1400-05-12 10:52
616
0
75600
گزارش؛

روحانی در هشت سال فقط وعده داد/نه مشکل آب گلستان حل شد نه نان

دولت وعده ها که بیشتر به دولت تصویب مصوبه بدون اجرا در گلستان بدل شده بود، خسارت زیادی را با بی عملی اش متوجه این استان کرد.

به گزارش گلستان ما؛ عمر دولت روحانی روز گذشته به پایان رسید و دولت دوازدهم ترمز بی تدبیری اش را کشید اما اثرات آن معلوم نیست تا چند سال آینده گریبان ملت را بگیرد.

اما گلستان را شاید بتوان مقصد وعده های بی سرانجام دولت ها نا امید از پرتوشیمی که ۱۵ ساله شد تا نجات خلیجی که نفس هایش به شماره افتاده، اوضاع بی سامان کشاورزان و بخصوص پنبه کاران و آبی که هر روز بر اثر سو مدیریت ها کم و کمتر می شود تا مردم خطه سرسبز شمال در معرض خشکسالی قرار بگیرد.

در این سالها از خطه سبز شمال فقط اسمی باقی مانده است تا به جای استفاده از جایگاه استراتژیک آن فقط به سمت طرح های نمایشی بروند .

اگر بتوان به وعده های دولتی ها در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد، باید از تکمیل سد نرماب، زهکشی اراضی ۲۸۰ هزارهکتاری، احیای پنبه، نجات خلیج گرگان و ایجاد منطقه آزاد اینچه برون  و طرح طبیعت گردی آشوراده  نام برد.

دولت در این هشت سال حدود ۱۸۰ پروژه برای استان گلستان تصویب کرده بود که  به زعم اهالی رسانه نتوانست آنها را به ایستگاه پایانی برساند، هرچند مسئولان آن را اجرایی شده بیان کردند.

زهشکی اراضی استان گلستان به خصوص بعد از سیل ۹۸ و ورود سپاه پاسداران سرعت بیشتری گرفت تا دولت بتواند آن را در کارنامه خود درج کند اما متاسفانه تاکنون وعده زهکشی ۲۸۰ هزارهکتاری اراضی گلستان در دولت روحانی  به پایان نرسید و حدود ۱۰۰هزار هکتار آن با کمک سپاه انجام شده است.

در ماه های پایانی دولت طرح طبیعت گردی آشوراده مجوز گرفت اما مانند سالهای قبل کاری برای آن انجام نشده است.

احیای خلیج گرگان که در آخرین سفر معاون اول رئیس جمهور، آب پاکی روی دستان گلستانی ها ریخته، بودجه ای به آن تعلق نگرفت و فقط به ابراز نگرانی بسنده شد.

سد نرماب که به گفته کارشناسان  می تواند التیامی بر زخم های گلستان شود با عدم پرداخت سهم دولتی ها کار اتمام آن با وعده تیرماه ۱۴۰۰ به دولت سیزدهم واگذار می شود.

منطقه آزادتجاری اینچه برون بعد کش و قوس های فراوان چند ساله و رفت برگشت به دولت و مجلس سرانجام در امسال تصویب شد اما با تماس خبرنگار ما با مسئولان این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است  و این طرح نیز به دولت سیزدهم واگذار شد.

داغ بزرگتراستان کشاورزی گلستان، کشت پنبه است که به روزگار سیاه بدل شده و سرمایه زیادی  در استان نابود شده است و متاسفانه سطح زیر کشت پنبه  ۲۰  تا ۲۵ هزار هکتار و با ۳ کارخانه پنبه پاک کنی در قطب طلای سفید کشور است.

به هرحال دولت وعده ها و میراث فاجعه بار اقتصادی دولت روحانی به ایستگاه آخر رسید و دولت سیزدهم نیز باید بار خسارت دولت قبل را بر دوش بکشد و در عین حال به وعده هایی که به خصوص به مردم گلستان داده، عمل کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.