1402-11-11 09:10
297
0
88606
فرماندار کلاله تاکید کرد:

لزوم شناسایی بازماندگان از تحصیل

فرماندار کلاله با تاکید بر لزوم شناسایی بازماندگان از تحصیل، گفت: باید با همکاری دستگاه‌های مختلف، اقدامات لازم انجام شود. آموزش و پرورش باید با شناسایی بازماندگان از تحصیل، زمینه بازگشت آنها به مدرسه را فراهم کند.

فرهاد شیبک در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما»، در خصوص آخرین تصمیمات در شورای دانش‌آموزی شهرستان کلاله اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم توسعه جامعه است و نقشی اساسی در تربیت نسل آینده دارد؛ بنابراین، ضروری است که همه تلاش خود را برای فراهم‌کردن زمینه تحصیل برای همه دانش‌آموزان به کار بگیریم.

 وی افزود: متأسفانه، هنوز هم در برخی مناطق کشور، دانش‌آموزانی هستند که به دلایل مختلف از تحصیل باز می‌مانند. این امر می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای فرد و جامعه داشته باشد و در شهرستان کلاله نیز، آمار بازماندگان از تحصیل نگران‌کننده است؛ لذا باهدف ایجاد بستر استفاده دانش‌آموزان روستایی که در آزمون نمونه دولتی پذیرفته می‌شوند، دبیرستان متوسطه دوم نمونه دخترانه حضرت فاطمه (س) به‌صورت شبانه‌روزی مدیریت شود.

 فرماندار کلاله گفت: برای حل این مشکل یاد شده، باید با همکاری دستگاه‌های مختلف، اقدامات لازم انجام شود. آموزش و پرورش باید با شناسایی بازماندگان از تحصیل، زمینه بازگشت آنها به مدرسه را فراهم کند. همچنین، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دهیاران و شوراهای اسلامی نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

 شیبک تصریح کرد: رشته‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دارند. این رشته‌ها می‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند تا پس از پایان تحصیلات، وارد بازار کار شوند و به استقلال اقتصادی برسند.

 وی ادامه داد: در شهرستان کلاله، رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس به‌خوبی توسعه نیافته‌اند. برای حل این مشکل، باید باتوجه‌به سیاست‌های مهارت‌آموزی آموزش و پرورش، همت بیشتری داشته باشیم.

 فرماندار کلاله تأکید کرد: آموزش و پرورش در شهرستان کلاله نیازمند توجه ویژه است. برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش باید به امر افزایش اعتبارات آموزش و پرورش، تأمین تجهیزات و امکانات موردنیاز مدارس، بهبود وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش و توسعه عدالت آموزشی توجه شود.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.