1401-02-31 13:36
369
0
80100
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه گلستان تاکید کرد؛

ضرورت بروزرسانی هزینه های کشتارگاه های مرغ گلستان/ صنعت مرغ دستخوش سیاست‌های مقطعی نشود

مهقانی گفت: با افزایش هزینه ۵۷ درصدی کارگر هزینه های بخش انرژی و حمل و نقل بار؛ هنوز کارمزد کشتارگاه ها یک هزار و ۶۰۰ تومان بوده و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و باید به روزرسانی شود.

به گزارش گلستان ما؛ سرهنگ پاسدر ابراهیم مهقانی، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه گلستان در نشست مسئله محور به میزبانی انجمن کشتارگاه های طیور و با حضور روسای سازمان های صمت، دامپزشکی، پشتبیانی دام و معاون بازرگانی جهاد کشاورزی استان برگزار شد ؛ گفت : تمام همیت و تلاش خود را درجهت زدودن مشکلات و چالشهای این بخش مهم تولیدی به کار خواهیم بست

  دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه گلستان تصریح کرد :این استان در بخش تولید طیور مرغ از استان های سرآمد درکشور است و ۱۳ میلیون جوجه ریزی در سال انجام می شود، تولید  روزانه یک هزار تن گوشت مرغ در استان گلستان داریم و  حدود ۷۰٪ مرغ تهران را تامین میکند

مهقانی بیان کرد: ۱۷ کشتارگاه طیور در استان با ظرفیت ۴۶۰ هزار کشتار و بسته بندی مرغ روزانه نقش مهمی را درسطح کشور ایفا میکنند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از انباشت مرغ ؛ در استان؛ کشتارگاه های طیور با ظرفیت کشتار aپلاس وصادراتی باید سریعا گسترش و توسعه یابد، افزود:این صنعت نباید دستخوش سیاستهای مقطعی و زودگذر شود.

این مقام مسئول متذکر شذ: این صنعت با اشتغالزایی حدود سه هزار نفر نقش مهمی را در استان ایفا میکند و نیاز اساسی است ؛ ابتدا مرغ جهت کشتار روزانه برای استان تامین شود بنابراین خروج مرغ زنده از استان باید مدیریت شود.

مهقانی خاطرنشان کرد: باید بار تولید اضافی مرغ ؛ توسط پشتیبانی دام استان مدیریت و انجمادسازی شود و درجهت ساماندهی شرکت ها و افراد واسطه ای خرید مرغ باید این افراد و شرکت ها شناسنامه دار شوند‌.

وی تصریح کرد: با این حجم بار اضافی هزینه ها برای کشتارگاه های صنعت مرغ ؛ به ویژه ۵۷ درصد در حوزه  دستمزد کارگری و نیز هزینه های بخش انرژی و حمل و نقل بار؛ هنوز کارمزد کشتارگاه ها یک هزار و ۶۰۰ تومان بوده و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و باید به روزرسانی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.