1397-12-19 11:07
1814
0
61795
محمدحسین صفارهرندی در گرگان:

موتور انقلاب را خاموش کردند انحراف پدید آمد/ استقبال خوب نخبگان از بیانیه گام دوم

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه استقبال خوبی در بین اساتید و بزرگان از این بیانیه شده است در فصل اول بر روی راه پیموده شده تمرکز دارد و اینکه آیا مسیری که طی شده باعث ضرر ما شده یا توانستیم به فتوحات زیادی دست یابیم.

 
به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام؛ محمد حسین صفارهرندی در نشست تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که با موضوع رسالت اساتید در دهه پنجم اظهار کرد: بیانیه گام دوم نتیجه یک ماه فکر است که وقت زیادی از سوی رهبر معظم انقلاب برای تدوین و نگارش آن صرف شده است و برخلاف عده ای غیر منصف که این بیانیه را یک متن معمولی می دانند برای هر کلمه اش تامل و فکر شده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: بیانیه گام دوم باید بارها خوانده شود و روی الفاظ آن باید دقت کرد و بنا به گفته آیت الله شب زنده دار خواندن و تامل بر روی مطالب بیانیه از تاکیدات و خواسته های رهبر معظم انقلاب است.

استقبال خوب نخبگان از بیانیه گام دوم

وی افزود: خوشبختانه استقبال خوبی در بین اساتید و بزرگان از این بیانیه شده است .

صفار هرندی توضیح داد: در فصل اول بر روی راه پیموده شده تمرکز دارد و اینکه آیا مسیری که طی شده باعث ضرر ما شده یا توانستیم به فتوحات زیادی دست یابیم.

وی ادامه داد: برخلاف عده ای که تصور می کنند انقلاب پدیده ای برای به زیر کشیدن یک جریان فاسد بوده که با جابجایی حکومت ماموریت خود را انجام داده و دیگر لازم نیست آن مسیر را ادمه دهد و یا گروهی دیگر پا را فراتر گذاشته و انقلاب را مانع پیشرفت کشور می دانند باید گفت انقلاب مهمترین انتخاب ما بوده است.

قالتاقانی که می خواهند سر جوانان کلاه بگذارند!

عضو تشخیص مصلحت نظام  بیان کرد: لازم است در باره چرایی وقوع انقلاب و اینک در چه شرایط تاریخی این پدیده شکل گرفت بازخوانی شود چرا که انقلاب برای ما یک امر بدیهی است اما دشمنان با قالتاق بازی می خواهند سر نسلی که با آن دوره فاصله دارد کلاه بگذارند که خداوند حجت های زیادی برای حقانیت این راه در چنته دارد.

صفارهرندی گفت: همه مخالفان جمهوری اسلامی اعتراف به پیشرفت ایران دارند و آخرین اظهارات را اردشیر زاهدی مطرح کرد که این 40 سال را سراسر افتخار برای ایران خواند.

مشکلات ناشی از انقلابی عمل نکردن مدیران است

وی درباره هدف انقلاب اسلامی بیان کرد: در انقلاب اسلامی هرچند ما معتقدیم حتما شرایط زیست بهتر برای مردم در نظر گرفته شده بود اما سقف خواسته ها این نبود. آنانی که انقلاب ما را از نزدیک دیدند معتقدند نمی توان آن را انقلابی از جنس اقتصاد یا برای بهبود وضعیت معیشتی دانست و مقایسه انقلاب با انقلاب کبیر فرانسه،کوبا و یا الجزایر اشتباه است.

وی ادامه داد: هرجا انقلاب به خواسته های خود نرسید دلیلش فاصله گرفتن از آرمانها و انقلابی عمل نکردن بود و متاسفانه برخی روزنامه های خاص تیتر اصلی اخبار خود را بر این قرار دادند که جمهوری اسلامی حاضر به جبران اشتباهات خود است که تمرکز برروی ناکارمدی انقلاب جفا بوده است.

موتور انقلاب را خاموش کردند انحراف پدید آمد

وی افزود: هرجا ازاصول اولیه انقلاب فاصله گرفتیم ناکامی ها به سراغمان آمد.در اوایل انقلاب  کسانی مدیریت را به دست گرفتند که نمی خواستند تغییری ایجاد کنند و تنها به دنبال این بودند وضع موجود را حفظ کنند.

 صفار هرندی توضیح داد:. موتور پیشران انقلاب را در برخی جاها خاموش کردیم. انحرافی که در اذهان وجود دارد، تبعیت کردن از مکاتب انحرافی پیش از انقلاب بوده که مجاهدین خلق و نهضت آزادی ثمره آن تفکر است و عده ای از بازماندگان آنان امروز همان راه را ادامه می هند.

صداقت نهضت آزادی از برخی مدیران امروز بیشتر است

 وی افزود: به نظر من صداقت نهضت آزادی که علنا با انقلاب اسلامی مخالفت می کند بیشتر از جریاناتی است که در ظاهر ادعای انقلابی گری  و در رفتار غیر انقلابی عمل می کنند است.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: ادبیات آقای روحانی را وقتی مرور می کنید از دهه 60 تاکنون، صرف نظر از مباحث تبلیغاتی که ممکن است جایی منبر رفته باشد و در مدح نظام و انقلاب سخن گفته باشد مانند روز 23 تیرسال 78 علیه فتنه ای که راه افتاده بودکه باید گفت متأسفانه نواری از آن هم در آرشیو صدا و سیما نمانده است و یا سخنرانی مشهور پیش از انقلاب در مسجد ارگ در سال 56 که یک منبر خیلی زیبایی بود اما در دوره ای مختلف بر خلاف مبانی انقلاب سخن گفته است.

عقلانیت آقایان به معنای ترمز در مقابل ارزشهای انقلابی است

وی توضیح داد:در دهه 60 درحالی که گفتمان غالب در کشور مقاومت و ایستادگی برای احقاق حق ملت با شعار جنگ جنگ تا پیروزی بود در آن شرایط وی سردسته تیمی به عنوان عقلا در مجلس بود و هدفشان این بود که به مرکزیت و رهبریت نظام بفهمانند که هدفگذاری شما خیلی آرمانی است و باید کوتاه بیایید و عقل این را می گوید.

وی ادامه داد: روحانی در آن زمان این مسئله رابه رخ  امام می کشیدو  عقلانیتی که آقایان از آن دم می زدند و می زنند مدام در مقابل حرکت انقلاب ترمز می کشد.

دشمن معترف به پیشرفت انقلاب ،حجت الاسلام منکر آن!

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی مجاهدت و جهاد علمی در کشور مطرح می شود عده ای می خندند و آقای رئیس جمهور متأسفانه اعتقادی به جهاد علمی ندارد در حالی که گزارش استنفورد می گوید رشد شتابان علمی داریم اما حجت الاسلام ما قبول نمی کند.

صفار هرندی ادامه داد: اثبات حقانیت انقلاب کلام نخست رهبری در بیانیه گام دوم است، باید فتوحات و جلو آمدن ها را لیست کنیم و بخواهیم ببینیم کدام محصول انقلاب و کدام محصول شرایط طبیعی است.

وی افزود: 40سال از انقلاب گذشت و ما ماهواره امید را به فضا فرستادیم امروز با همه فشارهای دشمن فضای علمی چنان رونقی دارد که موشک پرتابگر و ماهواره را خودش را ساخته است اما کشوری مانند مصر همچنان درجا می زند.

آن وقت یکی از بزرگان ما به سفر خارجی می رود و بعد می گوید که ما 70 سال از ترکیه عقب هستیم! اما آیا ما واقعا از ترکیه اینقدر عقب هستیم؟

وی توضیح داد: اقتصادی که این همه برایش عزا گرفتیم رتبه 18، قدرت نظامی 13 و در رتبه بندی در قدرت دفاعی 7، در نانوتکنولوژی 7 و در شاخص توسعه نیروی انسانی رتبه نخست را داریم یعنی جمهوری اسلامی با روحیه انقلابی در حال پیشرفت است.

تبدیل سرباز صفر به فرمانده اصلی در خاورمیانه نتیجه انقلاب برای ایران بود

صفار هرندی ادامه داد: زمانی آمریکایی های برای ایران حداکثر اعتباری که قائل بودند در حد گماشتن یک مأمور بود اما امروز اعتراف می کنند باید ایران را به عنوان گرداننده غرب آسیا به رسمیت شناخت.و پیش از اینکه قدرت را پیدا کنیم می گفتند به ایران چه مربوط است که در اوضاع کشورهای عربی دخالت کند، اما بعد از طریق روسیه پیغام می دهند که در نشست با موضوع سوریه حتما ایران حضور داشته باشد و آنوقت ایران برای شرکت در این نشست شرط می گذارزد که مورد قبول طرف مقابل قرار می گیرد.

رهبر انقلاب پرچم دار جوانگرایی

وی مهترین بخش این بیانیه را جوانگرای آن دانست و افزود: جوانگرایی به معنای انتقال مسئولیت ها از نسل های نخستین به نسل های بعدی شروع شده و رهبری در این مسیر پرچم دار است و اعلام کردند هر پیشنهادی برای انتصابات می آورید از جوانان باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.