1403-05-04 17:02
220
0
90816
دادستان مرکز استان گلستان خبر داد:

جلوگیری از تغییر کاربری ۲۰ هزار مترمربع از اراضی گرگان

دادستان مرکز استان با بیان اینکه ۲۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی گرگان آزادسازی شد؛ بر اجرای آرای قطعی قلع‌وقمع ساخت و سازهای غیرمجاز تأکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، محمود اسپانلو با بیان اینکه سازه‌های غیرمجاز ساخته شده در زمین‌های کشاورزی روستاهای گرگان امروز تخریب شد؛ گفت: ۳ حکم قطعی قلع‌وقمع و ۸ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها امروز در روستای نوچمن شهرستان گرگان، اجرا شد.

 وی توضیح داد: این اقدامات به‌منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز و حفظ کاربری زراعی و باغی اراضی انجام شده است.

 وی افزود: با این اقدام از تغییر کاربری ۲۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان جلوگیری شد.

اسپانلو تأکید کرد: این زمین‌ها باید به حالت اولیه و کاربری اصلی خود بازگردانده شوند تا بهره‌وری کشاورزی حفظ شود و از خسارات بیشتر به منابع طبیعی جلوگیری شود.

  دادستان اسپانلو با تأکید بر ادامه برخوردها با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان گفت: در جلسه هفته گذشته با دستگاه‌های مرتبط در این بخش، یک ماه به آنان فرصت داده شد تا تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای اجرای احکام مربوط به قلع‌وقمع ساخت و سازهای غیرمجاز و مسدودکردن چاه‌های غیرمجاز را تأمین کنند.

 وی در پایان از همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی در این زمینه تقدیر کرد و خواستار ادامه این همکاری‌ها برای رسیدن به نتایج مطلوب در حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان شد.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.