1398-03-13 08:20
1783
0
63660
منتظری در جمع اصحاب رسانه؛

رسانه‌ها در گام دوم انقلاب، مطالبه‌گری و امیدآفرینی کنند

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گلستان با اشاره به رسالت و نقش رسانه‌ها در گام دوم انقلاب گفت: مطالبه‌گری، امیدآفرینی و پرهیز از سیاه‌نمایی، نقد منصفانه و تبیین و ترویج اندیشه‌های امام و رهبری از وظایف اصلی رسانه‌ها در گام دوم انقلاب است.

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری در همایش نقش رسانه‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: گام نخست انقلاب اسلامی را امام خمینی (ره) برداشت که امروز نتیجه شیرین آن را همه مسلمانان نظاره‌گر هستند. در گام نخست انقلاب یکی از اقدامات ریشه‌ای و بنیادین، به دست آوردن استقلال و خودباوری بود که خوشبختانه این اتفاق رخ داده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان بیان داشت: حکومت‌ها در دوران قاجار و پهلوی همواره سرسپرده و وابسته به بیگانگان بودند و شعار «ما نمی‌توانیم» را خود به مردم القا می‌کردند.

وی ادامه داد: در زمانی که حکومت‌های وابسته به بیگانگان که سبب ذلت و خاری ملت ایران شده بودند، امام خمینی (ره) با تأکید بر خودباوری توانست ردای ذلت را از تن ملت بیرون کند و لباس عزت به آنان بپوشاند.

منتظری بیان داشت: امام (ره) معتقد بود تا زمانی که وابستگی وجود داشته باشد، راهی برای پیشرفت کشور نیست بنابراین تبر تیز را بر زنجیر وابستگی گذاشت و به ملت فهماند که ما می‌توانیم. رسانه‌ها در تبیین اندیشه‌ها و آموزه‌های امام (ره) و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش مهمی برعهده دارند. در گام دوم انقلاب این رسانه‌ها هستند که باید برای امیدافزایی در جامعه، برنامه داشته باشند و تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان با بیان اینکه رسانه‌ در گام دوم انقلاب بیش از پیش به نظرات نخبگان و اندیشمندان نیاز دارد، گفت: لازم است نشست مشترکی بین اصحاب رسانه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، نخبگان و اساتید شکل گیرد تا رسانه‌ها از ظرفیت آنها بهره‌مند شوند.

وی گفت: در مرحله دوم اصحاب رسانه باید متناسب با محورهای هفت‌گانه‌ای که در بیانیه رهبر معظم انقلاب طرح شده، اقدام به تشکیل کارگروه‌های ویژه کنند. در این کارگروه‌ها نیز باید از چهره‌های علمی و فرهنگی استفاده شود.

منتظری با بیان اینکه مطالبه‌گری از سوی رسانه‌ها باید در گام دوم انقلاب بیش از گذشته شود، افزود: اصحاب رسانه باید نشست‌های مطالبه‌گرانه را با نهادها و سازمان‌های مختلف برگزار کنند تا مشخص شود این سازمان‌ها در حوزه مسئولیت خود در گام دوم انقلاب چه کرده و چه خواهند کرد.

وی نقد را لازمه کار رسانه‌ها دانست و گفت: خبرنگاران باید از سیاه‌نمایی بپرهیزند و در عین حال به جامعه امید تزرق کنند. نباید موفقیت‌های حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و غیره را نادیده گرفت بلکه باید آنها را برجسته کرد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.