1398-01-19 12:44
1872
0
62431
معاون فنی مرکز بهداشت گلستان خبرداد؛

بیماری واگیردار در مناطق سیل زده گلستان مشاهده نشد/استقرار تیم های ثابت و سایر بهداشت

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان از استمرار نمونه گیری در مناطق سیل زده گلستان خبرداد و گفت: در حال حاضر بیماری های واگیر در مناطق سیل زده استان مشاهده نشده است.

به گزارش گلستان ما؛  صداقت درباره اقدامات پیشگیری بیماریهای واگیردار مناطق سیل زده گلستان اظهار کرد:  خدمات شبکه بهداشت استان  در حین وقوع سیل و  پیشگیری از بیماری ها در قالب خدمات ثابت و سیاراست.

وی با بیان اینکه تیم های ثابت ما در مناطق اردوگاهی سیل زدگان مستقر هستند، افزود: در آق قلا دو تیم ثابت و8 تیم سیار داریم و مردم سیل زده به 16 کمپ که در سطح شهر مستقر هستند مراجعه می کنند .

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با اشاره به مراجعه کارشناسان بهداشت به درب منازل، تصریح کرد: در این مراجعات اگر بیماری باشد که نیازبه پیگیری داشته باشد ازجمله بیماریهای واگیر و غیر واگیر پیگیری ها را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: نمونه برداری از بیمارهای واگیر که مشکوک به بیماری های  خاصی مبتلا باشندانجام می شود که تاکنون  نمونه های زیادی اخذ شده است.

صداقت ادامه داد: در شک بیماری وبا از بیماران اسهالی حدود 970 نمونه اخذ شده وخوشبختانه هیچ کدام مثبت نبوده و سایر بیماری های واگیردارمانند آنفولانزا، سل  و سرخک و سرخجه نیز 107 نمونه اخذ کردیم و موردی برای پیگیری نداشتیم.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان در خاتمه تاکید کرد: بیماری های واگیر در مناطق سیل زده استان مشاهده نشده است و یا تحت کنترل هستند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.