1401-07-19 00:06
1085
2
81808

گلستان؛ زیر تیغ کرونا/ استقبال ضعیف از تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در گلستان

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان خبر داد: فقط ۴ و سه دهم درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال گلستان دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش گلستان ما؛ با وجود اینکه پس از روی کار آمدن دولت جدید و رفع موانع داخلی و خارجی ورود واکسن کرونا به کشور، و کاهش محسوس اپیدمی کرونا و مرگ و‌میر مردم با این ویروس منحوس، لازمه ثبات در این حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز یادآور برای سنین مختلف است.
با وجود تاکیدات مسئولین بهداشت و درمان برای تزریق دزهای یادآور توسط مردم بخصوص استان گلستان، اما آمار اعلام شده از سوی مسئولان بهداشت و‌ درمان استان، حاکی از عدم استقبال مردم برای تزریق دز چهارم است که سیدمهدی صداقت در این راستا به خبرنگاران، گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در گلستان تاکنون یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۵ نفر واکسن نوبت اول رادریافت کرده اند که این آمار معادل ۹۶.۳ درصد از واجدین شرایط دریافت واکسن است.

وی افزود: از این آمار ۸۵.۲ درصد یعنی یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۸۰ نفر دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

باقری گفت: آمار تزریق دز سوم برای افراد بالای ۱۸ سال در استان ۵۵۶ هزار و ۳۴۱ نفر معادل ۴۲.۲ درصد از جامعه هدف بوده است.

وی با اشاره به استقبال ضعیف از تزریق دز چهارم واکسن کرونا، تصریح کرد: تنها ۵۶ هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۴.۳ دهم درصد از جامعه هدف دز چهارم را تزریق کرده اند.

صداقت با اشاره به استقبال پایین تزریق دز چهارم واکسن کرونا افزود: یکی از دلایل این موضوع، فروکش کردن این بیماری و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از آن است.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با اشاره به مهیا بودن واکسن کرونا در مراکز جامع خدمات سلامت، به مردم توصیه کرد:کسانی که دز سوم و چهارم واکسن را دریافت نکرده اند به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.