1394-03-05 03:14
29605
12
15204
گزارش گلستان ما از خشونتهای اخیر در گرگان؛

جزئیات تازه از قتل سه نفر در کوی استرآبادی گرگان / قاتل در دادسرا:با خانواده همسرم اختلاف داشتم و نتوانستم خودم را کنترل کنم!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: متهم در اعترافاتش گفته که با همسرش اختلاف خانوادگی داشته و امروز نیز پس از انجام مشاجره نتوانسته خود را کنترل کند و دست به این عمل مجرمانه زده است.

به گزارش گلستان ما ؛ صبح امروز جنایتی فجیع در کوی استرآبادی گرگان کوچه سوم در مجتمع چکاوک رخ داد و طی آن فردی با ورود به خانه ای همسر و پدر همسرش را با شلیک گلوله از پای در آورد.

بعد از دستگیری ضارب توسط کارگران اطراف ساختمان که مشغول کار بودند یک اسله وینچستر از وی کشف شده و به همراه آن یک کیسه کوچک از فشنگ و چندین گلوله هم در صحنه جرم پیدا شده است .

سرهنگ محمدرضا اکبری رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در خصوص این جنایت اظهار کرد: حدود ساعت یازده صبح امروز در محله استرآبادی گرگان، متهم با اسلحه شکاری وینچستر اقدام به قتل سه نفر از اعضای یک خانواده می‌کند.

وی افزود: در این اتفاق، یک مرد 55 ساله، یک دختر حدود 14 ساله و یک زن حدود 35 سال جان خود را از دست دادند.

اکبری افزود: کارگران ساختمانی اطراف این منزل، فرد مظنون به قتل را دستگیر کرده‌اند که گفته می‌شود داماد این خانواده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: دو نفر در محل حادثه فوت کردند و دختر 14 ساله در بیمارستان جان خود را از دست داده است و جزئیات و علت این حادثه در دست بررسی است.

بلافاصله بعد از دستگیری ، متهم برای بازجویی و تحقیقات بیشتر به دادسرای گرگان منتقل شد.

قاتل : با همسرم اختلاف داشتم

در همین رابطه سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان گلستان عصر امروز عنوان کرد: متهم در دادسرا به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه انجام این جنایت را وجود اختلاف خانوادگی عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: متهم در اعترافاتش گفته که با همسرش اختلاف خانوادگی داشته و امروز نیز پس از انجام مشاجره نتوانسته خود را کنترل کند و دست به این عمل مجرمانه زده است.

حقی تاکید کرد: همسر و پدرهمسر متهم در صحنه حادثه جان خود را از دست دادند اما دختربچه 13 ساله پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

به هر حال این حادثه تکان دهنده نشان داد که مسائل و اختلافات خانوادگی همچنان قربانی می گیرد و در طول یک سال گذشته این چندمین بار است که افراد مختلف مخصوصا زنان قربانی چنین رفتارهای خشونت باری می شوند .

آذرماه سال 93 بود که قتل فائزه دختر 19 ساله در چهارراه تابلو  گرگان باعث ایجاد رعب و وحشت و ناراحتی در شهر گرگان شده بود . در ادامه تحقیقات مشخص شد اختلافات خانوادگی باعث چنین اقدامی شده بود و متهم نیز به شدت از عمل خود نادم بود .

همچنین در شهرستان مجاور گرگان خانمی که همسرش در زندان بود با فرد دیگری ارتباط برقرار می کند که در یک حادثه فرزند خردسال این زن به دلیل کتک خوردن فراوان از دست مادر و ناپدری اش فوت می کند و همچنین در ماه اخیر بود که یک راننده تاکسی زن بنا به دلایلی به قتل رسید که موضوع ان هم به دلایل خانوادگی بر می گردد.

رسانه ای کردن دلایل برخی قتل ها صحیح نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص قتل هایی که اخیرا رخ داده و خشونتهایی که علیه برخی زنان روا داشته می شود گفت : به دلیل اینکه موضوع این قتل ها خانوادگی است و بیان دلایل آن ممکن است به آبروی خانوادگی افراد بر گردد شاید رسانه ای کردن آن زیاد صحیح نباشد .

علی اصغر طهماسبی  از خبرنگاران خواست زیاد در خصوص بیان دلایل قتل های اینچنینی کنکاش نکنند چون ممکن است خود خانواده ها نیز راضی نباشند .

این موارد نشان می دهد زنان ایرانی باید یک بازنگری در خصوص نحوه ورود به اجتماع و ارتباط با افراد مختلف داشته باشند و  در روابط عاطفی خود دقت بیشتری داشته باشند چه اینکه در خیلی از موارد سادگی و گول خوردن زنان باعث می شود که طعمه شیادان شوند.

از طرفی فرهنگ طلاق و جدایی دو جنس مخالف باید یک مقداری توام با عطوفت شود و این طور نباشد با جدایی دو نفر دو طایفه به جان هم بیفتند و انگیزه های انتقامجویانه باعث قربانی شدن طرفین درگیری شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمودرضا بطیاری

سلام باید دید ریشه این جنایت در کجاست ؟

0
0
پاسخ
1394-03-04 19:32
مهدی

خدایا.آنی کمتر از آنی ما را به خودمان وامگذار.آمین یارب العالمین

0
0
پاسخ
1394-03-05 01:21
شهروند

متاسفانه هرگز این موارد آسیب شناسی نمی شود. از خفاش شب گرفته تا قاتل پاکدشتی. هر چند شنونده ی جنایتی دردناک هستیم و کارمان فقط افسوس خوردن است! ای کاش بر حدیث انسان مومن دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود، تاملی جدی می کردیم. صد افسوس!

0
0
پاسخ
1394-03-05 04:29
علی

آخه آدم باید چقدر عصبی بشه که یه دختر 13 ساله رو با تیر بزنه؟!

0
0
پاسخ
1394-03-05 11:06
محمد

عرض سلام و احترام باتوجه به شناخت ضارب از خانواده محترم این شهر بودند حتما انسان باید به نقطه ای در زندگی برسه که دست به همچین جنایتی بزند که نتوان خودش رو کنترل وحداقل بچه ای که معصوم بود هم مورد رحم قرار نگیرد وتو این سن پایین قربانی اختلاف خانوادگی جان خود را از دست بدهد خداوند از گناهان همه ما انسانها واون کسی که به دختر معصوم هم رحم نکرده بگذرد

0
0
پاسخ
1394-03-05 20:00
محبوبه ارجمند

سلام من خودم چندین بار از نزدیک با این مادر و دختر برخورد داشتم این خانم به گفته خودش که قبلأ برای من توضیح داده بود .به خواست مادر شوهرش که می دانست پسرش قبلأ اعتیاد داشته و از او درخواست میکند که با پسرش زندگی کند و از انجاییکه این خانم و دخترش برای خودشان سر پناه مطمعنی نداشتن وعده خانه و حقوق ماهیانه به ایشان می دهد و موافقت عقد این خانم با پسرش را میگیردخانه ای که در حال اینها در آن کشته شده اند بهشان داده می شود اما به دلایلی حقوق ماهیانه ای که قرار بود داده شود قط می شودو آقای ز همسر این خانم دوباره به سمت مواد مخدر روی آورده که باعث ناراحتی مدام این خانم و دخترش می شود در همان روز هم بطور یقین این آقا مصرف داشته چون به گفته خانمش، شیشه استفاده می کرده به نظر من هر اختلافی هم که داشته باشند نباید به این کار دست میزدمگر در حالت طبیعی نبوده باشد......

0
0
پاسخ
1394-03-06 07:12
فریدون

از نزدیک شاهد تلاش پزشکان و پرستاران وپرسنل بیمارستان صیادگرگان در اتاق احیا بودم ولی متاسفانه بعد از حدود 1/5 ساعت تلاش دخترک بیچاره جان خودش رو از دست داد.حادثه تکان دهنده ای است .خدا شاهده بعد از اون ماجرا احساس میکنم امنیت اجتماعی ما نیز در خطره .

0
0
پاسخ
1394-03-06 08:43
رویا . مشاور خانواده

باسلام خدمت شهروندان خوبم.این مسئله باید از لحاظ جامعه شناسی و روانشناسی مورد بررسی بسیار ویژه قرار گیرد تا از تکرار این مسایل در آینده جلوگیری شود چون در مدت زمان تقریبا کوتاهی جنایات فجیهی در شهرمان اتفاق افتاده که آن هم برمیگرده به سبک اجتماعی شدن خانمها و خشونت آقایان علیه زنان . باید از منظر صرفا قانونی به این مسایل نگریسته نشود بلکه تمام زوایای این بحران و علل شکل گیری آن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

0
0
پاسخ
1394-03-06 09:41
صنم

در جامعه ، شهر و کشوری زندگی میکنیم که گرگ صفتانه می درند ، افراد زورگو و قوی و نژاد برتر چه زن و چه مرد ، خیلی راحت برای گریز از مشکلات به مصرف مواد رو میارند و شیشه که الان شیوع زیادی در بین افراد وجود دارد مصرف میکنند و از عواقب ان هم بی خبرند.اعتقاد و تدین و پایبندی به ارزشها در جامعه ام کم رنگ شده و هر روز باید شاهد مسایل این چنینی باشیم.یاعلی

0
0
پاسخ
1394-03-06 19:18
مهسا

کوثر بیچاره ، کلاس 7ام بود، اون بی گناه کشته شد :-(

0
0
پاسخ
1394-03-07 22:42
رصد

قاتل از خانواده ای معروف که احتمالا اون 3 نفر مقتول گناهکار شناخته میشن !!!

0
0
پاسخ
1394-03-09 04:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.