1400-03-23 10:00
2674
0
74968
پیوند ناگسستنی اهل سنت با انقلاب؛

اهل سنت گلستان حضور حداکثری پای صندوق های رای خواهند داشت

مردم اهل سنت و غیور ترکمن ضمن وفاداری این قوم به نظام و انقلاب تاکید کردند از همه مردم به‌ویژه اهل‌سنت برای شرکت در انتخابات دعوت می کنیم.

به گزارش گلستان ما؛ روزهای منتهی به ۲۸ خردادماه  و تعیین سرنوشت ۴ ساله مردم به دست خودشان رویش ها و ریزش هایی را همراه خواهد داشت .

امروز هرکس باید بداند که برای آینده کشور باید نقشی ایفا کرده و برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای تلاش کنند؛ در این میان نخبگان دینی و علمی و سیاسی هستند باید بیشترین نقش را برای آنها متصور شد.

عزیزه کر از شهروندان بندر ترکمن در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: من و دخترم که رای اولی است پای صندوق رای خواهیم رفت زیرا می دانیم که هر رای ما در سرنوشت ما تاثیر گذار است .

وی در باره خواسته خود از نامزدهای انتخابات هم بیان کرد: بدون شک برنامه های عملیاتی برای رفاه و آسایش خانواده باید مد نظر کاندیدها باشد و امیدواریم وعده ها جامه عمل پوشانده شود .

این بانوی اهل سنت درباره نامزدهای شورای شهر هم بیان کرد: برای آبادانی شهر و رونق گردشگری و اقتصاد کشور برنامه  عملیاتی داشته باشند تا چهره شهر عوض شده و به سمت توسعه برود.

کلته ازجوانان ترکمن استان گلستان که از تحصیل کرده های ترکمن است گفت: مناظرات در تلویزیون مشخص کرد که فرد اصلح چه کسی است؟ مردم دیدند که باید با برنامه ، منطقی و بدور از شعار زدگی با مردم صحبت شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم کسی رای بیاورد که بتواند برای ما که تحصیل کرده هستیم شغل ایجاد کند و ما به همراه خانواده برای پیدا کردن شغل و زندگی بهتربه شهرهای دیگر نرویم.

علمای اهل سنت استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما ضمن دعوت از مردم به حضور پای صندوق های رای آن را وظیفه شرعی و فراتر از قوم و مذهب بیان کردند.

حاج عبدالباسط آخوند نوریزاد امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس درگفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری تاکید کرد: حضور در انتخابات فراتر از قوم و مذهب است و ترکمن صحرا همیشه آمار بالایی در مشارکت انتخاباتی داشته است.

آخوند رهبر امام جمعه اهل سنت آق قلا هم گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنیم و هدف حضور حداکثری در انتخابات 1400 و انتخاب اصلح است.

عبدالکریم آخوند جاور، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس بیان کرد:  شرکت در انتخابات و انتخاب فردی اصلح از بین نامزدها حق هر فرد ایرانی است.

مولوی محمد حسین گریگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر  گفت: با وجود تمامی مشکلات هیچ علمی انتخابات را تحریم نکرده است، اگر هم گفته است رای نمی دهم نظر شخصی وی بوده امام مردم را وادار به تحریم انتخابات نکرده است.

وی ادامه داد: ملت اینگونه نبوده است چون هیچ کشوری بدون حاکم نیست.اگر دولت و رئیس جمهور نباشد این کشور به چه چیزی تبدیل می شود؟

مولوی محمد حسین گرگیج امام جمعه آزادشهر هم بیان کرد: با وجود تمامی مشکلات ، هیچ عالمی انتخابات را تحریم نکرده است. اگر هم گفته است رای نمی دهم نظر شخصی وی بوده امام مردم را وادار به تحریم انتخابات نمی کنیم.

همچنین در روزهای گذشته بیش از ۲۰۰ نفر از علمای اهل‌سنت استان گلستان و ائمه جمعه و جماعات این استان با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر بر حضور در انتخابات تأکید کردند و وفاداری و پایبندی خود را به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و آرمان‌های امام خمینی(ره) بیان داشتند.

در این نامه آمده است: چشم آزادی‌خواهان جهان و مظلومان و ستمدیدگان عالم به انقلاب اسلامی ایران است و چشم این ملت‌ها به گام‌های استوار و حرکت تعالی‌بخش ملت عزیز ایران اسلامی است.

استکبار جهانی و ظالمان و مستکبران با تمامی ابزار و امکانات خود اعم از خیال خام تفرقه بین مذاهب اسلامی و القای حس ناامیدی در میدان هستند تا جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را گرفته و مانع این حرکت تحول‌آفرین باشند.

در ادامه این نامه امده است با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه علاج دردهای مزمن جامعه حضور حداکثری در انتخابات است، افزودند: مردم اهل‌سنت استان گلستان همان‌طور که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران با معماری حضرت امام خمینی(ره) و پیروی از فرامین حضرتعالی چهره‌ای درخشان داشته و دارند و با تقدیم شهدا بالاخص شهدای روحانی این استان و جانبازان پرافتخار و حضور فعال در تمامی عرصه‌های انقلاب تاکنون، بیان می‌کنیم بیش از پیش مطیع رهنمودهای حکیمانه حضرتعالی بوده و در تحقق وحدت و یکپارچگی در بین مذاهب اسلامی هستیم و ضمن حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی 1400 از تمام مردم شریف ایران به‌ویژه اهل‌سنت برای حضور حداکثری در انتخابات پیشِ‌رو دعوت می‌نماییم.

براساس اعلام ستاد انتخابات گلستان؛ یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر در گلستان واجد شرایط رای دادن بوده که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۵۸ نفر رای اولی هستند.

برای اخذ رای در این استان هزار و ۷۸۴ شعبه شهری، روستایی و سیار پیش بینی شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا ۲۸ خردادماه همزمان با سراسر کشوردر گلستان برگزار می شود .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.