1398-07-25 10:27
3973
1
65932
در معادلات انتخاباتی گنبدکاووس چه کسانی حذف می شوند؟

چه کسانی برای کاندیداتوری حسن صادقلو هورا می‌کشند؟

بخشی از اسپانسرهای مالی صادقلو چون در حوزه انتخابیه خودش، یک کاندیدا دارند بنابراین او را راهی گنبد خواهند کرد. چرا که دسته‌ی دوم اسپانسرهای مالی او ساکن گنبدکاووس هستند.

به گزارش گلستان ما ؛  طی چند روز گذشته، از سوی طرفداران دکتر حسن صادقلو یک موج خبری راه افتاده مبنی بر این‌که او از حوزه انتخابیه گنبدکاووس است. هرچند صادقلو حدود دو سه ماه پیش در گنبدکاووس، کاندیداتوری خود را در این دوره از انتخابات مجلس انکار کرد اما انگار بالاخره راضی شد که در این حوزه انتخابیه تن به رقابت دهد.

 

دکتر حسن صادقلو یک‌بار در انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 1363 با 29هزار و720 رای از 49هزار و612 در مرحله دوم و در پی قومیتی‌شدنِ شدید انتخابات بین او و حجت‌الاسلام حسین اربابی‌فرد، توانست به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر و فندرسک به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

 

او پس از اتمام نمایندگی مجلس علاوه بر تدریس در دانشگاه، معاون وزارت آموزش و پرورش، معاون پشتیبانی و اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل وزارتی این وزارتخانه، رایزن علمی و سرپرست مدارس نیز بوده‌است. تا این‌که به عنوان هفتمین استاندار گلستان در مهرماه 1392 انتخاب شد. 

 

و اکنون پایان خانه‌نشینی دوم اوست. یک بار پس از بازنشستگی که با استاندار شدنش به پایان رسید و این بار شاید با نماینده شدنش. در تحلیل اولیه داده‌های حوزه انتخابیه گنبدکاووس این‌گونه به نظر می‌رسد که قصد بر این است یک بار دیگر با ایجاد شکاف قومیتی- هم‌چنان که موجب شد در دوره دوم رای بیاورد- فضا را برای رای‌آوری صادقلو ایجاد کنند.

 

بخشی از اسپانسرهای مالی صادقلو چون در حوزه انتخابیه خودش، یک کاندیدا دارند بنابراین او را راهی گنبد خواهند کرد. چرا که دسته‌ی دوم اسپانسرهای مالی او ساکن گنبدکاووس هستند. مضاف بر این‌که حامیان سیاسی او هم‌چنان در شهرستان گنبد و نیز در برخی از مناصب تاثیرگذار استان، عهده‌دار مدیریت دستگاه‌های اجرایی هستند.

 

 صادقلو در صورت کاندیدا شدن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حداقل دو مانع و چالش جدی در دوران رقابت انتخاباتی در پیش خواهد داشت. از یک سو به زعم برخی، روحیه الیگارشیک و فامیل‌بازی و انفعال شدید در برابر توسعه همه‌جانبه و پایدار استان مهم‌ترین ویژگی‌های مدیریتی او در دوران استانداری‌اش بود که همین امر موجب کدورت و دوری فعالان سیاسی و اقوام از وی شد.

 

از دیگر سو، شهرام کوسه غراوی نماینده کنونی مینودشت و گالیکش و کلاله قصد دارد در دوره بعدی از حوزه گنبد کاندیدا شود. این فرض در حالی‌ است که اگر قرجه طیار نماینده فعلی گنبدکاووس در عرصه رقابت انتخابی باقی نماند. بهرحال سد بزرگ یاشولی‌های ترکمن وجود دارد که خواهند کوشید کاندیدای آن‌ها پیروز انتخابات گنبد شود./موج یازدهم

 

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اصلاح طلبان شرق گلستان(ماشاگ)

من یک اصلاح طلب هستم. آقای حسن صادقلو تو در زمان استانداری گلستان چه کردی؟؟؟ دقیقا از کلمه تو استفاده میکنم چون تو و امثال تو باید برای همیشه خانه نشین باشی تو حتی به درد دل اصلاح طلب ها گوش نکردی و باعث خجالت و شرمساری ما شدید به خداوندی خدا نیا چون ما نخواهیم گذاشت همه شرق گلستان علیه تو هستند

0
0
پاسخ
1398-08-08 17:48

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.