1400-07-29 05:59
357
0
76638
با اجرای طرح پایش مخلان امنیت اجتماعی؛

جرایم خشن در گلستان کاهش یافت

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به آغاز طرح پایش مخلان نظم و امنیت اجتماعی گفت براساس آمار و ارقام موجود در سال جاری میزان جرایم خشن در این استان کاهش یافته است.

به گزارش گلستان ما، حیدر آسیابی در نشست شورای پیشگیری از جرم استان افزود: عزم دستگاه قضایی برخورد قاطع با افراد مخل نظم و امنیت اجتماعی یا به تعبیری همان اراذل و اوباش است و اجازه قدرت نمایی به آنان نخواهیم داد.

وی افزود: در همه حوزه های قضایی استان در دادسراها، دادگستری و تجدید نظر شعب ویژه ای برای رسیدگی به پرونده مجرمان خشن و برهم زننده نظم و امنیت اجتماعی اختصاص داده و علاوه بر این در دادگستری دبیرخانه مدیریت پرونده های مهم راه اندازی شده تا همه فرآیند رسیدگی به این پرونده ها از زمان تشکیل تا زمان صدور و اجرای رای از لحاظ دقت و قاطعیت رصد شود.

آسیابی با اشاره به ظرفیت قانون در برخورد با افراد مخل نظم و امنیت اجتماعی ، گفت: براساس این ظرفیت ها ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار در استان و همه شهرستان ها تشکیل شد و در قالب این ستاد، رصد و پایش مجرمان خطرناک و مخل نظم امنیت اجتماعی را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی از مجرمان خطرناک، سابقه دار و حرفه ای هم با مشارکت ضابطان عام، خاص و امنیتی و براساس سوابق امنیتی و قضایی افراد تدوین شده که به روز رسانی و تکمیل می شود و اطلاعات مجرمان این بانک اطلاعاتی مورد استفاده دادگستری و پلیس قرار می گیرد.

رییس کل دادگستری گلستان به پر رنگ شدن ظرفیت قرار نظارت قضایی هم اشاره و اضافه کرد: براساس این ظرفیت قانونی پس از آزادی هم این مجرمان موظفند به صورت دوره ای با حضور در نیروی انتظامی موقعیت خود را اعلان کنند.

وی تاکید کرد: به مردم استان اطمینان می دهیم دستگاه قضایی با استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای کنترل مجرمان خطرناک و مخل نظم و امنیت مردم تلاش می کند و اجازه نخواهیم داد عده ای اندک، آرامش مردم را برهم بزنند.

آسیابی اضافه کرد: انتشار چند فیلم از درگیری در فاصله زمانی کوتاه، این تصور را به وجود آورد که گلستان محل جولان اراذل و اوباش است در حالی که براساس آمار و ارقام میزان جرایم خشن در استان کمتر شده است.

وی از مردم استان خواست که فیلم و عکس هایی که به کشف جرم و حقیقت کمک می کند به جای انتشار در فضای مجازی به دستگاه قضایی و انتظامی ارایه دهند چون نتیجه انتشار این تصاویر ضربه زدن به امنیت گردشگری و سرمایه گذاری در استان است که با وجود خرده فرهنگ ها و مذاهب مختلف در امنیت و آرامش زبانزد  و سرآمد در کشور است.

وی همچنین به افزایش تصادفات جرحی و فوتی اشاره کرد کرد و گفت: نیمی از فوتی ها موتورسیکلت سواران هستند که نیاز است دستگاه های فرهنگی پای کار بیایند و برای آموزش فرهنگ ترافیکی بیشتر کار کنند.

نشست امروز شورای پیشگیری از جرم در گلستان با دو محور کنترل مجرمین خطرناک و مخل امنیت و رفع نقاط حادثه خیر استان در  محل دادگستری تشکیل شده بود.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.