1402-10-21 20:34
324
0
88332
دادستان مرکز استان گلستان خبر داد:

وصول یک هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال مطالبات بانکی بدهکاران گلستان

دادستان مرکز استان گلستان با بیان اینکه در حوزه حقوق عامه اقدامات خوبی را شاهد بودیم، افزود: استفاده از ابزار قانون برای افزایش بازپس‌گیری مطالبات بانکی تداوم دارد.

به گزارش«گلستان ما»، محمود اسپانلو عصر پنج شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های سراسر استان گلستان، اظهار کرد: امروز دادستان‌ها با احساس مسئولیت و بهره‌مندی از حوزه اختیارات خود، پرچم‌دار حمایت از تولید در استان هستند و در همین راستا از همه توان خود استفاده خواهند کرد.

 وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت‌گرفته فقط در بخش وصول مطالبات بانکی، هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از بدهکاران وصول و به بیت‌المال بازگردانده شد، ادامه داد: استفاده از ابزار قانون برای افزایش بازپس‌گیری مطالبات تداوم دارد.

 دادستان مرکز استان گلستان از تعیین تکلیف ۱۹ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: سه هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت هم در مرحله کارشناسی بوده و در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه در حوزه حقوق عامه اقدامات خوبی را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع موجود در اسکله و بازارچه بندرترکمن، سد چایلی، سد نرماب، ساکنان مسکن مهر کاج گنبدکاووس، بیمارستان‌های گلستان و نصب بنچمارک در سواحل استان نیز با تلاش دستگاه قضا مرتفع شد.

 اسپانلو با اشاره به اینکه پیگیری رفع مشکلات در سطح ملی از جمله تلاش‌های دادستان‌ها در حوزه حقوق عامه است که با حمایت‌های رئیس‌کل دادگستری به سرانجام رسید، اضافه کرد: برای سازش در پرونده‌ها در مرحله دادسرا، ارجاع همه پرونده‌های قابل سازش از دادسرا به شوراهای حل اختلاف در گلستان نیز اقدامات خوبی صورت‌گرفته است.

 وی از افزایش ارجاع همه پرونده‌های قابل سازش به شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده از دادسرای مرکز استان به شورای حل اختلاف با سازش مختومه می‌شود که رقم چشمگیری است.

 وی در پایان به دادستان‌ها توصیه کرد: برای کاهش حجم ورودی پرونده به دادسراها و افزایش صلح و سازش، پرونده‌هایی که قابلیت سازش دارد به شعب شورای حل اختلاف ارجاع دهند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.