1403-02-09 09:20
144
0
89765
مدیرکل گمرک استان گلستان:

رشد ۴۶ درصدی ارزش ریالی صادرات گلستان

مدیرکل گمرک استان گلستان گفت: تجار گلستانی ۲۷ میلیون دلار در فروردین کالا صادر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۶ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ شهریار شهریاری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴۴ هزار تن کالا در فروردین ماه به ارزش ۲۷ میلیون دلار از گمرکات استان گلستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۶ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان گلستان بابیان اینکه از نظر ارزش دلاری نیز صادرات استان گلستان در فروردین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد، ادامه داد: کامپاند پلی‌اتیلن، پسته فندقی، پلی‌استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آماده آبزیان، سیب درختی، رب گوجه فرنگی، انواع لوله‌ها و پروفیل و مفتول آهنی جزو مهمترین کالاهایی است که از استان گلستان به کشورهای دیگر صادر شده است.

شهریاری بیان کرد: قزاقستان، ترکمنستان، عراق، ازبکستان، بلغارستان، افغانستان، رومانی، پاکستان، ارمنستان، فدراسیون روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، آذربایجان، امارات و گرجستان از جمله مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان گلستان به شمار می‌رود.

وی افزود: در فروردین تجار گلستانی به ۱۵ کشور صادرات داشتند که بیشتری آن به قزاقستان، ترکمنستان و عراق بوده و همچنین کشورهایی گرجستان و امارات متحد عربی نیز کمترین صادرات در فروردین را به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.