1400-01-23 20:41
734
0
74124
امام جمعه گالیکش؛

ماه رمضان مایه‌ آزمایش مسلمانان و ماه محک حق و باطل است

امام جمعه شهرستان گالیکش با بیان اینکه عملکرد ما در ستاد نماز جمعه باید در مسیر تحقق شعار سال بوده و در همین راستا معنا و تفسیر شود؛ گفت: ماه رمضان مایه‌ آزمایش مسلمانان، آرامش اهل ایمان و ماه محک حق و باطل است.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری امام جمعه گالیکش در نخستین جلسه ستاد نماز جمعه که با محوریت برنامه ریزی و اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان برگزار شد بود اشاره به نام گذاری شعار سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" توسط مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: عملکرد ما هم در ستاد نماز جمعه شهرستان باید در این مسیر بوده و در همین مسیر معنا و تفسیر شود.

وی گفت: ماه رمضان مایه‌ی آزمایش مسلمانان، آرامش اهل ایمان و ماه محک حق و باطل است و زمینه مناسبی را برای سوزاندن کدورت ها، غبار های مادی و نفسانی از وجود انسان را فراهم می کند، لذا می توان از ماه رمضان بعنوان ماه خانه تکانی نام برد.

سید محمد دلبری اضافه کرد: در حال روزه مواظب اعمال خودمان باشیم، واِلّا اعمالمان مخدوش می شود و از آن بهره لازم را نمی بریم.

امام جمعه گالیکش افزود: روزه ماه رمضان پارسایی و تقوا را به همراه دارد، در صورتی که با شرایط انجام شود و اگر نه مانند ماه شعبان، صفر و محرم و سایر ماه هاست و برای افراد آن چنان فرقی نخواهد داشت.
 
حجت الاسلام دلبری ماه رمضان را نماد اقتدار، اخلاص و وحدت، ماه قرآن و وحی دانست و بیان داشت از مناسبت هایی که درون این ماه است بیشتر می توان به اهمیت آن پی برد.

وی اذعان داشت: از آنجا که در ماه رمضان قرآن بر قلب نازنین پیامبر نازل شده است، این ماه ماهِ نزول قرآن و بهار قرآن است، اگر ما بدانیم ماه رمضان چه فضیلت هایی دارد بهتر می توانیم این ماه را درک کنیم، با فکر، شناخت و اطلاعات کامل وارد این ماه شویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.