1396-06-02 11:26
3085
1
43143
تاملی بر حواشی اخیر شورای شهر گرگان :

شمشیر "کارگزاران" بر فرق شهردار گرگان / سایه سنگین "انتخابات" مجلس بر مدیریت شهری گرگان

"نقش ربیعی معاون استاندار" ، "سایه سنگین انتخابات مجلس" و "نقش اصلاح طلبان زخم خورده" از انتخابات اخیر شوراها می تواند پشت صحنه ای برای حذف حسین صادقلو شهردار مورد اقبال مردم گرگان باشد .

به گزارش گلستان ما ؛ دوره پنجم شورای اسلامی شهر گرگان با حاشیه جدی آغاز شد و در حالیکه هیچکس فکر نمی کرد لیست 9 نفره ای که فقط بخاطر حمایت حسین صادقلو شهردار گرگان توانسته با اقبال مردم گرگان مواجه شود ، اینگونه او کنار بگذارد ، اما در یک اتفاق نادر شبیه به کودتا اکثریت منتخبین صادقلو را از شهرداری برکنار کردند.

گفته می شود؛ سعید رحیمی ، ناصر گرزین ، ابراهیم جرجانی و سید محمد مرتضوی با شهردار ماندن حسین صادقلو موافق بودند و فائزه عبداللهی ، حسین ربیعی ، علی اصغر یوسفی ، مهران کاظم نژاد و حمیدرضا آقا ملایی با انتخاب مجدد صادقلو مخالفت کردند .

مخالفین بهانه ای بنام پایان دوره ایثارگری صادقلو را عنوان کرده اند و موافقین صادقلو نیز از این رویکرد انتقاد دارند و حتی شهردار گرگان نیز در پست اینستاگرامی خود عنوان کرد که ای کاش برخی ها به اندازه یک گنجشک معرفت داشتند .

چه چیزی پشت صحنه داستان می تواند باشد ؟

نقش معاون استاندار گلستان

شنیده شده برخی ها محمود ربیعی معاون استاندار گلستان که رابطه خوبی با برادرش (حسین ربیعی) و مشاور امور بانوانش در زمان فرمانداری (فائزه عبداللهی) دارد را پشت صحنه حواشی اخیر می دانند.

گفته می شود که ممکن است محمود ربیعی گزینه شهرداری گرگان شود هر چند او نیم نگاهی هم به مقام استانداری بعد از صادقلو دارد اما از آنجا که وی مسئول ستاد موسوی در سال 88 بوده این احتمال ضعیف است در دولت روحانی استاندار بشود.

اما او مسئول حزب کارگزاران سازندگی در استان گلستان است که قدرت زیادی دارد و تا کنون توانسته تعدادی از جوانان وابسته به حزب را در برخی نهادها جابجا کند البته ربیعی نیم نگاهی هم به انتخابات مجلس آتی دارد .

نقش نماینده مجلس !!!

اما روی دیگر سکه نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا است که گویا او هم به "عمو حسین" پشت کرده است . هزارجریبی در دوره قبلی شورا یکی از حامیان جدی صادقلو بوده و بخاطر حمایت از وی بارها از طرف اصلاح طلبان و اتحادیه انجمن های اسلامی استان بازخواست شده اما در این مقطع با چرخشی 180 درجه صادقلو را رها کرده و به طیف مقابلش پیوسته است .

برخی کارشناسان بر این باورند که رفاقت و دوستی دیرینه "یوسفی و هزارجریبی" باعث شده تا تحت مشاوره های وی به مخالفت با صادقلو تن دهد ، همچنین برخی شنیده ها از حضور علی اصغر یوسفی برای دور بعدی انتخابات مجلس از حوزه گرگان خبر می دهند که به دنبال لیست دو نفره "هزارجریبی – یوسفی" هستند و چون بحث کاندیداتوری احتمالی ناصر گرزین هم برای مجلس مطرح شد نهایتا به ایجاد شکاف بین دوستان قدیمی ختم گردید.

نقش اصلاح طلبان زخم خورده !!!

اما احتمال سوم حواشی اخیر نقش اصلح طلبان گرگان را به تصویر می کشد. اصلاح طلبان در انتخابات اخیر گرگان با تمام بضاعت خود وارد شدند و همه عناصر آنها حتی آنهایی که سوابق خوبی هم نداشتند تایید شدند اما لیست حامیان شهردار مانند صاعقه ای بر سر آنها فرورد آمد و توسط مردم رد صلاحیت شدند .

این اتفاق باعث شد تا آنها مانند همیشه نتوانند با مظلومیت نمایی حاکمیت را مقصر بگیرند و عدم تمکین به اعتراضات توسط فرماندار اصلاح طلب نیز باعث شد تا کاملا ناامید شوند لذا به دنبال انتقام از شهردار گرگان بودند.

یک رسانه تلگرامی وابسته به اصلاح طلبان شب قبل از مراسم تحلیف شورای پنجم گرگان از زلزله سیاسی در گرگان و پایان کار صادقلو شهردار خبر داده بود و ظهر روز چهارشنبه 1 شهریور دقیقا این زلزله رخ داد و این نشان از هماهنگی و آگاهی اصلاح طلبان از این قضیه داشت .

به هر حال حسین صادقلو شهرداری که توانسته بود در گرگان تحول عمرانی ایجاد کند (علیرغم تمام انتقادهایی که به رویکردهای فرهنگی اش وجود داشت) و مورد اقبال مردم گرگان قرار بگیرد طوری که لیست مورد حمایتش با اختلاف فاحش رای بیاورد ، توسط افرادی که خودش از آنها حمایت کرده بود برکنار شد تا یک بار دیگر مانند سال 82 با دلی پر از درد گرگان را ترک کند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

شنطیا

واقعا متاسفم آدمهایی که کاری هستند و باعث پیشرفت یک شهر میشن رو با بت لفت و لیست یک عده که بفکر جیب خودشونن اینجور کنار میزارن اپیدوارم آقای صادقلو هر جا که باشه موفق باشه و همیشه نام نیکش بر یاد و خاطره مردم وجود داره

0
0
پاسخ
1396-06-03 04:26

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.