1394-06-07 09:49
2426
1
19698
گزارش از : بهنام نیک پیام

کتاب فروشی بزرگ مرد کوچک در گرگان و تهران ! /حکایت هنرمند گرگانی پس از 44 سال فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین!

 ای کاش مسئولین و متولیان استان ما به خودشان می آمدند و دست از بوروکراسی کاذب اداری برداشته و احمدرضا اسعدی گرگانی رابه معنای واقعی (نه درشعار) درک می کردند.

به گزارش گلستان ما ؛ ماهها قبل ،شهروندان گرگانی ،شاهد کتاب فروشی هنرمند خوب ودوست داشتنی خود احمد رضا اسعدی گرگانی در خیابان شالیکوبی گرگان بودند، آنچه را که به عنوان یک ضایعه اسفبار، به قلم نگارنده نوشته ودر چند مطبوعه از جمله استراباد وضمیمه هفته نامه جام جم  به چاپ رساندیم.

همه روزه ازساعت 5 عصر تا 9 شب ، احمد رضا اسعدی همان بازیگر کوتاه قامت تئاتر،سینما وتلویزیون ، در جلو پردیس سینمایی کاپری مشغول فروش کتاب هایش بود!

نوشتیم اما گوش های شنوایی برای شنیدن حرف هایمان و چشمان مهربانی برای دیدن این ناهنجاری و تبدیل آن به عشق و مهربانی پیدانشد! تا این که این هنرمند نام آشنا از سر اجبار مبادرت به کتاب فروشی در جلوی دانشگاه تهران و یکی از سینماهای معروف تهران نمود که این بار سوژه خبری تلویزیون شد تا آش آنقدر شور شود که خوردنش به این آسانی ها میسر نباشد و به قول معروف جمع کردن قضیه قدری پیچیده شد.

اما ای کاش مسئولین و متولیان استان ما به خودشان می آمدند و دست از بوروکراسی کاذب اداری برداشته و احمدرضا اسعدی گرگانی رابه معنای واقعی (نه درشعار) درک می کردند.

فروش کتاب در مکان مسقف و مشخص عیب نیست ،اما در کنار خیابان ،آن هم برای هنرمندی که بیش از 40 سال در عرصه فرهنگ وهنراعم ازبازیگری سینما ، تئاتر ،تلویزیون و کتابداری عاشقانه فعالیت نموده وبه آن ها عشق می ورزدعلامت سوال بزرگی برای متولیان ودست اندرکاران می باشد!!

باتوجه به شناختی که از احمد رضا اسعدی گرگانی (پیرداد) داریم یقینا او صرفا برای مادیات مبادرت به این کارنکرده بلکه عشق وعلاقه مثال زدنی او به فرهنگ وهنر موجب شده است که تعدادی از کتاب ها یی راکه اخیرا تالیف نموده درکنار خیابان به فروش برساند تا ضمن اشاعه فرهنگ کتاب خوانی و معرفی آثار ارزشمند خود به مخاطبین، از درآمد آن ها بتواند اقساط وام کتاب ها یش را پرداخته تامبادا خدای نکرده ازسوی بانک ها مورد ....... قراربگیرد!

قابل توجه متولیان امور: احمدرضا اسعدی گرگانی یا همان پیرداد تاکنون در40 فیلم و60 سریال ایفای نقش کرده است، به نظر شما آیا باید وی در کنار خیابان مشغول فروش کتاب هایش باشد ؟

هرچند او حجب وحیا به خرج داده وکارش را صرفا اشاعه فرهنگ و هنرمی داند ،واقعا اما مشکلات و نیاز های اقتصادی او برای پرداخت وام چاپ کتاب هایش را می شود کتمان کرد؟

شایان ذکر است که از اسعدی، بزرگ مرد گرگانی بابت چاپ کتاب هایش درمراسم جشن همکلاسی سلام گرگان در اردیبهشت 92 و نمایشگاه بین المللی گرگان در دی ماه 92 تقدیر به عمل آمد.

کتاب های این هنرمند باذوق گرگانی تحت عنوان مجموعه کتاب های آدمیت هنر است عبارتند از:

1-دانه های بلوط ( درساحت واعتبار شنیدن)

2-دانه های پسته (در ساحت واعتبار سخن گفتن)

3-دانه های انار (باهم برای هم )

4-دانه های کنجد ( تدبیر، تغییروتعالی)

بیاییم تادیر نشده شان ومنزلت هنرمندان واهالی فرهنگ وهنر را حفظ نماییم. همین امروزکه فردادیر است .

گزارش از بهنام نیک پیام

asadi1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

احمدرضا اسعدی

با درود و احترام و سپاس بهترین مربی من شکست های بوده اند ( پیرداد )سلامت و سرافراز باشید

0
0
پاسخ
1396-11-23 22:08

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.