1403-02-26 18:35
1290
0
90006
«با شما سربلندیم»؛

جشن‌های مومنانه پایتخت اقوام در دهه کرامت

پایتخت اقوام این روزها در دهه کرامت با حضور خدام رضوی غرق شادی برای اهل‌بیت (ع) است، جشن‌های مومنانه با سبک و سیاق ایرانی-اسلامی همه گویای این است که ما «با شما سربلندیم».

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، دهه کرامت یکی از مناسبت‌های ویژه و بانشاطی است که با حضور خدام رضوی معنویتی بیشتر از همیشه در فضای شهر و روستا آکنده می‌شود، جشن‌های مومنانه و متنوع از محفل‌های شادی و ادبی گرفته تا مسابقات فرهنگی و هنری، ازدواج آسان جوانان و آزادسازی زندانیان غیرعمد همه و همه از برکات دهه‌ای است که مزین به کرامات اهل‌بیت است به راستی این دهه گوشه‌ای از ما «با شما سربلندیم» را به رخ می‌کشد.

اهل‌سنت استان گلستان جایگاه ویژه‌ای برای امام هشتم شیعیان قائل هستند از این رو امام رضا (ع) را قزل امام یا امام طلایی یاد می‌کنند برای بزرگداشت چنین شخصیتی «محفل ادبی قزل امام» عصر امروز با حضور نخبگان، شاعران و نویسندگان اهل‌سنت از استان گلستان، جامعه‌المصطفی و مشاهیری از چند کشور مختلف به سالن شهید آوینی حوزه هنری استان گلستان دعوت شدند، بیش از یکصد نفر در این مراسم حضور داشتند و هر کدام با قلم و زبان، آثار و دلنوشته‌هایشان ارادت قلبی خود را به این امام همام نشان دادند.

*مردم از کرامات امام رضا (ع) بهره‌مند می‌شوند

مصطفی علیمی یکی از قاریان برجسته قرآنی کشور افغانستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» پیرامون جایگاه امام رضا (ع) گفت: این امام بزرگ در بین اهل‌سنت جایگاه بسیار ویژه دارد و بزرگان اهل تسنن درباره کرامات امام رضا (ع) سخنان بسیاری نقل شده است و همه این امام مهربان را دوست دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی و اسلامی باید بیشتر در جامعه بازگو شود، افزود: در برنامه‌هایی که برای بزرگداشت بزرگان دین گرفته می‌شود باید به این مسائل توجه بیشتری داشته باشیم.

علیمی با بیان اینکه مردم از کرامات امام رضا (ع) بهره‌مند می‌شوند، گفت: این امام بزرگ سرچشمه مهربانی و عطوفت هستند برای همین است که جشن‌های متعددی برای بزرگداشت آنها برگزار می‌شود.

*امام هشتم نزد اهل‌سنت بسیار گرامی است

حاجی آخوند ایزدی‌نسب از علمای اهل‌سنت شهرستان گنبدکاووس نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» پیرامون جایگاه امام رضا (ع) گفت: امام هشتم نزد اهل‌سنت بسیار گرامی است همان طوری که حضرت محمد (ص) باعث وحدت بین شیعه و سنی است، علاقه خانواده‌های اهل سنت به این امام باعث شده تا اسم فرزندان خود را مشهدقلی، رضاقلی یا مشهد محمد نامگذاری کنند.

وی توضیح داد: اگر خانواده اهل‌سنت صاحب فرزندی نشوند نذر این امام بزرگ می‌کردند تا آرزوی آنها برآورده شود و زمانی که خدا به آنها فرزند پسری بدهد نام رضا را بر روی او می‌گذارند و این معلوم است که پیشینیان ما هم نسبت به این امام بزرگوار ارج و منزلت قائل بوده و هستند.

ایزدی‌نسب گفت: زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) نیز در میان اهل سنت از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمان‌های قدیم با سختی و مشقت برای زیارت مهیا می‌شدند اما امروزه زیارت سهل شده و به راحتی این امام بزرگوار را زیارت می‌کنند.

امام رضا (ع) از نوادگان حضرت رسول‌الله (ص) و فرزند امام موسی کاظم (ع) بودند و ما معتقد هستیم و رساله داریم هر کسی به اولاد رسول‌الله طعنه بگوید کفر است.

*خانواده اهل‌سنت با نذر به امام رضا (ع) حاجت گرفتند

سعیده مرادی یک هنرمند اهل‌سنت گلستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» پیرامون جایگاه امام رضا (ع) گفت: درباره کرامات امام هشتم شیعیان با حمایت حوزه هنری استان گلستان کتابچه‌ای نوشتم و همه سعی خود را کردم تا در آن از علاقه‌ای که اهل‌سنت به این امام دارد بگویم.

این هنرمند گلستانی بیان کرد: مضمون کتابی که نوشتم درباره خانواده‌ای بود که سالها بچه‌دار نمی‌شدند اما زمانی که امام رضا (ع) را واسطه قرار دادند و نذر کردند خدا به آنها فرزند پسری عطا کرد که نامش را رضا گذاشتند و حالا این فرزند نیز علاقه فراوانی به این امام دارد.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.