1401-02-27 05:07
589
0
80022
سرخط مهمترین اخبار 26 اردیبهشت؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

 

سیلی سخت تندباد بر صورت گلستان

ایسنا نوشت: تندباد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت استان گلستان را درنوردید.

محمد قلی پور با اشاره به اینکه مردم گلستان در روز دوشنبه، روز گرم و طوفانی را پشت سر گذاشتند، اظهار کرد: سرتاسر استان گلستان‌ طوفان و گرد و غبار را در عصر و شامگاه دوشنبه تجربه کردند.

وی با بیان اینکه تندباد با سرعت ۷۲کیلومتر بر ساعت به همراه گرد و غبار، عصر امروز استان گلستان را درنوردید، افزود: تندباد از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه امروز از غرب استان آغاز شد و سپس در ابتدای شب به مرکز رسید.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان تصریح کرد:  تندباد به تدریج به سمت شرق استان حرکت کرد و مطابق پیش بینی بر سرعت آن افزوده شد.

 

حدود ۵۰ هزار تُن گندم مازاد تولید سال قبل کشاورزان گلستانی خریداری شد

ایرنا نوشت: سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: ۴۸ هزار و ۶۰۰ تُن گندم مازاد تولیدی سال زراعی قبل در اختیار شرکت فرآوری تولید بذر، کشاورزان و بازرگانان استان به قیمت تضمینی سال جاری از طریق ۲ مرکز سیلو در فاضل آباد شهرستان علی آباد و گالیکش خریداری شد.

محمدرضا افشار افزود: شرکت طرح خرید گندم مازاد باقی مانده از سال قبل را در استان از هفتم فروردین ماه سال جاری آغاز و تا چند روز آینده ادامه داد.

وی ادامه داد: امسال استقبال از اجرای طرح شرکت برای خرید گندم مازاد در گلستان بسیار خوب بوده به طوری که این اداره کل خرید ۳۰ هزار تُن گندم را برنامه ریزی کرده بود.

 

روند کاهشی قیمت برخی اقلام در گلستان؛ افزایش ۵برابری مجازات سودجویان

صدا و سیما نوشت: رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با عرضه مناسبی که شد، اکنون قیمت برخی اقلام مانند مرغ در استان روندی کاهشی دارد.

درویش علی حسن زاده با بیان این مطلب افزود: هفته قبل با کمبود برخی اقلام مانند روغن و ماکارونی در استان مواجه بودیم، اما با برنامه ریزی‌ها و اقدامات موثری که انجام شد، اکنون کمبود محسوسی نداریم و این اقلام در حال توزیع است.کاهش قیمت برخی اقلام؛ افزایش ۵برابری مجازات سودجویان

حسن زاده ادامه داد: نیاز ماهانه استان به ماکارانی ۴۵۰تا۵۰۰ تُن است و طی روز‌های اخیر، ۲۵۰ تُن وارد و توزیع کردیم.

وی اضافه کرد: ماهانه بیش از ۱۶هزار تُن روغن در گلستان تولید می‌شود در حالیکه مصرف استان سه هزار و ۵۰۰تُن است و مازاد تولید به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

 

حذف «ارز دولتی» نان رانت‌خواران را آجر کرد/ کارشکنی رسانه‌های معاند به در بسته خورد

ایسنا نوشت: دولت سیزدهم این بار در اقدامی شجاعانه دست به جراحی بزرگ اقتصادی زده تا با خروج توده بدخیم رانت و فساد از قلب اقتصاد، دست رانت‌خواران و سودجویان را از جیب مردم قطع کند.

موضوع معیشت امروزه یکی از چالش های بزرگ پیش پای خانواده ها است، متاسفانه از آنجایی که در سال‌های گذشته میزان تورم با درآمدهای خانوار همخوانی نداشت امروز بسیاری از خانواده ها از شرایط اقتصادی موجود گله‌مندند.

دولت ها نیز در تلاش بودند که با پرداخت یارانه به بخش تولید از ایجاد بار هزینه های اقتصادی جدید بر خانواده ها جلوگیری کنند اما شواهد نشان داد که اختصاص ارز دولتی به درستی اجرایی نشد به طوری که نه تولید کننده از پرداخت یارانه های دولتی راضی بود و نه آن که یارانه ها به دست مصرف کننده می رسید فقرا هر روز فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر می شدند و این دور باطل جز آسیب به اقتصاد کشور و البته سودجویی منفعت‌طلبان لطف دیگری نداشت.

 

سرپرست فرمانداری: گرگان با تنش آبی جدی مواجه خواهد شد

ایرنا نوشت: سرپرست فرمانداری گرگان گفت: این شهرستان به دلیل نداشتن سد تامین آب آشامیدنی با تنش‌های آبی زیادی مواجه خواهد شد که باید مدیریت مصرف آن از سوی مدیران به سطح جامعه منتقل شود.

عیسی پایین‌محلی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان بر ضرورت اطلاع رسانی و مشارکت و همراهی آحاد جامعه در مصرف بهینه آب آشامیدنی با توجه به ورود به فصل گرما تاکید کرد.

وی در بخش دیگری با بیان این که گردش مالی استان گلستان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: با توجه به این میزان گردش مالی، برآورد می‌شود که گلستان حتی از سیستان و بلوچستان فقیرتر است.

 

تسریع در رسیدگی به شکایت ۳۰۰ مالباخته پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری استان گلستان از تسریع در روند رسیدگی به شکایت مالباختگان پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس خبر داد.

حیدر آسیابی در جلسه  با شاکیان پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس که به منظور نحوه رسیدگی و تعیین تکلیف این پرونده برگزار شد، اظهارداشت: دی ماه پارسال با موافقت شاکیان با  متهم این پرونده که هم اکنون به قید وثیقه آزاد است، یک‌سال برای تکمیل این پروژه فرصت داده شد اما با گذشت 4 ماه از زمان آزادی، به تعهد خود عمل نکرده و تاکنون اقدام قابل توجهی برای پیشرفت پروژه انجام نداده است

 

مدیران پرهزینه و کم‌بازده برکنار شوند/ توزیع آب در گرگان عادلانه باشد

ایسنا نوشت: سرپرست فرمانداری گرگان گفت: ماندن مدیر پرهزینه و کم بازده در میز مسئولیت به صلاح مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

عیسی پایین‌محلی عصر امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان با اشاره به طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها اظهار کرد: برای ارز ترجیحی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می شد که از این میزان ۳۰ درصد آن هم به کف جامعه نمی‌رسید و مابقی آن در دست کارتل های اقتصادی بود، از طرفی با وجود ارز ترجیحی باز هم هشت قلم کالای اساسی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه استان گلستان فقیر ترین استان کشور بعد از سیستان و بلوچستان است، افزود: در حال حاضر گردش مالی استان گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان از این در حالی است که اگر این پروژه پتروشیمی به سرانجام می رسید و برای او ساخت آن کارشکنی نمی شد گردش مالی گلستان سالانه به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان می رسید.

 

حدود ۶۵۰ هزار تن گندم امسال در گلستان خریداری می‌شود

ایرنا نوشت: سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: حدود ۶۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان برای سال زراعی جاری توسط این نهاد با همکاری مباشران خریداری می شود.

محمدرضا افشار افزود: برای خرید این میزان گندم از کشاورزان استان ۹۰ مرکز خرید تضمینی در سطح استان آماده شده که با اعلام سازمان جهادکشاورزی، فعالیت این مراکز آغاز می شود.

وی ادامه داد: این اداره کل برای خرید تضمینی گندم کشاورزان استان کمبود انبار ذخیره سازی نداشته و اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از ظرفیت انبارهای موجود در شهرستان ها را شناسایی کرده است.

 

کشف ۴۲ تُن روغن در خان ببین

مهر نوشت: رئیس حوزه قضایی خان ببین از کشف مقدار بسیار زیادی روغن احتکار شده در این شهرستان در یکی از مرغداری های متروکه خبر داد.

محمد دنکوب با اشاره بهداشتی نظارت ها بر بازار در سطح استان گلستان، اظهار کرد: با گزارش مردمی، ۴۲ تُن روغن در خان ببین کشف شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ تُن از این مقدار کشفیات روغن در یک مرغداری متروکه کشف شده است، افزود: مابقی کشفیات در انبار سه واحد تجاری و یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای خان ببین بوده است.

رئیس حوزه قضایی خان ببین تصریح کرد: همچنین سه تُن برنج خارجی و سه تُن قند هم با گزارش های مردمی در این شهر کشف و توقیف شده است.

 

بیش از ۸۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان گلستان کشف شد

تسنیم نوشت: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گلستان گفت: ۸۵۸ کیلوگرم موادمخدر تریاک با اشراف اطلاعاتی پلیس استان گلستان در ۶ دستگاه خودرو کشف شد.

سرهنگ مجید زائری اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی 6 نفر از سوداگران مرگ شدند.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی ماموران مشخص شد متهمان قصد جابه‌جایی مواد افیونی با 6 دستگاه خودرو سواری در سیستان و بلوچستان را دارند که بلافاصله موارد به پلیس آن استان اطلاع داده شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.