1397-10-23 12:58
1924
0
60336
یادداشتی به بهانه سفر رئیس جمهور به گلستان؛

فکری اساسی به وضعیت بحرانی جاده بندرترکمن - آق قلا بکنید!

در طول سال های گذشته تصادفات و حوادث زیادی که منجر به فوت و جراحت بسیاری از هم وطنان عزیزمان شده است در این محور اتفاق افتاده و متاسفانه روند این اتفاقات ناگوار همچنان در این مسیر ادامه دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اسپی دژ، منظور از جاده بندر ترکمن و آق قلا معروف به خط آلمان است. این محور به طول حدود۴۰ کیلومتر از بندر ترکمن به آق قلا کشیده شده و سه شهرستان و بیش از۵۰ روستا در مجاورت آن قرار دارند که از این جاده تردد می کنند.

در طول سال های گذشته تصادفات و حوادث زیادی که منجر به فوت و جراحت بسیاری از هم وطنان عزیزمان شده است در این محور اتفاق افتاده و متاسفانه روند این اتفاقات ناگوار همچنان در این مسیر ادامه دارد.
گرچه شرح این وضعیت خطرناک به انحای مختلف چه به صورت اداری و خصوصی و چه به صورت عمومی از طریق رسانه ها به سمع و نظر دستگاه های مسئول و متولی این جاده رسانده شده است، اما همیشه بهانه این بوده که بودجه و اعتبارات کافی برای رفع مشکلات آن نیست!

به نظر می رسد که وضعیت بحرانی این جاده می طلبد که به هرحال باید فکری اساسی برای آن کرد؛ چون با افزایش جمعیت و فراوانی خودروها نسبت به چند دهه قبل، این جاده نیز باید توسعه و حداقل چهاربانده شود.

وضعیت پل ها نیز در این مسیر بخاطر نداشتن حفاظ مناسب بسیار فاجعه آفرین است و کیفیت روکش آسفالت هم نامناسب و بخاطر کم عرض بودن جاده و نداشتن شانه، این مسیر بسیار ناایمن بوده و علائم هشدار دهنده کافی و استاندارد هم در آن کم مشاهده می شود و ازهمه مهم تر آنکه، روشنایی در این مسیر وجود ندارد و تردد از آن در هنگام شب واقعا خطرناک و آبستن هرگونه اتقاق ناگوار است.

به احترام خانواده هایی که جگر‌گوشه های شان را در حوادث مختلف دراین مسیر بخاطر این همه مشکلات و کمبودها از دست داده اند و افرادی هم که دراین حوادث برای همیشه مصدوم و معلول شده اند و همچنین در جهت رفاه حال مردم شریف و فهیم منطقه می طلبد که مسئولین پیگیری و توجه جدی در این مورد داشته باشند.

حاجی گلدی کر - فرماندار اسبق شهرستان های آق قلا و ترکمن

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.