1400-10-28 11:29
547
0
78177
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت توسعه فضاهای مناسب فرهنگ و هنر در گلستان

منتظری گفت: زمینه رشد و استعدادهای فرهنگی و ادبی  هنری مورد تاکید است و برای این منظور نیازمند فضاهای مناسب هستیم.

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ فصل ممیز کشورها است و آنها را از هم جدا می بخشد و هویت می سازد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: اگر پنجره فرهنگ را باز کنیم در آن جلوه های با شکوهی مثل اخلاق، ارزش ها، تاریخ، تمدن و جلوه آیین ها و تاریخ را مشاهده خواهیم کرد که هر یک جایگاه خاص خود را دارد.

منتظری بیان کرد: گلستان به عنوان یکی از این پازل مهم فرهنگی گوی سبقت را از دیگر استان ها کشو ربوده است و گواهی آن پیشینه استان است.

وی افزود: در فصول مختلف فرهنگ استان گلستان مشعل دار است و چه در حوزه فعالیت های فرهنگی و قرآنی، شعر و موسیقی استان گلستان هنرمندان برجسته ای دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز مسئولیت این حوزه سترگ برعهده یک برادر عزیز، متعهد که از این سامان برخواسته نهاده شده است‌.

منتظری بیان کرد:  توصیه پیامبر اکرم به ابوذر نخستین توصیه من به رعیت است و پیامبر (ص) فرمود که پنجره فرصت به روی انسان باز می شود و نمی دانید چه زمانی بسته می شود و به گونه ای عمل کنید که اگر انگشت ندامت به دندان نگوید.

منتظری متذکر شد: فراهم آوردن زمینه رشد و استعدادهای فرهنگی و ادبی  هنری این سامان مورد تاکید است و برای این منظور نیازمند فضاهای مناسب هستیم، دیرباز در ذهن من است که چه شده گرگان در حوزه هنرهای نمایشی نام و نشانی را کسب کرده بود و راز آن وجود تالار فخرالدین اسعد گرگانی استت و وظیفه داریم زمینه رشد استعدادها را با توسعه فضای فرهنگی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا است تالار فرهنگی هنری در صیاد شیرازی در سفر رئیس جمهور انجام شود و  تلاش برای کارسازی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن اهتمام شود، از اهمیت فرهنگ همواره سخن گفته شده است اما در چک لیست استاندار گلستان فرهنگ نیست و باید به آن توجه شود‌.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.