1398-08-01 15:41
1162
0
66027
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان بیان کرد؛

سرانه های نگران کننده در ایران/استاندارد بهداشت و تغذیه رعایت شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان با اشاره به برخی از سرانه های مصرف در کشور، گفت: استاندارد بهداشت و تغذیه رعایت شود.

به گزارش گلستان ما، عزیزه امامی، ظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در گلستان با بیان این که خدمات استاندارد نقش موثری در توسعه کشور دارد، اظهارکرد: اگر تعاملات و ارتباط بشری تابع ضوابط و قوانین نباشد هزینه جبران ناپذیری بر پیکره اقتصادی و مدنی جامعه وارد خواهد کرد.

وی افزود: آن چیزی که امروزه معضل کشور است فقط تحریم ها نیست بلکه عدم رعایت اصول و ضوابط در زمینه بهداشت و تغذیه در کشور خساراتی را بر پیکره اقتصاد وارد می کند.

امامی گفت: استاندارد تنها تکیه بر برخی از قوانین خاص نیست بلکه این امر باید در تمام زمینه ها جاری باشد.

وی ادامه داد: یکی از معضلات کشور هدررفت منابع به علت عدم رعایت برخی از اصول و برنامه ریزی در حوزه های مختلف مصرف است که فشار زیادی را بر اقتصاد کشور تحمیل می کند.

امامی بر لزوم رعایت چارچوب هایی مشخص تأکید کرد و افزود: نقش استاندارد در تغذیه و بهداشت بر هیچ کس پوشیده نیست و باید مصرف سرانه های نمک و شکر را در کشور کنترل کرد.

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات مانند کمبود دارو و خدمات درمان نشان از آن دارد که از استاندارد فاصله داریم و آمارها نگران کننده است.

امامی با بیان این که ۶ برابر دیگر کشورهای شکر مصرف می کنیم و سرانه مصرف شکر هر ایرانی ۳۰ کیلوگرم در سال است، اضافه کرد: مصرف شکر اثر سوء بر بهداشت و درمان داشته و سرمایه گذاری در این زمینه هدررفت منابع است.

وی میزان هزینه در خصوص نوشابه های گازدار را دو میلیار و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: برخلاف مصرف شکر و نمک اما سرانه مصرف شیر و لبنیات و سبزیجات پایین تر از دیگر کشورها است و این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

امامی نقش سازمان استاندارد را در زمینه کاهش مصرف شکر و نمک پررنگ دانست و گفت: باید در جهت اصلاح زندگی مردم حرکت کرد.

انتهاي پيام/

  • منبع خبر : مهر

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.