1402-12-21 10:02
236
0
89127
رئیس اورژانس ۱۱۵ گلستان خبر داد:

مصدومیت ۹ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری گلستان

رئیس اورژانس ۱۱۵ گلستان آخرین شمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان گلستان را ۹ نفر اعلام کرد.

به گزارش «گلستان ما»، محمدجواد مقسمی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به مصدوم شدن ۹ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری آخر سال در استان گلستان گفت: از یکم تا بیستم اسفندماه امسال ۸ نفر آقا و یک نفر خانم دچار آسیب‌دیدگی از نوع سوختگی با مواد محترقه از نوع ترقه شده‌اند.
 وی با بیان اینکه این آسیب‌دیدگی‌ها به‌صورت سطحی و درمان سرپایی بوده است، افزود: ۳ مورد از آسیب‌دیدگی‌ها از ناحیه چشم، ۲ مورد از ناحیه پا و ۴ مورد از ناحیه دست بوده است.
 رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گلستان ادامه داد: این مصدومان از گروه‌های سنی مختلف بوده که گروه سنی زیر ۵ سال یک مورد، ۶ تا ۱۰ سال دو مورد، ۱۱ تا ۲۰ سال سه مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال یک مورد، ۳۱ تا ۴۰ سال یک مورد و بالای ۵۰ سال یک مورد را شامل شدند.
 رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گلستان گفت: کاهش چشمگیر حوادث چهارشنبه‌سوری در مقایسه زمانی با سال ۱۴۰۱، نشان‌دهنده اثرگذاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده در مورد خطرات این شب است، در این دوره‌های آموزشی، مباحثی نظیر خطرات مواد محترقه، پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری، نحوه مقابله با آتش‌سوزی و همچنین اقدامات درمانی اولیه در زمان بروز حادثه به نوجوانان و جوانان آموزش داده شد.
 مقسمی ضمن تأکید به رعایت نکات ایمنی، جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه‌سوری آخر سال بیان کرد: در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی و رعایت اقدامات اولیه در سوختگی با آتش، مصدوم را هرچه سریع‌تر به مرکز درمانی منتقل کنید و یا در صورت شدید بودن مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

وی گفت: همچنین در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی، افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال دهید، سپس سریعاً با تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی و در صورت وجود مصدوم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه، اطلاع دهید.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.