان ! / نامه سرگشاده سیستانی های گلستان به یونسی

حدود 3 ساعت از زمان تعین شده برای دیدار برجستگان، نخبگان و فرهیختگانی با دستیار ویژه رئیس جمهور گذشت ، اما خبری از حجت الاسلام علی یونسی نشد و این امر باعث دلخوری شدید بزرگان سیستانی های گلستان و بخصوص اعضای هیئت امنای حسینیه سیستانیها گردید.

به گزارش گلستان ما ، در جریان سفر هیئت دولت به گلستان، وزرا و معاونین رئیس جمهور با سفر به شهرهای مختلف با مردم دیدار می کردند.

سیستانی های گلستان نیز با هماهنگی هایی که از روزهای قبل با همراهان حجت الاسلام علی یونسی  دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب کرده بودند، قرار شد در ساعت 19:30 روز چهارشنبه 12 آذرماه درحسینیه سیستانی های گرگان میزبان  دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب باشند.

بعد از قطعی شدن این دیدار سیستانی های گلستان نیز برجستگان، نخبگان وفرهیختگانی را به نمایندگی از سیستانی های استان به این مراسم دعوت کردند و این جمع که در بین آنها افراد متخصص از دکتر، مهندس، بازاری و تاجرتا شخصیت های برجسته اجتماعی حضور داشتند.

3 ساعت از زمان تعین شده گذشت، اما خبری از حجت الاسلام علی یونسی نشد واین امر باعث دلخوری شدید بزرگان سیستانی های گلستان و بخصوص اعضای هیئت امنای حسینیه سیستانیها گردید.

گفتنی است در جریان سفر رئیس جمهور سیستانیها از اینکه در ستاد سفر در استان و شهرستان ها از آنها دعوت وهمفکری خواسته نشده بود، گلایه مند بودند. اما علیرغم این موضوع خودشان با تشکیل ستاد مردمی استقبال، نسبت به تشویق و دعوت از مردم برای حضور در مراسم استقبال اقدام کردند و حتی با برگزاری چندین جلسه درحسینیه سیستانیها همراه با شام که توسط فرهیختگان برای برنامه ریزی برگزاری با شکوه تر مراسم استقبال که در واقع تائید نظام می باشد تهیه شده بود، مردم را مهمان کرده بودند.

لازم بذکر است، یونسی در دو روز گذشته در استان حضور داشت و در شهرهای گمیشان و آق قلا هم کارخانه افتتاح کرد و هم دیدار مردمی داشت .

بزرگان سیستانی های گلستان بیشتر از این ناراحت بودند که علیرغم هماهنگی های صورت گرفته و با اینکه نمایندگانشان در برنامه فنی حرفه ای محمدآباد در کنار  دستیار ویژه رییس‌جمهور حضور داشتند تا ایشان را به سمت حسینیه هدایت و همراهی کنند، اما به یکباره از فلکه شهید قندهاری برنامه عوض شد و ماشین حامل وی به جای اینکه به حسینیه سیستانی ها برود به سمت فلکه وحدت(شهرداری) و دفتر اتحادیه انجمن های اسلامی رفت و به جای دیدار با نمایندگان قوم سیستانی که از ساعت ها قبل منتظر بودند در دفتر اتحادیه با چند نفر دیدار کرد.

شنیده های حکایت از این دارد که معتمدین و فرهیختگان سیستانی از این بی احترامی به شدت گله مند هستند و موضوع را پیگیری خواهند کرد

متن زیر نامه سرگشاده یکی از سیستانی های گلستان است که در جلسه حضور داشته است:

نامه سرگشاده سیستانیهای گلستان به یونسی  دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام (تدبیری که درباره سیستانی ها تعبیر نشد)

محضر حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی 

سلام علیکم:

گفته بودم غم دل با تو بگویم چو بیایی/ چه بگویم که خودت غمم فزودی ؛ 

در سفر پربرکت کاروان تدبیر وامید به استان گلستان (که جای تشکر و خسته نباشید دارد) از آنجا که ما سیستانیها مردمانی مهمان نواز و قدرشناس و سپاسگزار مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم، علی رغم اینکه در ستاد استقبال در استانداری گلستان هیچگونه دعوتی از ما نشده بود اما به همت بزرگان و معتمدین و بخصوص هیئت امنای حسینیه سیستانیهای گلستان ستاد مردمی تشکیل دادیم به خاطر اینکه بنظر ما استقبال از هیئت دولت و رئیس جمهور در شرایط حاضر بین المللی و اینکه جهان رصد می کرد که بعد از تمدید مذاکرات مردم ایران چگونه از دولت خود استقبال می کنند و از سویی این استقبال را به منزله تائید نظام می دانستیم،

با فراخوان و نشست های چندین ساعته با جمع کثیری از فرهیختگان سیستانی استان گلستان ستادمردمی تشکیل دادیم، که مقر آن در حسینیه سیستانی ها بود و حتی شب قبل از سفر، نمایندگانی از اقصی نقاط استان شام را مهمان حسینیه بودند تا هماهنگی های لازم صورت بگیرد(جالب اینکه این موضوع را به هیچکدام از مسولین اعلام نکردیم چرا که برای دل خودمان کار می کردیم فقط آقای نوراللهی مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری در جریان امر آن هم به صورت اتفاقی توسط آقای آذری قرار گرفته بود و می تواند شهادت بدهد)

در مراسم استقبال هم سیستانیهای حضور چشمگیر داشتند تا اینکه در یکی از جلسات مقرر گردید که مراتب تشکر سیستانی های گلستان و همچنین بیان برخی مشکلات و مطالبات از طریق حضرتعالی(حاج آقای یونسی) بعنوان مشاور ارشد رئیس جمهور در امور اقوام، به اطلاع دولت برسد و با هماهنگی هایی که با حاج آقای قاسمی فیض آبادی و سایر عزیزان صورت گرفت قرار شد در ساعت 19:30 روز چهارشنبه 12 آذرماه در مکان حسینیه این دیدار صورت بگیرد.

ما با پیامک و سایر روشها بزرگان و نخبگانی را از اقصی نقاط دعوت کردیم که به نمایندگی از منطقه خود و فامیل خودشان در جلسه حضور داشته باشند.

متاسفانه علی رغم اینکه تا ساعت 21 در حسینیه منتظر بودیم و سه تن از بزرگان ما همراه حضرتعالی از محمداباد تا دفتر اتحادیه حضور داشتند، در آخرین لحظه برنامه را به بهانه نامعلومی لغو فرمودید که وقتی بزرگان مذکور از خدمت شما برای گزارش به حسینیه آمدند خستگی و شرم به جای برنامه ریزان در چهره آنها و خشم ودل شکستگی در چهره مهمانان و بزرگان که هر یک در جای خود لشکری و کوهی هستند موج می زد.

همانجا یاد قضیه شربت معروف آقای ن افتادم و اون موجی که ایجاد شد. بنا بود ما از مشکلاتمان با شما بگوییم که خود دردی دیگر و رفتار برنامه ریزان شما نمکی دیگر بر زخم هایمان شد.

حاج اقای یونسی امشب نه تنها دل طرفداران نظام و دولت تدبیر وامید را شکستید بلکه غرور مردمانی را شکستید که فرزندان یعقوب لیث صفار سیستانی ، نوادگان رستم وهمشهریان شهید مطهری و آیت ا..سیستانی هستند. شما بعنوان یک فرد روحانی دل کسانمی را شکستید در زمره دین دارترین مردم جهان هستند ویک روحانی هم لباس شما بنام مرحوم حجت الاسلام دوانی(ره) در کتاب خودش تحت عنوان قیام مردان مرد در خصوص بزرگترین افتخارشان یعنی نخستین خونخواهان سرور وسالارشهیدان مدتها قبل از توابین وجناب مختار سخن گفته بود .

حاج علی عزیز شما امروز جلسه مردمی را بدون توضیح لغو کردید که برای نام علی(ع) و اولادش حاضر شدند سر زنانشان در معابر تراشیده شود(علی رغم اینکه ناموس وزن در نزد سیستانیها ارزشی مافوق تصور خیلی ها دارد) ولی حاضر نشدن سب مولای متقیان بکنند وچه بسیار روستاها، فرزندان واماکن و... که با نام علی ویا نام های ترکیبی از این نام عزیز می باشد.

حاج اقای یونسی برنامه ریزان شما دل مردمی را به درد اوردند که نیاکانشان بجز ذات پروردگار نه تنها چیز دیگری را سجده نکردند بلکه تعظیم هم نکردند ودر 1905 و 1872 اجازه ندادند پرچم انگلیس در حکمیت گلد اسمید در تقسیم آب هیرمندحتی برچادرهای خود انگلیسی ها در سیستان به اهتزار دراید ودر 19بهمن1330 پرچم استعمار را به زیر کشیدند.

حاج اقای یونسی بنده بعنوان یک معلم ، سخت دلگیرم که چگونه است وقتی قرار است با نمایندگان جمعیت 600 هزار نفری سیستانی های گلستان که بیش از 4000 شهید در سیستان و 800 شهید در گلستان تقدیم انقلای وارزشها کرده اند وصدها جانباز وایثارگر و..دارد و هنوز روزی و هفته ای نیست که یکی از عزیزانش چه سرباز، درجه دار، دانش اموز، کارمند ومعلم و...را بعنوان شهید تقدیم ارزشهای وطنش نکند.

چگونه جلسه به راحتی لغو میشود ولی با چند نفر متعلق به فلان گروه و جریان در همان زمان جلسه برگزار می گردد؟

آیا نمی شد به دلیل برنامه ریزی صورت گرفته و نزدیک بودن مسیر جلسه قبلی (محمدآباد) چند دقیقه به حسینیه سیستانیها تشریف می آوردید و آنگاه به جلسه اتحادیه تشریف می بردید؟

ایا شما به رئیس جمهور در مورد قوم غیور، شجاع، صبور، وهمیشه در صحنه سیستانی مثل همین مشاورین خودتان گزارش خواهید داد؟

ایا سیستانیها بعنوان یک قوم در حوزه ماموریت سازمانی حضرتعالی هستند یا خیر؟

تعریف جایگاه قوم سیستانی و سیستانیهای گلستان در حوزه مشاور عالی رئیس جمهور در امور اقوام چیست؟

زمانی که نخبگان وبزرگان ما در بزنگاه های نیاز سراغ مردم وجوانان می روند اگر جوانی از ما سوال کرد که ایا ما در دکترین حاج اقای یونسی جایگاهی داریم یا نه ما از کدام مثال عینی سخن بگوئیم؟

حرف های زیبا در سایت ها ورسانه ها را درمورد قومیت بگوئیم یا اینکه رفتار عملی در این سفر وجلسه که اینگونه با بی اعتنایی لغو شد؟

جناب مشاور ارشد در طول سفرتان به گلستان با کدامیک از اقوام گلستان بچز برادران عزیزترکمن ما(که ما به وجودشان می بالیم وباید حقوق حقه انها نیز اداشود) با کدامیک از اقوام نشست وجلسه داشتید؟

شرکت در افتتاح چندباره فلان کارخانه واجب تر از دیدار با نمایندگان یک قوم چهار میلیونی که اکنون600 هزار نفرش در استان گلستان هستند بود؟

آیا نخبگان وفرهیختگان قوم سیستانی به اندازه افتتاح یک کارگاه که چندین بار دیگر نیز افتتاح شده بود ارزش نداشتند؟

حاج اقای یونسی ! ما شما را به انصاف می شناختیم واز دوران صدارتتان خاطرات خوبی شنیده بودیم وفکر می کردیم که شما نیز درباره ما چنین برداشتی دارید ولی افسوس!!!!

حاج اقا شما نخستین دستیار در امور اقوام هستید وما نیز فرزندان سرزمین نخستین ها از نخستین فقیه شیعی تا نخستین جراحی مغز وچشم مصنوعی وخط کش، کولرآبی، آسیاب بادی، نخستین شاعرپارسی گوی؛نخستین شهریار احیاگر زبان پارسی ، نخستین انصار کوروش، نخستین بازی فکری جهان، نخستین انیمیشن دنیا و...

انتظار ما براین بود که در سفر به گلستان اگر در جلسه نخبگان وبرگزیدگان استان بعنوان قوم سیستانی دعوت نداشتیم و اگر در شبکه استانی برنامه نداریم واگر در سطوح مدیریتی وفرصت های شغلی فرصت برابر نداریم و...حداقل برای یک دیدار که قرار بود از محضرتان بعنوان یک روحانی مشاور رئیس جمهور فیض ببریم ؛ این فرصت را از ما دریغ نمی کردید!!!.

جوانی در جمع از یکی از بزرگان سوالی کرد که با شما در میان می گذارم.

او پرسید حاج اقا ما سیستانیها که در هیچ غائله وشورش ونافرمانی شرکت نداشتیم و حتی در بین سیستانیها افراد معاند ومنافق ومخالف نظام در حدصفر است پس چرا با ما اینگونه برخورد می شود؟

حاج اقای هیئت امنا هرچه گفت توجیه بود تا اقناع چون ان جوان مثال عینی داشت .

جوان دیگری می گفت: ما بیش از اندازه نجیب هستیم و...باز هم مثل همیشه این ریش سفیدان بودند که از جمع به جای شما ودوستانتان عذرخواهی کردند وبا بیان خدمات نظام به مردم این بار نیز جلسه را به پایان بردند.اما در فرایندهایی پیش خواهد آمد که مهربان شدن وشعار دادن وپوستر های رنگی کارساز نیست وهمین معتمدین باید مثال های عینی داشته باشند برای جوانان خودشان !!.

ما سیستانیها داریم که می گوید(کاسه را در حد خودت بگیر یا در حد همسایه) منظورش این است که اگر می خواهی با کسی بده وبستان داشتی باشی یا به او محبتب بکنی ؛این هدیه یا ..یا باید هم شان خود دهنده باشد یا در شان کسی که آن را می گیرد(در قدیم سیستانیها وقتی غذای گرم وویژه ای داشتند برای همسایه ها نیز درون کاسه می فرستادند ان هم در زمان قحطی وکمبود ها).

حال ما نمی دانیم این برخورد را در کدام کفه ارزیابی کنیم ؟

حضرت حجت الاسلام والمسلمین یونسی !

اینها گلایه نیست بلکه درد ودل است با کاروانی که قرار بود دردهایمان را تدبیر کنند و بناست که همه به یک چشم نگاه شوند. وگرنه عهد ومیثاق ما با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ومقام عظمای ولایت وارزشها وآرمان های حضرت امام(ره) باعث شده است که هیچگاه سکوت خود را نشکنیم وهمیشه شکرگذار نعماتی باشیم که نظام وخون شهدا برایمان فراهم آورده است.

درد و دل ما برگرفته از شعارها زیبای خودتان است که بعنوان یک قوم از کسی که قرار است اوضاع اقوام را در حوزه های مختلف فرهنگ عامه وفولکلور تا بازی های بومی ومحلی ودغدغه های فرهنگی واجتماعی ایشان چاره جویی نمایدو در شرایطی برابر به همگی فرصت خلاقیت ورشد ونمو دهد ؛می باشد وگرنه ما از کسی طلبی نداریم . ولی وقتی وعده داده شد انگاه طلب ایجاد می شود.

در جمعی که منتظرتان بودند دهها دکتر ومهندس وخانواده شهید ومتخصص وصاحب اندیشه ومدیران ارشد ادوار مختلف در حوزه های مختلف بودند که هریک غنیمیتی برای یک استان هستند واما به دلیل کج سلیقگی در برنامه ریزی ؛این افراد نخبه وکارامد مدت سه ساعت منتظر تشریفرمایی شما بودند ودر نهایت ناراحت وبا دهها پرسش در ذهن به منازل خود رفتند.

اما بعنوان یک سیستانی انتظارم این است که به جای اینکه دیگرانی این سخنان را ترجمه وتفسییر نمایند برای دلجویی از این مردمی که غرورشان لکه دارشده است تا دیر نشده اقدامی بایسته صورت پذیرد.

خدارا شاهد وگواه می گیرم که در این نوشتار بجر احساس پاکم نسبت به به وطنم بعنوان یک معلم هیچگونه حب وبغض فردی وحزبی و..دخالت نداشته است (فردا نگویند چون مال فلان جریان است خواسته سیاه نمایی کند) واز خداوند می خواهم که خدمتگزاران به این مرزوبوم و نظام را همیشه سالم وسربلند داشته باشد وبرای موفقیت شما ودولت تدبیر وامید در جهت نیل به اهداف نظام ومنویات مقام معظم رهبری دست به دعا دارم. / نیمروز آنلاین

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

معبرسایبری فندرسک

واقعا جای تأسف داره. به عنوان یک محلی که در استان گلستان زندگی می کنه این کار آقای یونسی رو محکوم می کنم.مردم شریف سیستان شایسته این برخورد زشت نبودند.به زودی منتظر مقاله ای از سوی وب سایت رسمی شهر خان ببین باشید.

1
0
پاسخ
1393-09-13 17:07
فارس

درود بر قوم بزرگ سیستانی که مردمی شریف و میهمان نواز و پرآوازه هستند.درود . درود . درود و تآسف به این بی برنامگی وبی تدبیری که به زعم ادعای تدبیر و امید ، یک قوم بزرگ را با بی تدبیری خود نا امید کردن

1
0
پاسخ
1393-09-13 18:35
محمد

ضمن تشکر از گلستان ما و معبر سایبری فندرسک بخدا بحث زابلی و محلی نیست بحث بی حرمتی هاست .بیاییم بدور از حب و بغض های فردی و جناحی و قومی جلوی این گونه موارد را بگیریم .ضمنا مطلب بسیار مودبانه و مستدل و منطقی بود

1
0
پاسخ
1393-09-13 18:46
شهر خان ببین

سیستانی ها در گلستان چه می خواهند؟پاسخی به بی احترامی آقای یونسی لینک : http://abshar7.persianblog.ir/post/116/لطفا این مطلب را در جهت حمایت از مردم شریف سیستانی ساکن در گلستان انتشار دهید.

1
0
پاسخ
1393-09-13 18:48
ش

چرا با این تمایزات بر فرق و قومیت می افزاییم غافل از اینکه یک هویت ملی ایرانی در چارچوب ارزشهای اسلامی داریم و بس ایران اسلامی بیاییم به این بیندیشیم و عمل کنیم و متفرق نشویم نمادی و هویتی ایرانی اسلامی را مهم دانسته و فرصتها را در جهت تعالی بکارگیریم

1
0
پاسخ
1393-09-13 19:17
محمدرضا

سلامهر جا سخن از نا امیدیست ....نام دولت تدبیرو امید دلم رو میسوزونه ...نا امید کنندست که اینچنین با نامهربانی شور و امید را از دیدگان سیستانیها میرباینداین خاطره تلخ منو یاد سفر دولتمردان به سیستان میندازه که هنوز هم مصوباتش در حاله ای از ابهام است ..نمیدونیم منطقه آزاد حق ماست که هیچ امیدی در دلمان نمانده .. یا !!!جای بسی تاسف داره فقط همین رو بس .یا علی

1
0
پاسخ
1393-09-13 19:27
فرزندان هامون

ای آزادی. چه زندان ها برایت نکشیدم و چه زندانها برایت خواهم کشید . چه شکنجه ها تحمل کرده ام .و چه شکنجه ها تحمل خواهم کرد . اما خود را به استبداد نخواهم فروخت.من پرورده آزادی ام .استادم علی علیه السلام است.تمامی تاریخ به سه شاهراه است.1:آزادی.2:عدالت.3:عرفانآقای یونسی: نه تبعیض نه نژاد پرستی . همه ایرانی هستیم و پیرو ولایت در مکتب علی علیه السلام.تاریخ خود گواه و شاهد بر ولایت مداری قوم غیور سیستانی است و نیازی به تایید جریان خاصی نیست.

1
0
پاسخ
1393-09-13 20:38
محبوبه

[quote name="فارس"]درود بر قوم بزرگ سیستانی که مردمی شریف و میهمان نواز و پرآوازه هستند.درود . درود . درود و تآسف به این بی برنامگی وبی تدبیری که به زعم ادعای تدبیر و امید ، یک قوم بزرگ را با بی تدبیری خود نا امید کردن[/quote] ضمن تشکر از شما مخاطب و هموطن گرامی ؛خدا گواه است بعنوان یک مادر ایرانی و گلستانی که سیستانی نیستم و اصالتا بیرجندی می باشم ؛ وقتی مطلب را همسرم پشت کامپیوتر خوند دلم گرفت و از اینکه ما ایرانی ها را اینجوری از هم دور می کنند و به نوادگان رستم و یعقوب لیث اینگونه توهین می کنند شرمنده شدم . انتظار است اداره اطلاعات و سازمان بازرسی و نمایندگان گلستان موضوع را به رئیس جمهور برسانند و در صحن مجلس تذکر بدهند

1
0
پاسخ
1393-09-13 20:44
هموطن

خدایی خیلی کار زشتی انجام داده است . اخر کسی که مجبورت نکرده بود با این بندگان خدا قرار ملاقات بزاری حداقل می رفتی حسینیه شون ودم در عذرخواهی میکردی ومیرفتی . اخه حسینیه اینها که سر راه بود / بازم به صبر وغیرت تان که با این حال از انصاف و ادب خارج نشدید و نامه شما خیلی اثر بخش بود/دم گلستان مایی ها هم گرم

1
0
پاسخ
1393-09-13 21:29
مطلع

گویا آقای یونسی در همان ساعت با تعدادی اندک از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی گرگان جلسسه داشته .احتمالا ایشان این جلسه خصوصی 100% سیاسی را به جلسه عمومی 100% مردمی ترجیح داداه است .البته این وسط نقش یک عده خاص هم قابل توجه است که ... .

1
0
پاسخ
1393-09-13 21:37
م . رضایی

سلاماین جوری که من شنیدم تمام جلسات و نشست و برخاست های آقای یونسی هدفمند بوده و بخش عمده ای از آنها هم رویکردهای انتخاباتی داشته است .اگر ریز دیدارها و صحبتهای ایشان منتشر شود ، این موضوع کاملا اثبات می شود .با این حال ، این کارش اصلا خوب نبوده .

1
0
پاسخ
1393-09-13 21:54
هموطن

اگر کسی را می شناسید نام ببرید تا جامعه تکلیف خودش را بداند ایا در بین گلستان کسی طرفدار چنین برخوردی با هم استانی اش هست؟

1
0
پاسخ
1393-09-13 21:58
کردکویی

کل سفر هییت دولت به استان تشریفاتی و بی برکت بوده مسئولین استان سرشان را زیر برف کردند آقایان برای تفریح و سرکار گذاشتن مردم شریف استان آمده بودند .

1
0
پاسخ
1393-09-14 05:56
iman

این اقای یونسی خجالت نکشید از این جماعت منتظر؟ واقعا که ؟آخه مسئول محترم تو که نمیتونی بیای..... تو که دلت نمیخاد بیای.... پس چرا ملتوو الاف خودت میکنی ...چرا تحقیرشون میکنی !خیلی بده بخدا.... امیدوارم خدا از سر تقصیراتت بگذره

1
0
پاسخ
1393-09-14 07:54
آرش

[quote name="م . رضایی"]سلاماین جوری که من شنیدم تمام جلسات و نشست و برخاست های آقای یونسی هدفمند بوده و بخش عمده ای از آنها هم رویکردهای انتخاباتی داشته است .اگر ریز دیدارها و صحبتهای ایشان منتشر شود ، این موضوع کاملا اثبات می شود .با این حال ، این کارش اصلا خوب نبوده .[/quote]دوست عزیز من با بخشی از فرمایش شما موافقم ولی اگر ایشان به انتخابات فکر می کرد نباید از این قوم پر جمعیت که رای بالایی هم دارند می گذشت. بنظرم سیستانیها در انتخابات متحد شوند وبه اون کسانی که بین مردم استان تفرقه می اندازند درس تاریخی بدهند و منافقین را رسوا کنند

1
0
پاسخ
1393-09-14 10:04
001

از اینکه سنگ سیستانی ها را این گونه قشنگ به سینه می زنی و خود ستایی بی منطقی از خود نشان می دهی حداقل امیدوارم چیزی بهت بماسه ،

0
1
پاسخ
1393-09-14 19:04
داریوش

سلام به گلستان ما ممنون که بخش نظر دادن را باز کردید /من هم این بر خورد با باکمال احترام به اقای یونسی وکاروان تدبیر وامید فقط این برخوردرا محکوم میکنم

1
1
پاسخ
1393-09-15 07:55
محمد

ارزش انسان به عمل اوست نه به حرفش بنا براین از هر کسی به اندازه ای که وجود دارد باید انتظار داشت نه بیشتر این بنده خدا محو تعاریفی است که ممکن است کسانی ازجنس خودش ابراز داشته اند او کجا و قوم بزر گ سیستانی که ریشه در عمیق ترین مفاهیم مردی و مردانگی دارند برای کسانی متاسفم که فریب ظاهر را خورده و او را قابل همنشینی با بزرگان دانسته اند

1
0
پاسخ
1393-09-15 08:45
فرهاد

ما سیستانیها ضربه اصلی را از آقای صادقلو ،استاندار خوردیم برای اینکه ایشان باید مثل بقیه اقوام ، ما را نیز جزو برنامه قرار می دادند ولی این کار را نکردند و ما را برای رای میخواستند.ولی بدانید که این بی تدبیری شما و دولت تان ما را سرد کرد و با حمایت از ولایت به امید یک دولت جدید و مردمی ، منتظر می مانیم .

1
0
پاسخ
1393-09-15 14:08
سیستانی

سلام و درود به همراهان عزیز من بعنوان یک سیستانی خواستم نکته ای را عرض کنم:دوستان وقتی ما اعتقادات واخلاق را زیرپا بگذاریم می شویم انسان هایی که به دنبال تخریب هم هستند.براستی ما را چه شده است؟ زمانی که دفاع مقدس بود چرا زابلی وبابلی و..فرق نداشتند:؟ ایا می دانیم شهید شاخص دانش اموزی کشور در امسال یک سیستانی است بنام شهید عالی؛ کسی که روی سیم خاردار دراز کشید که رزمندگان از روی بدن نازنینش رد شوند وعملیات لو نرود. او هنوز دبیرستانش را تمام نکرده بود.سردار مکتبی و بهمن نژاد را چقدر می شناسیم؟ اینها همگی دوشادوش هم برای ما جنگیدند که اسایش داشته باشیم نه اینکه بعد اونها بجان هم بیفتیم/تورا خدا به خود بیاییم و اینقدر بی انصاف نباشیم که گلستان ما را بخاطر نشر نامه سیستانی ها نکوهش کنیم / خدا به همگی مان بصیرت وقدرت تحمل همدیگر را بدهد

1
0
پاسخ
1393-09-15 14:36
محمد

بازم دارده بوی تفرقه افکنی میاد . اونایی که این کار رو می کنند بدونن که اگه دنبال گرد بادی کردن فضا می گردند تا به جوری خواسته یا ناخواسته اب به آسیاب دشمن بریزن کور خوندند .

1
0
پاسخ
1393-09-15 15:27
حميد

بابا شما چقدر نمك نشناس هستيد . استاندار كه براي انتخاب يك سيستاني بازنشسته به عنوان معاون اداري مالي اين همه هزينه داده حالا به شما ضربه زده ؟بابا أنصاف هم خوبه .

1
0
پاسخ
1393-09-15 16:59
سیستانی

[quote name="حميد"]بابا شما چقدر نمك نشناس هستيد . استاندار كه براي انتخاب يك سيستاني بازنشسته به عنوان معاون اداري مالي اين همه هزينه داده حالا به شما ضربه زده ؟بابا أنصاف هم خوبه .[/quote][quote name="حميد"]جناب حمید لطفا در چهارچوب ادب بحث کنید نمک نشناس در برابر یک حرف که معلوم نیست طرف سیستانی باشه یانه اونم خطاب به همه کار درستی نیست.ضمنا ما تا همین چند سال قبل دارای بین 27 تا 30 پست استانی و شهرستانی کلیدی بودیم ولی الان به عدد انگشتان یک دست هم نمی رسد ولی گلایه ای نیست چون ما برای پست چانه نمی زنیم بحث بر سر گلایه از یک بی تدبیری در دولت تدبیر است. لطفا بحث را به حاشیه نبرید.اگر در یک سایت یا روزنامه از طرف ما مثل بعضی ها مطلب سهم خواهی اوردید جایزه دارید ما همه چیز را با تلاش وبه برکت نظام وخون شهدا بدست اوردیم وهمیشه مدیون اونها هستیم نه مدیون کسی دیگر .اگه استاندار خودش اعلام کنه حاضریم برایش مصداق بیاریم واینجا جاش نیست برادر جان!

1
0
پاسخ
1393-09-15 18:31
عباس

فقط خواستم بپرسم مسئول هماهنگی چه کسی بوده استوقتی برای اون بنده خدا تره ای در این دولت خورد نمکنند شما چه اصرار به هماهنگی وی دارید

1
0
پاسخ
1393-09-16 04:39
سیستانی

[quote name="عباس"]فقط خواستم بپرسم مسئول هماهنگی چه کسی بوده استوقتی برای اون بنده خدا تره ای در این دولت خورد نمکنند شما چه اصرار به هماهنگی وی دارید[/quote]هماهنگ کننده حسینیه سیستانیها وبزرگان سیستانی بوده اند واون طوری که ما اطلاع داریم هیئت امنا وبزرگان در طول تاریخ مورد احترام قاطبه جامعه سیستانی بوده اند البته گروه اندکی مخالف هم همیشه بوده که هیچگاه در برابر بزرگان لجبازی نمی کنند ولو اگر از منافع خودشان هم بگذرند/لطفا در اظهار نظرها مراقب واژه ها باشیم

1
0
پاسخ
1393-09-16 06:31
جواد

اقای یونسی مشاوره اقوام دستتون درد نکند. وقتی این موضوع رو به پدر پیرم گفتم . با یک جمله اش اشک را در چشمانم جاری کرد.((ما غریبیم و سهم غریب همانقدر است که صاحب خانه به او بدهد.))

1
0
پاسخ
1393-09-16 08:24
زابلیز

مردم شریف .

0
0
پاسخ
1393-09-17 12:20
سیستانی

من به عنوان یک سیستانی این را می گویم دکتر یونسی با همه فشارهای کاری که داشت خارج از برنامه های تعیین شده حاظر شدند به ملاقات عزیزان سیستانی و غیور مردان زحمت کش دیار رستم بروند ولی متاسفانه با توجه به فشردگی برنامه ها که موجب جلو افتادن پرواز هیئت همراه رئیس جمهور شد آقای یونسی ناچار گردید به اطلاع هیئت امنا حسینیه سیستانیها برساند که مشکل فشردگی جلو افتادن پروازها پیش آمده و لذا از دوستان سیستانی درخواست کردند قبل از وقت دیدار با آنها جلسه ای داشته باشند ، و این اتفاق صورت گرفت . با این وجود همه تلاشها از طرف آیت الله یونسی این بود که به هر صورتی شده برای چند دقیقه هم در حسینیه حضور پیدا کنند و لی اما وقت محدود برای رسیدن به پرواز باعث گردید که توفیق حضور در حسینیه سیستانیها نداشته باشند.یکی از سیستانیهای همراه یونسی

0
1
پاسخ
1393-09-18 17:12
حسن

واقعا متاسفم واسه این بی احترامی و بی تدبیری این تدبیری ها

0
0
پاسخ
1393-09-19 20:20
کمال

درود بر مردان و زنان دارالولاییه ، صبور و بصیر سیستان که الحق مصداق متن بالا هستندتاسف به این بی ادبی به ظاهر با ادبان با تدبیر با امید.تدبیری ها بدانید مردم دارالولایه مردمی ولایت مدار و بصیر هستند پاسخ شما را با متانت و در کمال ادب خواهند داد.....

0
0
پاسخ
1393-09-19 20:26
قاسم

با سلامواقعا باید واسه این اقا شدیدا متاسف باشیم با این نحوه برخورد.یه ادم معمولی ارزش قول ووعده رو میدونه وای به حال مسول واحیانا مسولین همچین دولتی

0
0
پاسخ
1393-09-19 21:13
قاسم

استاندار خوش رو :استاندار عزیز :لطفا دیگه ما را سر کار نگذار . خدا خیر بده .

0
0
پاسخ
1393-09-20 12:56
سییستانی قانع

یکی از سیستانیهای همراه یونسی[/quote]سلام بیزحمت خودت را معرفی کن. کسانی که از طرف سیستانیها ماجرای دنبال کردن با تیم اقای یونسی داشتند اقایان سراوانی. گرگیج. سندزایی. بودند که عین متن را اومدند تو جلسه توضیح دادن لطفا کذب نگیدیکی از سیستانیهای همراه یونسی[/quote]

0
0
پاسخ
1393-09-20 17:39
سییستانی قانع

اگه راست میگی خودت رامعرفی کن .چون کاملا دروغ گفتی

0
0
پاسخ
1393-09-20 17:41
واحدی

اوبرکه... چزه که ما تلافی مینیم تو انتخابات

0
0
پاسخ
1393-09-20 19:59
جواد

با سلام منم به عنوان یک گلستانی گفته های این معلم فداکار و محترم را تایید میکنم .خواهش میکنم تو را خدا ما جوانان خسته شدیم از این سیاسی بازی جناحیتو را خدا برادران سیستانی این نامه را به بیت حضرت آقا امام خامنه ای بفرستید .لازم است حضرت اقا از این گفته ها و مطالب اطلاع پیدا کنند و این موضوع به این بزرگی جهانی و به گوش همه مردم دنیا برسد تا بدانند این هم دولت امیدشان ...وقتی حضرت آقا میفرماید ما همه برادریم و نباید به تبعیذ نژادی فکر کنیم.......ب اتشکر

1
0
پاسخ
1393-09-20 21:42
سییستانی قانع

کاملا دروغه همراه یونسی از سیستانیها کسی نبوده بجز اقایان سراوانی.گرگیج وسندزایی که تلاش داشتن که بیارنش حسینیه که تو متن نیمروز اومده بود. اگه راست میگی خودت را معرفی کن تا همگی روشن بشن مگه کار خلافی که نکردی ؟؟!!!

0
0
پاسخ
1393-09-21 06:32
حسین

من نمی دونم برنامه ریز کاروان تدبیر و امید که بوده که الحق و الانصاف هر کی بوده خیلی خیلی بی تدبیر بوده و باید پاسخگو و تنبیه شود و فقط هم این بی تدبیری شامل سیستانی های عزیز نیست بلکه در اکثر مراسم ها و برنامه هاشان با تأخیر قابل توجهی حضور یافتند مثلا آقای ترکان در سالن ارشاد کردکوی و دیدار با مردم قرار بود ساعت 6 بیایند 8:30 آمدند و مردم دو ساعت ونیم معطل شدند از همه بدتر خانم مولاوردی قرار بود در در جمع زنان فرهیخنه ساعت 2 حاضر باشد ساعت 6:15 آمدند 4 ساعت تأخیر و زنانی که خانواده و فرزندان خردسال خود را در منزل گذاشته ولی جالب اینجاست وفتی این قدر تأخیر دارند حتی اطلاع هم نمی دهند که جلسه طوری دیگر اداره و تمام شود و مردم را ساعت ها معطل می گذارند و ...

1
0
پاسخ
1393-09-21 10:44
رسول

همه شان ما را بازی دادند هم یونسی و هم استاندار ، همینطوری میخواهید مدیریت بکنید؟ دیگه همه چیز تمام شد و ما را از صادقلو استاندار امیدی نیست.

0
0
پاسخ
1393-09-21 12:49
خمری

با اینکه به ما سیستانیها کم لطفی شد ، ولی ما از زحمات شهردار و بویژه استاندار در رابطه با چاپ بنرها و عکسهای زیبا و گلرنگ و جذاب آقای رییس جمهور محترم آقای روحانی متشکریم .

0
0
پاسخ
1393-09-21 13:41
محمدی صدر

آقای صادقلو شما هویت خودتان را هم حفظ نکردید چه برسد به ما.فقط شما به قوم(ت...ن)برسید تا شاید بتوانید رای های نقاط صفر مرزی را برای آقای روحانی رزرو کنید.ولی بدانید با این کم لطفی تان نسبت به قوم سیستانی ، خط تان از ما جدا شد و دیگه روی ما سیستانیها حساب باز نکنید.باز آقای قناعت.حداقل به ما بی احترامی نکردند.

0
0
پاسخ
1393-09-22 17:11
داود

دولت تدبیر امید امده بودند،ترکمن صحرا نه سیستان و زابلستان. باتشکر از اونایی که نمک خوردند و نمکدون رو شکستند.

0
0
پاسخ
1393-09-25 07:34
امید

درود به دولت تدبیر و امید. انشا ا.. همیشه این چنین جلوی کسایی که همه چیز را برای خود و قوم خودشان میخواهد بایستد و از حق مسلم ملت بومی هر سرزمینی دفاع کند نه هر کسی 2 روز امده به یک منطقه و الان فکر میکند که صاحب اونجا شده است.

0
1
پاسخ
1393-09-25 07:43
صادق

باسمه تعالیننگ بر آنان که به اسم قومیت بین براداران مسلمان تفرقه می افکند اولا که سیستانی قوم نیست و یک لهجه از زبان پاک فارسی است مانند شاهرودی ، کاشمری ها ، بیرجندی ها، نیشابوری ها و .... که در این استان دارند زندگی می کنند چرا روی سایر گروهها این فشارها نیست فرهنگ بدی در این استان حکم فرماست که دارد جلوی پیشرفت را می گیرد.

0
0
پاسخ
1393-09-25 21:03
علی

با این نوشته ها قصد چه کاری داری عوام فریبی یا دلخوشی ( برو این دام را بر مغی دگر نه که عنقا را بلند است آشیانه )

0
0
پاسخ
1393-09-26 06:42
صمد

آقای صادقلو استاندار گلستان : با این اقدام ، یک خاطره تلخ و چهره کمرنگ از شما در ذهن ما باقی ماند .امیدوارم دیگه در استان شاهد اینگونه رفتارها نباشیم و با وحدت در کنار هم زندگی کنیم.

0
0
پاسخ
1393-09-29 18:02
محمدی

سیستانیها هم عشق چه چیزهای رو دارند .....همچین میگین که یونسی حلال مشکلاته که انگار خداستمشکل خود شماهایید (منظورم مردم نه زابلی ها)همه با هم خوب باشید و به هم خیانت نکنید ..حق هم رو نخورید

0
0
پاسخ
1393-10-04 14:34
سارانی

استاندار کمرنگ:لطفا دیگه در مراسمات اقوام، ما سیستانیها را دعوت نکنید.

0
0
پاسخ
1393-10-06 20:10
مگم که

عرض ادب ایران سراسر سرای من است بنده به عنوان یک جوان مازنی این حرکت زشت اقای یونسی رو محکوم میکنم یادمان باشد از بزرگان بپرسیم قضیه این خطی که از تنگراه گالیکش شروع میشه و تا زاغ محله ساری میرسه دلیلش چیه خدا همیشه با مظلومان است عزیزان و بزرگواران سیستانیها همیشه مردمانی قانع بوند چندین هزار شهید تقدیم کشورمان ایران کرده اند در کجای تاریخ سیستانیها نیستند از شاهنامه تا قیام 1330یادمان باشدریشه یکدیگر را با تیشه نزنیم جهان پایدار است و ما رفتنی

1
0
پاسخ
1393-10-09 16:31
مجتبی

خیلی حرکت زشتی انجام شده که به خاطر چند نفر ده ها نفر رو سرکار بذارید اقای یونسی. اینم از دولت تدبیر و امید ......!

0
0
پاسخ
1393-10-23 16:48
تحریریه شاهد فردا

قیام مردم «سیستان» در ۱۹ بهمن ۱۳۳۰ علیه استبداد «پهلوی»؛ ناگهان از چهار گوشه «شهر زابل» فریاد «یاحق» طنین انداز شد، صندوق های مملو از آرای جعلی شکسته، «بازرس ویژه» و «فرماندار» توسط مردم کشته، «آیت الله شریفی» و «سردار پردلی» دستگیر شدند http://shahedefarda.ir/?p=23312

1
0
پاسخ
1393-11-05 13:59
بهنام

بنده به عنوان یک گلستانی این حرکت ناشایست حاج اقا یونسی رو محکوم میکنم.اخه شما چطور دلت اومد این همه ادمو معطل خودتون کنید.امیدوارم این نامه به مقام معظم رهبری برسه و عاملان این بی ادبی روسیاه شوند

1
0
پاسخ
1393-11-15 17:20
قاسم

آره جان خودت اون 27 تا 30 پست استانی مربوط به برکت نماینده خودتون در مجلس قبلی بود

0
0
پاسخ
1393-11-29 06:05
محمد

از ماست که بر ماست اقایان خوب ما را شناخته و تجزیه و تحلیل کرده اند وقتی ما بدون برنامه و ناهماهنگ در انتخابات رای خود رابه اقایان میدهیم چرا و به چه علت سراغ ما بیاید قصه ما ان غصه ایست که بدون طناب دنباله رو شیطان بود.اقایان داشته هایشان را جایی هزینه میکنند تا رایی بدست اورند وقتی رای ما از روی نجابت ما رایگان مال انهاست چرا بیاید...شماها تفکر کنید ان روزی را که ما را مفت فروختید نه برای خودتان دیگی شد و نه.........

0
0
پاسخ
1393-12-01 14:12
محمد

سلام به همه هم استاني ها...بنظرم يه مقدار شلوغش كردين..مگه يونسي با بلوچ ها. شاهروديها . كردها . ترك ها و...ملاقات كرده؟مثلا رامياني ها ترك هستن فك نكنم باهمه نشست برگزارشده باشه بيايم وحدت حفظ كنيم...ترافيك به خيلي از قرارها لطمه ميزنه . بخندين دادا

0
0
پاسخ
1393-12-09 08:29
حسن

سلام، برادر عزیز اگه راست می گی همون لحظه جلسه غیر برنامه ای با گروه خاص در مرکز ترافیک شهرداری نمی گذاشت، تمام ایرانی ها فارسی صحبت کردنشان را مدیون یعقوب لیث سیستانی هستند. مدیون هستند، مدیون ، دین ادا شود

0
0
پاسخ
1393-12-22 03:10
محمدرضا

[quote name="امید"]درود به دولت تدبیر و امید. انشا ا.. همیشه این چنین جلوی کسایی که همه چیز را برای خود و قوم خودشان میخواهد بایستد و از حق مسلم ملت بومی هر سرزمینی دفاع کند نه هر کسی 2 روز امده به یک منطقه و الان فکر میکند که صاحب اونجا شده است.[/quote]ببخشید منظورت ملت بومی هر سرزمین چیه؟نحوه حرف زدنتو درست کن

0
0
پاسخ
1393-12-25 07:50
قانیم ترکمن

[quote name="فارس"]درود بر قوم بزرگ سیستانی که مردمی شریف و میهمان نواز و پرآوازه هستند.درود . درود . درود و تآسف به این بی برنامگی وبی تدبیری که به زعم ادعای تدبیر و امید ، یک قوم بزرگ را با بی تدبیری خود نا امید کردن[/quote]تو فارس نیستی تو یه زابلی هستی که تو لباس فارسها می خوایی خودت رو قایم کنی< بیا بیرون بابا

0
0
پاسخ
1394-01-11 19:56
قانیم ترکمن

[quote name="فارس"]درود بر قوم بزرگ سیستانی که مردمی شریف و میهمان نواز و پرآوازه هستند.درود . درود . درود و تآسف به این بی برنامگی وبی تدبیری که به زعم ادعای تدبیر و امید ، یک قوم بزرگ را با بی تدبیری خود نا امید کردن[/quote]تو فارس نیستی تو یه زابلی هستی که تو لباس فارسها می خوایی خودت رو قایم کنی< بیا بیرون بابا

0
0
پاسخ
1394-01-11 19:56
رامین

اطلاعات نداری حرف نزن .مگه گفت سیستانی یه زبانه ک میگی لهجه.وای وای سوادت عشقه

0
0
پاسخ
1394-02-02 06:07
قانیم ترکمن

همین ملت ترکمن و فارسه دیگه چرا خودتو به اون در میزنی

0
0
پاسخ
1394-02-03 18:36
امیر

قانیم ترکمن بهتره بری تراژدی کنترل جمعیت گلستان رو بخونی .بعدش سیستانی یک زبان جدا از فارس نیست بلکه یک لهجه فارسی هست میخواهی بفهمی یا نه ؟یکذره انسانیت داشته باش برو تراژدی رو بخون بعدا بیا حرف بزن

0
0
پاسخ
1394-04-06 23:48
پیمان

سلام دوستان عزیز ترکمن و ترک من ک شاکی هستیدشما باید تاریخ ایران رو مطالعه کنید تا سیستان و سیستانی رو بشناسیدسیستان یعنی ایران،ایران یعنی سیستاناگر یعقوب لیث صفاری اولین حکومت ایرانی بعد از عربها را ب وجود نمیاورد الان ایرانی وجود نداشتریشه ی زبان فارسی،ریشه آریایی ها،ریشه ایران سیستان و تمدن بزرگ 6هزار ساله ی سیستانمتاسفانه دوستان کم لطفی میکنن نسبت ب فرزندان رستماونم ناشی میشه از کمبود اطلاعات و نبود اون و وجود تعصبات مذهبی و قومیهمه ی ما از یک انسان ب وجود اومدیم،همه ی ما از یک ریشه هستیم،همه ی ما انسان هستیمسعی کنیم انسان بودن رو انسانیت رو یاد بگیریم و ترویج بدیم ن تعصبات کورکورانه ک باعث میشه یک ملت رو از هم جدا کنه،تموم جهان و مهاجران در کنار هم زندگی میکنن ولی ما ایرانی ها خودمونو نمیتونیم تحمل کنیم...بنی ادم اعضای یک پیکرند....... تو همه ی اقوام خوب و بد هست،همه رو بد ندونیم

0
0
پاسخ
1394-05-12 19:46
فرهاد

درود به بیرجندی های عزیز که در استان سیستان و بلوچستان هم حضور دارند و ما با ما سیستانیها در کمال آرامش زندگی می کنند

0
0
پاسخ
1394-05-30 11:54
فرهاد

درود فراوان به انسانهای با انصافی مثله شما نه به این خاطر که نسبت به ما سیستانی ها لطف داشتید بلکه بخاطر اینکه معلومه به همه اقوام احترام میذاریندرود به همه اقوام ایران زمین

0
0
پاسخ
1394-05-30 12:00
حامد

آمدن یا نیامدن یونسی مهم نیست مهم احترام و اتحاد بین اقوام مختلف است ./نظرات را مطالعه کردم بیشتر همراهان گرامی ضمن احترام سخنانی زیبائی گفته اند اما شخصی بنام "قانیم ترکمن" که احتمالا ذاتا خودش ترکیبی است از اقوام مختلف در چند جای گوناگون توهین کرده اند آقا یا خانم قانیم ترکمن / ضمن توصیه به رعایت ادب - پیشنهاد میکنم برای مشخص شدن اینکه خودت اصالتا کجائی هستی - به آزمایشگاه بروی تا مشخص بشود چند درصد فارس (زابلی - ترک - ارس - بلوچ و ... ) هستی و....

0
0
پاسخ
1394-06-07 20:29
سعید

قوم سیستان تنها قومی بود که به خونخواهی اباعبدالله الحسین (ع) برخاسته و سب مولا علی (ع) نکردند.

0
0
پاسخ
1394-07-15 00:20
قانیم ترکمن

[quote name="حامد"]آمدن یا نیامدن یونسی مهم نیست مهم احترام و اتحاد بین اقوام مختلف است ./نظرات را مطالعه کردم بیشتر همراهان گرامی ضمن احترام سخنانی زیبائی گفته اند اما شخصی بنام "قانیم ترکمن" که احتمالا ذاتا خودش ترکیبی است از اقوام مختلف در چند جای گوناگون توهین کرده اند آقا یا خانم قانیم ترکمن / ضمن توصیه به رعایت ادب - پیشنهاد میکنم برای مشخص شدن اینکه خودت اصالتا کجائی هستی - به آزمایشگاه بروی تا مشخص بشود چند درصد فارس (زابلی - ترک - ارس - بلوچ و ... ) هستی و....[/quote] همون طور که روی اسمم هستش و سواد نداری بخونیش و بفهمی رفتم آزمایشگاه خون و دیدم خونم ترکمنه " قانیم ترکمن " یعنی " خونم از تبار پاک مردان ترکمنه" فهیمیدی اگه نفهمیدی بازم بگم! چرا مثل دیگر مهمان ها اینجا زندگی نمیکنن.؟

0
0
پاسخ
1394-08-02 18:54
تورکمان

[quote name="فرهاد"]ما سیستانیها ضربه اصلی را از آقای صادقلو ،استاندار خوردیم برای اینکه ایشان باید مثل بقیه اقوام ، ما را نیز جزو برنامه قرار می دادند ولی این کار را نکردند و ما را برای رای میخواستند.ولی بدانید که این بی تدبیری شما و دولت تان ما را سرد کرد و با حمایت از ولایت به امید یک دولت جدید و مردمی ، منتظر می مانیم .[/quote]شما لطفا برین همون سیستان خودتون و از استاندار اونجا حقتون رو مطالبه کنین. نه ترکمن صحرا

0
0
پاسخ
1394-08-02 18:57
AMIR

دوستان اینو صادقانه میگم سیستان مهد مردانگی و سیستانی مظهر غیرت و جوانمردی هست همون طور که در مقابل همه بی احترامی ها ایستادیم اینجا نشستن جایز نیست چرا که صحبت سر بی احترامی به شخص نیست این کار اقایون به منزله بی احترامی به قومی هست که نزدیک سال هاست داره مردانه مرزهای ایران بزرگ رو حراست میکنه و در جواب همه زحمات این گونه رفتار .............ما ساکت نمیشینیم و به دنبال دلیل این اقدام هستیم دلیلی از زبان مشاور اقای روحانی در صورت عدم پاسخگویی مطمعنا این قضیه به مراتب بالاتر هم کشیده خواهد شد (ماجرا ی رامبد جوان نیز گواهی بر حرف هایمان است)

0
0
پاسخ
1394-10-19 00:29
پیمان سیستانی

سلام داداخواهشم تعصبانه و از روی عدم آگاهی حرف نزنیدسیستان یعنی ایران ایران.یعنی فارس فارس یعنی سیستانیشما اگر ب فارس بودن سیستانهی ها شک داری میتونی بری شاهنامه و تاریخ سیستان رو بخونیکمی مطالعه و تحقیق کنید درباره سیستان و اطلاعات اشتباه رو فراموش کن و واقعیت و حقیقتو باور کن

0
0
پاسخ
1394-10-19 13:25
نوه رستم

سلام خارجیشما که ایرانی نیستین که بخوای درباره سیستان صحبت کنیتوهین به ایرانی نکن لطفا

0
0
پاسخ
1394-12-23 23:04
اشکان

نه بابا یعنی اینقد شک داشتی که کارت به ازمایش خون رسید؟

0
0
پاسخ
1394-12-23 23:14
اشکان

[quote name="داود"]دولت تدبیر امید امده بودند،ترکمن صحرا نه سیستان و زابلستان. باتشکر از اونایی که نمک خوردند و نمکدون رو شکستند.[/quote]حالا کسی هم نگفت نباید به ترکمن ها رسید که اینجوری سوختین ولی باید یک مرد پای قول و قرارش بایسته در ضمن چطور ما تو سیستان ترکمن و سایر اقوام رو داریم و به مشکل نخوردیم ولی متاسفانه اینجا فرهنگ بعضی افراد (نه اقوام) خیلی خیلی پایینه سیستانیها تو بقیه استان ها هم هستن و مشکلی نیست

0
0
پاسخ
1394-12-24 09:43
اشکان

[quote name="قانیم ترکمن"][quote name="فارس"]درود بر قوم بزرگ سیستانی که مردمی شریف و میهمان نواز و پرآوازه هستند.درود . درود . درود و تآسف به این بی برنامگی وبی تدبیری که به زعم ادعای تدبیر و امید ، یک قوم بزرگ را با بی تدبیری خود نا امید کردن[/quote]تو فارس نیستی تو یه زابلی هستی که تو لباس فارسها می خوایی خودت رو قایم کنی< بیا بیرون بابا[/quote]تو کی هستی یه خارجی که ما پناهتون دادیمما به نظرت چرا اینجا اومدیم ایا برای جنگ گنبد نبود یا فکر کردین ما فراموش کردیم

1
0
پاسخ
1394-12-24 09:52
مقصودی

[quote name="تورکمان"][quote name="فرهاد"]ما سیستانیها ضربه اصلی را از آقای صادقلو ،استاندار خوردیم برای اینکه ایشان باید مثل بقیه اقوام ، ما را نیز جزو برنامه قرار می دادند ولی این کار را نکردند و ما را برای رای میخواستند.ولی بدانید که این بی تدبیری شما و دولت تان ما را سرد کرد و با حمایت از ولایت به امید یک دولت جدید و مردمی ، منتظر می مانیم .[/quote]شما لطفا برین همون سیستان خودتون و از استاندار اونجا حقتون رو مطالبه کنین. نه ترکمن صحرا[/quote]مگه شما هم به اینجا تعلق دارید؟درود بر هموطن و سیستانی های بزرگ

0
0
پاسخ
1394-12-24 16:02
عقیل

[quote name="قانیم ترکمن"][quote name="فارس"]درود بر قوم بزرگ سیستانی که مردمی شریف و میهمان نواز و پرآوازه هستند.درود . درود . درود و تآسف به این بی برنامگی وبی تدبیری که به زعم ادعای تدبیر و امید ، یک قوم بزرگ را با بی تدبیری خود نا امید کردن[/quote]تو فارس نیستی تو یه زابلی هستی که تو لباس فارسها می خوایی خودت رو قایم کنی< بیا بیرون بابا[/quote]من بابات نیستم برو دنبالش یه جای دیگه بگردایندفعه به سیستانی توهین کنی چیزی بهت میگم که نتونی خودت رو جمع کنی

0
0
پاسخ
1394-12-24 21:28
شهرکی تپه سر

بنده پیشنهاد میدم حاج آقای دشتی زاده امام جمعه موقت خان به ببین رو به عنوان بزرگ سیستانیها معرفی کنیم

0
0
پاسخ
1394-12-28 19:09
ترکمن وفادار

سلامیکم یکم یکم یکم کتاب بخونید بدونید ما به کجا تعلق داریم...ما از قدیم از زمان کوروش در اینجا بودیمشما بودید که اینجا اومدید و همه چی رو ...

0
0
پاسخ
1394-12-29 04:32
پشتیبان

شما هم برید شرق دور اونجا زندگی کنید، موطن اصلی شما شرق دوره....

0
0
پاسخ
1395-02-10 08:37
ایرانی اصیل

موطن اصلی ما ایران هست عمو ما فارس اصیل ایرانی اصیل اریایی اصیل هستیم.خودت از کجا اومدی؟یا غیرایرانی هستی ک چند قرنه هست ک ایرانی شدی یا بعد اومدن ما جرات کردی از پشت کوه بیای بیرون

0
0
پاسخ
1395-02-11 06:47
ایرانی اصیل

نخندون منو تو خارجی بیابان گرد از زمان کوروش ایرانی بودی خخخخ

0
0
پاسخ
1395-02-11 06:59
کیانا

سلام دوستاماهممون ایرانی هستیم چراهمدیگرو اذیت کنیم مگه هممون برادروبرابرنیستیم پس این اختلافات وبحث ها چیه توسیستان هم اقوام گیلک وترک ترکمن اینا زیادن ولی مامردم مهمان نوازیم سیستان روفقط براخودمون نمیخایم چون همه جای این مرز وبوم سرای ماست چه شرق چه غرب چه شمال چه جنوب

0
0
پاسخ
1396-01-31 21:00
داود ترکمن

دوستان و هم استانیهای عزیز، استان گلستان با داشتن قومیت های مختلف که در کمال صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند سرآمد کل کشور است.دولت ها می آیند و می روند ولی مردم می مانند بهتر است این موارد جزئی را رها کنیم و اختلاف افکنی نکنیم.از یونسی و روحانی برای هیچکس نفعی نرسید و نخواهد رسید.سیستانیها دیگر گلستانی هستند و خودشان را همشهری ما می دانند و انسانهای زحمت کش و ساده ای هستند.در ضمن مگر چند ترکمن شاغل در پست های حساس این استان داریم.

0
0
پاسخ
1396-02-06 05:51
محمد

شما ...ها تو گلستان ... کردیدبروید شهرتون !از ما چی میخواهید‌‌؟

1
0
پاسخ
1396-04-17 09:11
فرخ یزدانی

ما گرگانی ها شمالی و تبری تبار هستیم.از کی تا حالا ما گرگانی ها فارس شدیم که خودمون خبر نداریم.مردم گرگان و کتول و بندرگز و کردکوی تبری تبارند.

1
0
پاسخ
1396-04-18 20:38
ایرانی

سلام خداوند لعنت کند بعضی ها رو که هر موقع دهان خود را باز می کنند مثل مشاور اشنای رئیس جمهور بوی ...ش باعث دعواهای قومیتی می شود ...امیدوارم که هر چه زودتر این کشور از وجود ... امثال این ... خالی گردد تا به مسائل قومیتی دامن نزند .

0
0
پاسخ
1396-04-22 03:54
ایرانی

[quote name="محمد"]شما ...ها تو گلستان ... کردیدبروید شهرتون !از ما چی میخواهید‌‌؟[/quote]مگه گلستان ملک پدرته ،اسم چهار تا جدتو نام ببر ببینم مال کجایی ، من خودم هفت جدم اینجاییه و ادعای مالکیت هیج جا رو ندارم

1
0
پاسخ
1396-04-22 03:56
ایرانی

[quote name="قانیم ترکمن"][quote name="حامد"]آمدن یا نیامدن یونسی مهم نیست مهم احترام و اتحاد بین اقوام مختلف است ./نظرات را مطالعه کردم بیشتر همراهان گرامی ضمن احترام سخنانی زیبائی گفته اند اما شخصی بنام "قانیم ترکمن" که احتمالا ذاتا خودش ترکیبی است از اقوام مختلف در چند جای گوناگون توهین کرده اند آقا یا خانم قانیم ترکمن / ضمن توصیه به رعایت ادب - پیشنهاد میکنم برای مشخص شدن اینکه خودت اصالتا کجائی هستی - به آزمایشگاه بروی تا مشخص بشود چند درصد فارس (زابلی - ترک - ارس - بلوچ و ... ) هستی و....[/quote] همون طور که روی اسمم هستش و سواد نداری بخونیش و بفهمی رفتم آزمایشگاه خون و دیدم خونم ترکمنه " قانیم ترکمن " یعنی " خونم از تبار پاک مردان ترکمنه" فهیمیدی اگه نفهمیدی بازم بگم! چرا مثل دیگر مهمان ها اینجا زندگی نمیکنن.؟[/quote]بعضی ها مثل هیتلر و دوستانش هستند

0
0
پاسخ
1396-04-22 04:00
نیما بهاری استرابادی

بابا ما شمالی هستیم چرا هویت شمالی های استان گلستان رو تحریف می کنید ما از تبار تپوری های هیرکان هستیم. زبان محلی ما طبری هست که خودش زیر مجموعه زبان پهلوی اشکانی هست.

2
0
پاسخ
1396-05-26 16:16
مازیار شیرافکن

داداش ما گرگانی ها شمالی هستیم زبان محلی مان هم طبری هست برادران سیستانی هم از قوم بزرگ سکایی هستند که تاریخ با شکوهی داشتند لطفا به هویت طبری ها و سیستانی ها احترام بگذارید.

1
0
پاسخ
1396-06-14 08:51
سلام

بعضی ها اونقدر هم پر رو شده اند که نگو

0
0
پاسخ
1396-10-25 13:12
سیستانی

سلام متاسفانه بعضی ها را تعصب آنقدر از واقعیت دور کرده که ترک ها زیرمجموعه فارس و فارس های اصیل را مغرضانه جدای از فارس ها حساب میکنه. متاسف ام برای جهل و تعصب که ایمان و آزادگی و انسانیت و شرافت را به آتش می‌کشد

1
0
پاسخ
1396-11-19 20:08

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.