1399-11-08 12:40
558
0
72879
معاون میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد؛

ثبت ملی پنج اثر طبیعی استان گلستان در فهرست میراث طبیعی کشور

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از ثبت پنج اثر ارزشمند طبیعی استان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سارا اخوت با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه روز دوشنبه شورای ثبت میراث طبیعی کشور که با حضور مصطفی پورعلی مدیرکل ثبت آثار کشور و اعضای شورای ملی ثبت طبیعی برگزار شد، تعداد ۵ اثر شاخص طبیعی استان در فهرست آثار کشور به ثبت رسید.

وی افزود: این آثار ثبتی شامل رویشگاه درختان سرونوش علی‌آبادکتول، رویشگاه درختان زربین رامیان، درخت کهن‌سال چنار روستای سرطاق بندر گز، لس‌های استان گلستان و پدیده زمین‌شناسی دره شمشیر بر روستای چمن‌ساور کردکوی می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی گلستان تصریح کرد: با ثبت آثار در فهرست میراث طبیعی قوانین حاکم و جاری کشور به‌عنوان چتر حمایتی این آثار قرارگرفته و در کنار دیگر دستگاه‌های متولی به حفاظت و ماندگاری آثار ثبت شده کمک خواهد کرد.

اخوت در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به وجود مواریث طبیعی فراوان در استان گلستان، با ثبت این آثار طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی، گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ مواریث طبیعی و ارزشمند نگارستان ایران برداشته‌شده و زمینه‌های جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان بیش‌ازپیش فراهم شود.

لوح ثبت این آثار پس از طی تشریفات قانونی با امضا وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور صادر و ابلاغ خواهد شد.

رویشگاه درختان سرونوش علی‌آبادکتول

رویشگاه درختان زربین رامیان

درخت کهن‌سال چنار روستای سرطاق بندر گز

لس‌های استان گلستان

پدیده زمین‌شناسی دره شمشیر بر روستای چمن‌ساور کردکوی

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.