1398-06-09 04:36
2351
0
65210
به قلم سردبیر :

همایش سادات استان گلستان ؛ قوتها و ضعف ها !

اولین همایش سادات استان گلستان با عنوان «نسل ماندگار» دوشنبه گذشته چهارم شهریور ماه در جامعه المصطفی گرگان برگزار شد .

 سردبیر گلستان مادر یادداشتی نوشت : آنچنان که دبیر جوان این همایش می گفت ، برگزاری گردهمایی سادات یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری در سالهای گذشته بود که از این جهت برگزاری همزمان آن با عید غدیر یک رویداد مهم و خوب ارزیابی می شود.

همچنین در ایامی که تیغ تیز دشمنان در فضای مجازی و حقیقی بر مسئله وحدت مسلمین خش انداخته ، جای تشکر از بانیان و برگزارکنندگان این همایش دارد که سادات تسنن و تشیع را در یک مجمع بزرگ گرد هم آوردند.

نقطه قوت دیگر این مراسم حضور سادات ترکمن و اهل سنت در کنار سادات تشیع بود ، موضوعی که تا بحال خیلی از مردم عادی از آن خبر نداشتند که آیا ما در ترکمن ها هم سید داریم؟! اما این همایش فرصتی برای معرفی سادات «خوجه» که متصل به ائمه اطهار هستند ، بود.

thm 10458707 287

به لحاظ «موضوعی» نیز انتخاب چنین همایشی یک کار نو و ابتکاری ارزیابی می شود و گرد هم آوردن سادات از سراسر استان به همراه سادات شاخص فرهنگی ، هنری و تلویزیونی کشوری در این برنامه نیز از نقاط قوت آن بود.

اما اگر بخواهیم یک آسیب شناسی از این همایش داشته باشیم می توان به تنها بودن دبیر همایش و عدم جلب مشارکت پذیری از ادارات ،نهادها و دستگاه های مختلف توسط برگزار کنندگان آن را ذکر کرد.

می شد با تقسیم کار بین دستگاه های مختلف از حجم زیاد کارهایی که بر روی دوش دبیر جوان همایش بود کاست اما بی برنامگی و بعضا تک روی باعث شد چنین امری اتفاق نیفتد و تاثیر منفی بر کیفیت همایش بگذارد.

مثلا می شد بحث پذیرایی از مهمانان هنگام ورود ، سیستم صوتی ، گروه سرود ،اهدا جوایز، ناهار و ... را بین دستگاه های مختلف تقسیم کرد تا دبیر همایش با فراغ بال به سایر امورات بپردازد نه اینکه مدام این طرف و آن طرف برود و دغدغه همه جزییات مراسم را داشته باشد. 

thm 10458709 548

حجم زیاد مهمانان پایتخت نشین و شاخص در این برنامه اگر چه یک نقطه قوت بود اما با بی تدبیری تبدیل به یک نقطه ضعف شد ، حضور «سید بشیر حسینی» داور برنامه پرطرفدار «عصر جدید» باعث شد همه نگاهها اعم از پیر و جوان ، روحانی و غیر روحانی ، ترکمن و فارس و ... برای «سلفی گرفتن» به سمت او برود.

در چنین فضایی بقیه مهمانهایی که از تهران آمده بودند رها شده و از اینکه فرصت برای ارائه برنامه شان کم بود ، ناراحت به نظر می رسیدند .

به هر حال این همایش در نوع خود مهم‌و‌حیاتی بوده و تداوم برگزاری آن در سال بعد و ایجاد دبیرخانه دائمی در استان گلستان ضرورت دارد ، ضمن اینکه نقاط ضعف و قوت همایش امسال می‌تواند چراغ راه «علیرضا فرساد» دبیر جوان این همایش باشد .

thm 10458759 490

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.