1402-02-04 20:23
657
0
84638
در پی افزایش هزینه‌های تولید مطرح شد؛

گلایه‌های دنباله‌دار به نرخ خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومانی

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور با انتقاد از وضعیت خرید تضمینی گندم به نرخ ۱۵ هزار تومان؛ از گلایه‌های دنباله‌دار کشاورزان در این زمینه خبر داد.

علیقلی‌ ایمانی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم برای کشاورزان قابل قبول نیست، اظهار کرد: با توجه به افزایش نهاده‌های کشاورزی انتظار می‌رود دولت با تعیین نرخ خرید تضمینی مناسب از تولید حمایت کند نه آنکه تولیدکنندگان از کشت یک محصول استراتژیک صرف‌نظر کنند، این نرخ اگر کمتر از ۱۷ هزار تومان باشد برای کشاورزان منفعتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه عدم حمایت از تولید احتمال قاچاق را دامن می‌زند، افزود: با توجه به شرایط خشکسالی که بسیاری از استان‌ها دست به گریبان آن هستند این انتظار وجود دارد دولت حمایت بیشتری از تلاشگران عرصه تولید به ویژه کشاورزی که امنیت غذایی مردم را تامین می‌کنند داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور از ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری پیرامون وضعیت بد نرخ‌گذاری خرید تضمینی گندم بیان کرد: کشاورزان از تعیین نرخ اعلام شده رضایت ندارند و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید این وضعیت را ضربه بزرگ بر پیکره تولید می‌دانند.

ایمانی با تشریح کشت گندم در گلستان گفت: در برخی از مزارع شمالی استان کشت گندم انجام نشد، برخی از مزارع نیز سبز نشده و برخی از اراضی زیر کشت گندم نیز درگیر خشکسالی است.

به گفته وی؛ سال گذشته ۷۳۰ هزار تن گندم تولیدی استان گلستان خرید تضمینی شد و امسال این عدد حدود ۶۵۰ هزار تن قابل پیش‌بینی است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.