1400-09-11 08:49
918
0
77346

ماجرای شکایت از مدیرکل بهزیستی و امام جمعه گنبد بر سر یک خیریه

امام جمعه گنبدکاووس ماجرای شکایت از مدیرکل بهزیستی گلستان و امام جمعه گنبدکاووس بر سر یک خیریه را تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس ماجرای شکایت از مدیرکل بهزیستی و امام جمعه گنبدکاووس بر سر یک خیریه را تشریح کرد.

سال ۱۳۶۵ مؤسسه خیریه‌ای در گنبدکاووس تأسیس می‌شود که به خاطر اختلافات درونی به مشکل می‌خورد. ظاهراً این اختلافات باعث شده سازمان بهزیستی استان ورود کرده و ترکیب هیأت مدیره تغییر یابد و اعضای آن تغییر کنند. اکنون اعضای تغییر یافته در نامه‌ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مدعی شده بودند که دخالت‌های امام جمعه شهرستان و خواهرزاده‌اش (رئیس بهزیستی استان) باعث این تغییرات شده است تا مؤسسه در اختیار امام جمعه درآید.

امام جمعه گنبدکاووس، درباره اخراج اعضای مؤسس خیریه امام سجاد (ع) این شهر آورده است: خیریه امام سجاد (ع) از سال ۱۳۶۵ تأسیس شده است؛ محور این مؤسسه هم روحانیت بوده است؛ در ابتدای فعالیت این خیریه، آقای نادعلی پیش‌نماز قائمیه بودند و بعد هم آقای اطهری که امام جمعه نگین شهر بودند، عضو این خیریه شدند و آقای اعتمادی تا سال ۱۳۹۵ مدیرعاملی این مؤسسه خیریه را برعهده داشت.

حجت‌الاسلام محمود ترابی یادآور شده است که در پرونده‌ای که به حکم اخیر منجر شده است، هم آقای اطهری و هم آقای اعتمادی محکوم شدند؛ بعد از این میان مدیرعامل اختلاف شدیدی ایجاد شد که خودشان به بهزیستی وکالت دادند تا این موضوع رسیدگی شود، از این رو اصلاحیه‌ای در هیأت امنا و هیأت مدیره انجام دادند و دو نفر کم و زیاد شدند و بر آن اساس اختلافات رفع و کار را شروع کردند.

ترابی در معرفی فرد اعتراض کننده، عنوان کرد: آقای حاج سید کاظم حسینی که از کسبه گنبد به شمار می‌آید، به عنوان رئیس هیأت مدیره انتخاب شدند؛ اما سازمان بهزیستی اعلام کرد که با مدرک دیپلم نمی‌توانید رئیس هیأت مدیره بمانید از این رو در جلسه‌ای که این دستور ابلاغ شد، آقای حسینی پیشنهاد می‌دهد که دوباره مجمع عمومی تشکیل شود و ایشان خودش از اعضای هیأت امنا دعوت می‌کند، بدون اینکه دیگران حتی بنده به عنوان امام جمعه در جلسه حضور داشته باشم، زیرا حضور بنده در آن‌جا رسمیت می‌بخشد؛ و این جلسه تنها در حضور رئیس بهزیستی شهرستان و یک نماینده از بهزیستی استان تشکیل می‌شود. در همان جلسه رأی‌گیری به عمل می‌آید که دوباره هیأت مدیره را تعیین کنند؛ در این انتخابات، دوباره ایشان رأی نمی‌آورد؛ بعد از اینکه رأی نمی‌آورد با اینکه خودش جلسه را تشکیل داده و خودش موقع رأی دادن حضور داشته و نظارت هم بوده است، به دلیل عدم رأی آوری، جلسه را ترک می‌کند؛ این در حالی است که بنده در جلسه حضور نداشته و تا انتها هم حضور پیدا نکردم.

وی با اشاره به اخلاق تند و تیز آقای حسینی و حساسیت مردم درباره این فرد تصریح کرد: به این خاطر بوده است که افراد دعوت شده به وسیله ایشان، به دیگرانی که در مقابل این فرد بوده‌اند رأی داده‌اند.

امام جمعه گنبدگاووس ادعای آقای حسینی مبنی بر اموال ۱۰۰ میلیاردی و درآمد گزاف مؤسسه خیریه امام سجاد (ع) را کذب دانست و ابرازکرد: این حرف گزافی است که به خاطر اختلافات بین مؤسسه و بهزیستی هیچکدام از این املاک به نام مؤسسه نشده است.

وی درباره چند ملک مربوط به مؤسسه که هیچ یک به نام این مؤسسه نیست توضیح داد: خانه‌ای برای ایتام دختر واگذار شده است و زمینی هم هست که هیچکدام انتفاعی نیستند. در زمان مدیرعاملی آقای حسینی یک زمین کشاورزی که در آن گندم دیم کاشته می‌شد، سالانه سه میلیون تومان درآمد بدست می‌آمد و یک نانوایی که ماهانه دو یا دو و نیم میلیون تومان درآمد داشته است و در جمع کل مؤسسه ماهی سه میلیون تومان درآمد کسب می کرده است.

حجت‌الاسلام ترابی به افزایش در آمد مؤسسه در دوران مدیرعامل جدید، آقای کاهانی اشاره کرد و گفت: اکنون نانوایی ماهانه چهار و نیم میلیون تومان و زمین کشاورزی هم ماهانه ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارد، بنابراین تمام درآمد مؤسسه خیریه امام سجاد (ع) ماهانه پنج میلیون تومان است.

وی با اشاره به وکالت تام پنج نفر از افراد این مؤسسه به بهزیستی، افزود: در جلسه مذکور بهزیستی به جای این پنج نفر به فردی که خودش صلاح می‌دانسته است رأی داده و بدون کوچک‌ترین دخالت یا حضور بنده، آقای حسینی حذف شده است؛ ولی متأسفانه این رفتار خلاف‌شان را از ایشان شاهد هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.