1400-03-24 00:34
860
0
74979

بیش از ۲۱ هزار سالمند گنبدی در «طرح شهید سلیمانی» غربالگری شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: با همکاری سپاه و بسیج شهرستان تاکنون ۲۱ هزار و ۷۳۲ نفر سالمند گنبدی در «طرح شهید سلیمانی» غربالگری شدند.

به گزارش گلستان ما؛ فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸ هزار و ۱۶۷ بیمار در بیمارستان های شهرستان گنبدکاووس بستری شدند که از این تعداد ۵ هزار و ۸۴ نفر از ساکنان شهرستان و مابقی مربوط به شهرهای شرق استان بودند.

وی تصریح کرد: از روز گذشته تاکنون ۶۸ نفر در بیمارستان‌های شهرستان بستری شدند که از این تعداد حدود ۶۰ درصد گنبدی هستند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای «طرح شهید سلیمانی» خاطرنشان کرد: با همکاری بسیج و سپاه شهرستان ۲۲ هزار و ۹۷۵ سالمند در طرح غربالگری قرار دارند که تاکنون ۹۷.۴ درصد آنها یعنی ۲۱ هزار و ۷۳۲ نفر به لحاظ در معرض خطر بیماری توسط یکی از افراد خانواده غربالگری شدند.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۱ هزار و ۷۳۲ نفر سالمند ۱۰ هزار و ۱۸۶ مورد آزمایش و ۵ هزار و ۴۴ مورد تست پی‌سی‌آر انجام شده که حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از آنها مثبت و به صورت خفیف بوده و در منزل خدمات گرفتند.
بدیعی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در سه پایگاه در سطح شهرستان در حال انجام بوده و تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ واکسن به این جامعه هدف تزریق شده است.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر ۵۰ درصد را نگران‌کننده بیان کرد و ابراز کرد: زدن ماسک در مجامع عمومی به ویژه مراسم عروسی و همایش‌ها کمرنگ شده و استفاده از ماسک در مجامع عمومی زیر ۹۰ درصد فایده‌ای برای کنترل و پیشگیری بیماری نخواهد داشت و باید فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک در بین همه سنین نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.