1396-06-02 09:06
1705
0
43110
مربی حلقه های صالحین گرگان:

مسجد انسان را در برابر گناه بیمه می کند/ مدافعان حرم تربیت یافتگان مساجد هستند

حجت الاسلام سیدتقی سادات مزنگی گفت: برخی می گویند چرا نوجوانان و جوانان در مساجد بحث سیاسی می کنند در حالی که سیاست ما عین دیانت ماست و بدو اسلام نیز لشکرها در مساجد تشکیل می شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ سرهنگ دوم سیدعلی مهاجر در همایش مشترک ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج شهرستان گرگان که در نمازخانه سپاه گرگان برگزار شده بود، مسجد را بستری برای فعالیت های فرهنگی مذهبی خواند و افزود: مسجد در دوران دفاع مقدس سنگر به شمار می رفت و بسیاری از این سنگر آسمانی شدند.

وی با اشارهبه فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مساجد، ابراز کرد: هر چه رونق مساجد در جامعه پررنگ تر شود جرم و جنایت و گناه رنگ می بازد در این زمینه از نقش روحانیون مساجد نیز نباید غافل شد.

در ادامه حجت الاسلام سید تقی سادات مزنگی نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: طبق تأکیدات قرآنی اولیای مسجد و اهالی آن باید خداترس و اهل تقوا باشند ضمن اینکه مسجدی ها باید طبق فرمایشات قرآنی به آراستگی ظاهر و باطن خود اهمیت بدهند.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) وقتی به مسجد می رفتند لباس های معطر به تن می کردند و می فرمودند خدا زینب است و زیبایی را دوست دارد، تأکید کرد: اخلاق نیک و چسندیده و آراستگی ظاهری از ویژگی های یک فرد مسجدی است.

سادات مزنگی افزود: خداوند در قرآن می فرماید ظالم ترین انسان ها کسانی هستند که به دنبال تخریب مساجد باشند چرا که مسجد مرکز توحید است.

وی تصریح کرد: طبق آیات نورانی قرآن افراد با ایمان و باتقوا باید به دنبال عمران و آبادانی مساجد باشند، افرادی که به مسجد می روند در واقع در برابر گناهان بیمه می شود و عمران و آبادانی مساجد از بعد معنوی و انسان سازی کارگشاست.

مربی حلقه‎های صالحین شهرستان گرگان متذکر شد: مسجد مرکز توحید است و دشمنان اسلام این را به خوبی فهمیده اند و سعی دارند بین مردم و مسجد فاصله ایجاد کنند، برخی می گویند چرا در مساجد بحث سیاسی می شود در صورتی که سیاست ما عین دیانت ماست و مسجد کانون سیاست است و بدو اسلام لشکرها در مساجد تشکیل می شدند.

سادات مزنگی در پایان گفت: تمامی شهدای مدافع حرم ما و رزمندگان جبهه مقاومت تربیت یافتگان مساجد هستند و این مهم غیرقابل اغماض است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.