1401-11-01 12:07
330
0
83069
امام جمعه بندرگز عنوان کرد؛

اروپا درصدد شکستن قبح نام تروریست در دنیا

امام جمعه بندرگز گفت: اینکه هر کشوری به خود اجازه دهد سازمان دولتی کشور دیگری را در لیست تروریستی خود بگنجاند ، میتواند دنیارا به یک فاجعه نزدیک و یا حداقل قبح نام تروریست را بشکند.

گلستان ما-داود خاندوزی؛ حجت الاسلام سیدابوالفضل حسینی گفت: دشمن در راه اندازی اغشاشات پیچیده اخیر، ریسک بزرگی کردند و با یک محاسبه غلط، تمام شبکه نفوذ را به دست خود نابود کردند.

امام جمعه بندرگز ادامه داد: آنها نه تنها شبکه نفوذ باز سازی و گسترده شده ظرف۱۳ سال را نابود کردند، بلکه اکنون هراسانند که ایران کجا و چگونه، ضربات راهبردی متقابل را وارد خواهد کرد.

حسینی بیان کرد: آنها دیده اند که در ماجرای میکونوس، و سپس دست درازی آمریکا و انگلیس به نفتکش ها، جمهوری اسلامی چگونه طرف های غربی را تحقیر کرد، سفرای اروپایی، دست از پا دراز تر باز گشتند و سفیر آلمان با تاخیر به ایران راه داده شد و همچنین در ماجرای نفتکش ها نیز آمریکا و انگلیس مجبور به آزاد سازی نفتکش ایرانی شدند.

وی با اشاره به اقدام پارلمان اتحادیه اروپا از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران بیان کرد: از اهداف این اقدام خثمانه می‌توانیم به انتقام از کمک نظامی ایران به روسیه، انتقام از اعدام علیرضا اکبری و ارسال پالس حمایت به شبکه داخلی، تزریق امید به اغتشاشاتگران و التهاب فضای اقتصادی و افزایش قیمت ارز اشاره کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که گزینه های جمهوری اسلامی برای پاسخ به قرارگیری سپاه در لیست تروریستی اتحادیه اروپا چیست ؟، گفت: اینکه هر کشوری به خود اجازه دهد سازمان دولتی کشور دیگری را در لیست تروریستی خود بگنجاند ، میتواند دنیارا به یک فاجعه نزدیک و یا حداقل قبح نام تروریست را بشکند تا دیگر شخصی به چنین ادعاهایی توجه نکند .

حسینی بیان کرد: برای نخستین بار ایالات متحده با قرار دادن سپاه در لیست تروریستی خود این سنت را بناداشت و  ایران نیز با قرار دادن سنتکام به این موضوع پاسخ داد و حال اگر اتحادیه اروپا مرتکب چنین خبطی شود بتید در مرحله نخست ناتو و یا ارتش این کشور ها را در لیست تروریستی قرار دهیم و بلا فاصله سفارت کشورهای اروپایی باید بدون وابسته نظامی به کار خود در ایران ادامه دهند .

وی متذکر شد:با فراگیر شدن چنین سنتی ، دیگر هرکشور به خود اجازه میدهد سازمان نظامی دولتی کشورهای دیگر را سر هر موضوعی به عنوان گروه تروریستی بشناسد و این نخستین قدم در ناکارامد نشان دادن سازمان ملل متحد خواهد بود.

این مقام مسئول تاکید کرد:  باید توجه داشت که برای فراگیر کردن این موضوع میتوان به رایزنی با کشور های نزدیک پرداخت تا به سازمان های نظامی کشورهای درحال تنش و یا جنگ با خود را تروریست اعلام کنند ، به عنوان مثال : کره شمالی میتواند ارتش کره جنوبی و ژاپن ، چین ارتش تایوان و روسیه ارتش اوکراین را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند .

حسینی تاکید کرد: موفقیت در این امر فقط به مقداری طرح ریزی هوشمندانه و رایزنی های سیاسی و اقتصادی نیاز دارد و در صورت فراگیری آن ، سازمان ملل در صدد ایجاد راهی برای حل و فصل این موضوع برمیاید  وخروج از NPT ( پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) و اخراج «تمامی بازرسان» آژانس مورد بررسی شورای عالی امنیت ملی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.