1402-11-04 11:34
275
0
88501
مدیرکل شیلات استان گلستان خبر داد:

استفاده از روش‌های نوین آبزی‌پروری در گلستان

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: استفاده از روش‌های نوین آبزی‌پروری در مجتمع پرورش میگو گمیشان در دستور کار است.

 به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ اسماعیل جباری ظهر امروز در کارگروه خبری فجر گلستان با اشاره به ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: در سال گذشته هفت مرکز عمل‌آوری میگو در سطح استان فعالیت داشت و دو مرکز امسال با اعتبار ۲۰۰ میلیون تمان به این مراکز افزوده شده است.

 مدیرکل شیلات استان گلستان ادامه داد: باید به موضوع صید و صیادی توجه داشته باشیم یک هزار و ۲۰۰ خانوار جامعه صیادی ما است و متأسفانه این رودخانه‌ها شرایط خوبی ندارند

 جباری بیان کرد: سه مرکز ماهیان استخوانی در بندرترکمن، شهید برجانی در آق‌قلا و مرکز ماهیان استخوانی در سد وشمگیر فعالیت دارد که سال گذشته تولید ۵۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی را برنامه‌ریزی کردیم و توانستیم ۷۰ میلیون بچه‌ماهی تولید کنیم.

 وی با بیان اینکه امسال به ۷۰۰ تن تولید ماهیان خاویاری رسیدیم، افزود: ۸۰ درصد فاز نخست مجتمع پرورش میگو گمیشان بهره‌برداری رسیده و در تلاش هستیم که فاز نخست به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

 مدیرکل شیلات استان گلستان ابراز داشت: دو مرکز میگو را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه شیلات واگذار کردیم و اولویت ما واگذاری به مردمان بومی آن منطقه است.

 جباری با بیان اینکه به هر مزرعه سه میلیارد تومان با همکاری بنیاد برکت تسهیلات پرداخت می‌کنیم، افزود: در این زمینه ۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه با بنیاد برکت، شیلات و استانداری منعقد کردیم.

 وی افزود: ۱۰ هزار هکتار برنامه تولید میگو در استان گلستان داریم و برای این مسئله مجوزات لازم برای آن صادر شده است.

 این مقام مسئول به پروژه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری سد کبودوال اشاره کرد و افزود: در فاز نخست ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه به‌منظور تولید ۲۵۰ تن گوشت، ۷ تن خاویار و تولید ۵۰۰ هزار بچه‌ماهی برنامه‌ریزی کردیم.

 جباری از برنامه‌ریزی ۸ هزارتنی پرورش ماهی در قفس خبر داد و افزود: اخیر با چهار سرمایه‌گذار در حوزه پرورش تولید پرورش ماهی در قفس مذاکره کردیم و تسهیلات لازم به این منظور ارائه شده است.

 وی افزود: پروژه ۲ هزارتنی ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریای خزر کار مطالعاتی آن انجام شده و به‌زودی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.