1400-01-22 11:25
1298
0
74098
نان های گلستان شور می روند!

وزن چانه نان کم می شود، قیمت افزایش نمی یابد

استاندار گلستان از عدم افزایش قیمت نان خبرداد و گفت: وزن چانه نان 50 گرم کاهش می یابد.

به گزارش گلستان ما؛ اکنون در شرایط کرونا که مردم از نظر معیشت در مضیغه هستند ودر آمدهایی که با هزینه ها هم خوانی ندارد، نان قوت غالب آنها دستخوش تغییراتی دراستان گلستان شده است.

چانه هایی که باید ۵۰ گرم از آن کم شود تا قیمت نان تغییری نکند و سخنان همیشه نقض شده رئیس جمهور در افزایش قیمت ها، به ظاهر جامه عمل پوشانده شود.

هادی حق‌شناس در کارگروه ساماندهی امور گندم، آرد و نان استان با تاکید بر اهمیت کیفیت پخت نان در استان اظهار کرد:  ۲۰ درصد نانوایی‌های دولتی استان در سالجاری با ساز و کار اداره کل صمت می‌توانند به نانوایی‌های نیمه‌یارانه‌ای تغییر کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه وزن چانه نان بربری چه در آزادپز و دولتی پز ۵۰ گرم کاهش می‌یابد اما قیمت نان تغییر نخواهد یافت و اداره کل صمت و دستگاه‌های نظارتی باید نظارت لازم را داشته باشند.

۱۰درصد آرد نانوایی ها برای نان روغنی

استاندار گلستان افزود: نانوایی‌های دولتی مجاز هستند نان روغنی را با قیمت ۲ هزار تومان و نانوایی‌های آزادپز به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ ارائه کنند و نانوایی‌ها می‌توانند نهایتا ۱۰ درصد آرد خود را به نان روغنی اختصاص دهند و تا یک ساعت و نیم پیش از اذان مغرب حق پخت نان روغنی دارند.

حق‌شناس گفت: نانوایی‌ها باید متناسب با پروانه پخت کنند و نظارت باید به درستی انجام شود.

وی یادآور شد: با همکاری نیروی انتظامی در زمان برداشت گندم تا زمانی که ظرفیت سیلوهای استان پر نشده است کسی حق خروج گندم از گلستان را ندارد.

قیمت نان در گلستان

براساس مصوبه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان گلستان در آبان ماه سال ۹۸  قیمت نان بربری دولتی بدون تغییر وزن با وزن چانه ۴۷۵ گرم به قیمت ۷۵۰ تومان با ۳۶.۲۶ درصد افزایش، عرضه می‌شود. نان لواش با وزن چانه ۱۷۰ گرم به قیمت ۲۷۵ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت نان یارانه‌ای با احتساب گندم هر کیلوگرم گندم ۶۶۵ تومان و قیمت نان آزاد با احتساب گندم هر کیلوگرم ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت نان بربری آزادپز در دو نرخ با وزن‌های چانه متغیر خواهد بود، قیمت نان بربری در نانوایی‌های آزادپز بدون تغییروزن چانه «۶۵۰ گرم» به قیمت یک‌هزار و ۵۰۰ تومان و نان بربری آزادپز با وزن چانه «۴۵۰ گرم» به قیمت یک‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

نان لواش آزادپز با وزن خمیر ۱۲۰ گرم و وزن نان یکصد گرم ۳۰۰ تومان و قیمت نان سنگک با وزن نان ۴۰۰ گرم یک‌هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

نان سنگک تک‌رو کنجدی به وزن خمیر ۴۱۰ گرم به قیمت یک هزار و ۷۵۰ تومان است و نان سنگک دو رو کنجدی به وزن خمیر ۴۲۰ گرم به قیمت ۲ هزار تومان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.