1402-12-02 13:16
408
0
88875
آیت‌الله شاهرودی در ویژه برنامه «نوبت انتخاب»:

انتخاب درست خبرگان راه نفوذ دشمن را می‌بندد

عضو و کاندیدای ششمین دوره خبرگان رهبری گفت: بعد عبادی انتخابات خبرگان رهبری بسیار بالاست و همین امر باعث تفاوت آن نسبت به سایر انتخابات شده است، انتخاب درست خبرگان راه نفوذ دشمن را می‌بندد.

آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی‌شاهرودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» در ویژه برنامه «نوبت انتخاب» اظهار کرد: ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و خبرگان رهبری چهار نوبت از انتخاباتی هستند که ملت بیعت خودشان را با  اسلام، پیامبر اکرم (ص)، امام زمان (عج)، امام راحل و با قرآن نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات گفت: دلایل شرکت در هر یک از انتخابات می‌تواند متفاوت باشد و برخی بعد عبادی و برخی دیگر بعد سیاسی قوی‌تری دارند.

* انتخابات پشتوانه نظام اسلامی است

کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد سیاسی انتخابات ریاست جمهوری بسیار بالا است به همین دلیل گروه‌ها، افراد، هیئت‌ها و احزاب مختلف به صحنه می‌آیند و هر کسی می‌خواهد این پست را به سمت گروه خودش جذب کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی توضیح داد: گاهی اوقات بالا بودن بعد سیاسی انتخابات مشکل‌ساز می‌شود، همه به یاد دارند در سال ۸۸ این بعد سیاسی به مرحله‌ای رسید که یک فتنه درست شد و فتنه سال ۸۸ را پی‌ریزی کرد.

وی؛ بعد منطقه‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی را بیشتر از بعد سیاسی‌اش خواند و گفت: ممکن است شور سیاسی در این انتخابات کمتر باشد اما از نظر شرعی و الهی کسی که خودش را شهروند جمهوری اسلامی می‌داند باید پایبند به اصول و ارزش‌های اسلامی باشد و در همه انتخابات‌ها شرکت کند و رأی خود را به صندوق بیندازد و بهترین فردی که مد نظرش است را انتخاب کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم بیشتر بعد خانوادگی و محله‌ای مهم است و از نظر سیاسی شاید در کمترین حد ممکن نسبت به سایر انتخابات باشد.

* انتخابات کشور را در خط امام زمان و اسلام نگه می‌دارد

عضو و کاندیدای ششمین دوره خبرگان رهبری گفت: بعد عبادی انتخابات خبرگان رهبری بسیار بالاست و همین امر باعث تفاوت آن نسبت به سایر انتخابات شده است، انتخاب درست خبرگان راه نفوذ دشمن را می‌بندد.

آیت الله حسینی‌شاهرودی در خصوص تصمیم مجلس خبرگان بعد از رحلت امام خمینی گفت: اهمیت مجلس خبرگان را می‌توان در انتخاب رهبری بعد از رحلت امام دانست که با هوشمندی فردی را انتخاب کردند که دقیقا در مسیر حضرت امام حرکت کرده و می‌کند تا انقلاب را به امام زمان (عج) تحویل دهد.

وی درباره اهمیت جایگاه رهبری در قانون اساسی گفت: در قانون اساسی دو اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ مربوط به انتخاب و ویژگی‌های رهبری می‌شود این کمیسیون وظیفه دارد کسانی که شایستگی برای رهبری داشته باشند انتخاب کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در خصوص ویژگی هایی اعضای خبرگان توضیح داد: کسانی که برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شوند باید ویژگی‌هایی نظیر اجتهاد آگاهی را داشته باشند از اینرو شرکت مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اهمیت بسیار بالایی دارد و کشور را در خط امام زمان و اسلام نگه می‌دارد.

وی افزود: مشارکت در انتخابات اولویت بر انتخاب دارد اصولاً اگر انتخابات در کشور پرشور باشد دشمن کمتر می‌تواند دشمنی کند.

* همه باید یکدیگر را تشویق به حضور حداکثری در انتخابات کنند

کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن  گفت: حضور مردم در ۲۲ بهمن دوستان انقلاب را امیدوار و دشمنان را خجل کرد انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی است همه باید یکدیگر را تشویق به حضور حداکثری در انتخابات کنند هرچه انتخابات میزان مشارکت آن بالاتر باشد دشمن عقب‌نشینی می‌کند.

وی با ابراز امیدواری از حضور مردم در انتخابات گفت: بنده این اطمینان را دارم مردمی که حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن را در جشن ۴۵ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خلق کردند. در انتخابات ۱۱ اسفند نیز هرچه با شکوه‌تر پای صندوق‌های رای حاضر می‌شود.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.