1398-08-30 16:22
1105
0
66379
در گفتگو با رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مطرح شد:

70درصد فارغ التحصیلان علمی کاربردی جذب بازار کار خواهند شد/ ضرورت توسعه مراکز علمی در جوار صنعت

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گفت: نزدیک 70 در صد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند چرا که اکثر رشته ها در آن شغل محور است.

به گزارش گلستان ما، امیر احمد دهقانی در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: صراط مستقیم در دانشگاه علمی کاربردی بر 4 اصل تشکیل منظم کلاس ها، داشتتن مدرسین خوب، نظارت بر کلاسها و آموزش در محیط کار است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان جذب مدرسان خبره  را یکی از کارهای نو در این دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجودیکه تایید خبرگی مدرسان از سوی وزارت علوم شرایط سختی دارد اما توانستیم 56مدرس خبره  را برای کلاسهای مهارتی جذب کنیم که این افراد بعد از پذیرفته شدن با شرکت در کلاسهای تربیت مدرسی به آموزش دانشجویان مشغول شدند.

دهقانی  گفت: اینکه دانشگاه علمی کاربردی را بخواهیم با سایر مراکز آموزش عالی مقایسه کنیم  درست نیست چرا که علمی کاربردی دانشگاهی است که ماموریتش اساسا با دانشگاههای دیگر متفاوت است و دانشگاهی است مهارتی که باید توسعه کیفی محور قضاوت باشد.

وی ادامه داد: دانشگاهی که می تواند در مقام مقایسه با علمی کاربردی قرار بگیرد دانشگاه های فنی و حرفه می باشند .

دهقانی افزود: نزدیک 70 در صد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند چرا که اکثر رشته ها در آن شغل محور است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گفت: یکی از اقدامات جالب در دانشگاه برگزاری دوره کاریابی و کاراموزی برای دانشجویان است به این معنا که در دوره کاریابی دانشجویان ابتدا با محیط واقعی  کاری که بعدا می خواهند در آن ورود کنند آشنا می شوند و تصمیم می گیرند که آیا در این رشته درس بخوانند یا خیر.

وی ادامه داد: در دوره کاراموزی هم مهارتهای لازم برای ورود با محیط کار را یاد خواهند گرفت.

وی با ذکر خاطره ای در این رابطه گفت:  برای تعمیر خودروی شخصی به مکانیکی مراجعه کردم که از بسیاری از دوستان در مورد کیفیت کار خوب آن شنیدم وقتی مراجعه کردم تعمیرکار خود را فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی معرفی کرد که مهارت را از این داشگاه فراگرفت و توانست جذب بازار کار شود .

دهقانی توسعه مراکز در جوار صنعت را از دیگر اقدامات ضروری خواند و افزود: علی رغم محدودیتهای که در استان وجود دارد ولی جزو اصلی ترین کار ماست و استانهای پیشرفته  این کار را کردند و محیط کار و آموزش خود را در یک مکان قرار دادند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.