1400-03-23 10:07
841
0
74966
مشارکت حداکثری راهی برای اقتدار؛

حضور پر شور لازمه انتخابی هوشمند/ همه برای ایران، ایران برای همه 

رفتارهای غلط برخی از تصمیم گیران در حوزه های مختلف کشور موجب ناراحتی مردم شده است اما بر اساس آیات قرآن نیز مردم خود باید بخواهند تا بتوانند شرایط را تغییر دهند و این مهم جز با حضور و مشارکت حداکثری به دست نمی آید.

به گزارش گلستان ما، تقویم را هر چه ورق می زنیم به ما یک نکته را گوشزد می کند که هر روز به قرار خود نزدیک تر می شویم.

قراری که باز هم باید سرنوشت خود را برای چهار سال مشخص کنیم، سر نوشتی که این بار از یک جهت برای ما اهمیت ویژه تری دارد و آن این است حاکمیت اجتماعی و سیاسی ما به دوران بلوغ رسیده است.

بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کشور ما دیگر نه کودک نو پای اوایل دهه شصت است و نه جوان دهه هشتاد انقلاب اسلامی، حاکمیت اجتماعی کشور به بلوغ رسیده و این اولین انتخاب سرنوشت ساز مردم بعد از چهل سالگی کشور است.

زمان آزمون و خطا برای ما گذشته و مردم آماده اند در هر لباسی با هر فکر و منشی به هویت مشترک خود فکر کنند و آن ایرانی بودن است.

شاید این روزها در کوچه و خیابان بارها شنیده باشیم که انتخاب ما تاثیری نخواهد داشت اما باید بدانیم که حاکمیت مردم سالار مبتنی بر شرایط دینی ایجاب می کند تا مردم انتخاب کنند و این قانون انتخاب است که اگر بد انتخاب کنی تنبیه می شوی و اگر خوب انتخاب کنی رشد را به همراه خواهد داشت.

تب و تاب روزهای انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسیده و دیگر مردم منتظر هستند تا بینند چه کاندیدایی با چه منش فکری راهی خیابان پاستور می شود.

انتخابات امسال شرایطش از یک جهت دیگر با تمامی انتخابات های گذشته و شاید آینده تفاوت دارد و آن حضور مهمان ناخوانده ای در بین مردم است مهمانی که شرایط را برای برگزار کنندگان کمی سخت تر می کند اما به یقین برای مردمی که می خواهند سرنوشت خود را با اقتدار تعیین کنند فرقی نخواهد داشت.

ترک، کرد، لر، بلوچ، فارس، عرب، شیعه، سنی، مسیحی و کلیمی و زرتشتی همه با هم زیر یک پرچم زندگی می کنیم و انتخابات های گذشته به ما نشان داد اولین چیزی که برای ما مهم و تاثیر گذار خواهد بود هویت ایرانی است.

لزوم مشارکت پر شور اقشار و گروه های مختلف در نگارستان ایران موجب شد تا سراغ برخی از نخبگان و بزرگان گروه های مختلف گلستان برویم و گفت و گویی نسبت به لزوم حضور در انتخابات و مشارکت پر شور با آن ها داشته باشیم.

نقش تعیین کننده جوانان در ایجاد نشاط انتخاباتی

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:  دربحث انتخابات حضور جوانان همیشه موثر و حائز اهمیت بوده  و مورد توجه کاندیدا بوده است.

سید محمد حسین حسینی خاطرنشان کرد: چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نباید اشخاص مهم شوند و از شخص طرفداری کرد بلکه این شخصیت نظام است که مهم است و افراد زمانی مورد مقبولیت قرار می گیرند که از فیلتر شخصیت سازی نظام عبور کرده باشند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان تصریح کرد: شخصیت نظام همان ماهیت و ساختار است که مانند یک فیلتر و چارچوب عمل می کند و اگر اشخاص را این معیار عبور دهیم کمتر دچار لغزش می شویم.

وی ادامه داد: نمونه بارز آین مرحوم آیت الله یزدی بودند که ابتدا از کسی طرفداری کردند و زمانی که دیدن آن شخصیت از اصل نظام فاصله گرفتند از آن اعلام برائت کردند.

حسینی به برنامه کاندیداها اشاره کرد و ابراز کرد: تیم های تبلیغاتی یکسان برای کاندیداها مسلما برنامه های یکسان و دیدگاه قبلی دارند و نمی توانند موثر عمل کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان افزود: این انتخابات دست و پازدن جریان لیبرالی را به نمایش می گذارد زیرا نمی خواهند دولت جوان انقلابی روی کار بیاید.

حسینی یاد آورشد: دادن شعارهای مشابه، ضربه زدن به رقبا  و جریحه دارد کردن احساسات مردم، وعده دادن گلابی برجام که هیچ وقت چیده نشد از دیگر شگردهای انتخابات پیش رو است لذا معیارها باید ملاک انتخاب قرار گیرد نه وعده ها.

وی درباره نقش جوانان در انتخابات پیش رو بیان کرد: جوانان ما اثر گذارند و باید بعد احساسي جوانان بیشترین بهره برداری را کرد اما نباید آنها را اسیر احساسات کرد و آن چیزی که برای جوانان مهم است براساس احساسات رای ندهند و شعارها را با مصداق بپذیرند.

مردم هوشیارانه انتخاب کنند

الحاج محمد امین آخوند صفری در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: یکی از مواردی که باید مردم در انتخابات پیش‌ رو مدنظر داشته باشند؛ این است که دشمنان از چه کسی و جناح سیاسی حمایت می کنند؛ لذا اعتماد به این افراد به منزله باز کردن درهای نفوذ دشمن به کشور محسوب می شود.

وی افزود: مردم باید فارغ از تعصبات سیاسی به کاندیدایی رای بدهند که بتواند با روحیه جهادی مشکلات کشور را رفع کند.

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله تاکید کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری هم باید وعده هایی به مردم بدهند که توان عملیاتی کردن آن را داشته باشند؛ چرا که بدعهدی ها موجب نارضایتی و ناامیدی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: مسلما مثل گذشته، عملیات روانی دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی مردم از نظام از طریق ابزارهای مختلفی که در دست دارند؛ در زمان انتخابات بیش از پیش خواهد شد؛ پس لازمه خنثی کردن این عملیات روانی، بصیرت و هوشیاری مردم و حضور پرشور در انتخابات است.

اخوند صفری گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران بستگی به حضور مردم همیشه در صحنه دارد تا به واسطه این پشتوانه مردمی بتواند از حقوق مردم خود در جوامع بین المللی دفاع کند.

انتخابات پر شور راهی برای ایجاد کشوری مقتدر

محمد مهدی اورسجی در گفت و گو با گلستان ما، اظهار کرد: اقتدار به معنای داشتن قابلیت و مشروعیت که استفاده از قدرت، یکی از ویژگیهای نظام سیاسی است.

دبیر حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی گلستان با بیان اینکه قدرت سیاسی متضمن وجود رابطه بین نخبگان سیاسی و افراد تحت نفوذ است، خاطرنشان کرد: اقتدار به همراه اعتماد به نفس ملی یکی از مسائل کلیدی رشد هر کشور به حساب می آید.

وی افزود: می توان گفت انتخابات سالم و پرشور با چهار واسطه باعث افزایش اقتدار ملی خواهد شد که اولین آن افزایش روحیه خودباوری و اعتماد به نقش مردمی است.

اورسجی اذعان کرد: افزایش مشروعیت حکومت ودر نتیجه افزایش قدرت و اعتبار آن در عرصه بین المللی به همراه انتخاب افرادی دلسوز و آگاه جهت تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های کشور از دیگر مولفه های افزایش اقتدار ملی می شود.

دبیر حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی گلستان با بیان اینکه حضور حداکثری رفع تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمنان را به همراه دارد، یادآورشد: زمانی که مردم احساس کنند رای آنها موثر است و خودشان در تعیین حاکمان شان نقش اساسی دارند، روحیه خود باوری و اعتماد در ایشان تقویت می شود.

وی متذکرشد: باید توجه داشت که در حکومت دینی ونظام ولایی، هرگز الهی بودن و مبنای آسمانی داشتن، مستلزم نفی نقش مردم و غفلت از خواست و اراده آنها نیست بلکه در نظام اسلامی تنها راهبرد دستیابی به مردم سالاری حقیقی حاکمیت دینی است و هیچ مکتب و نظامی به اندازه اسلام برای انسان موضوعیت قائل نشده است.

اورسجی گفت: با توجه به نقش مشارکت سیاسی در سیاست گذارهای خارجی و داخلی، حکومت می باید با راهکارهایی چون توجه به مشکلات اساسی مردم، جلب مشارکت نخبگان، توجه به جوانان و نیازهای آنان، استفاده از تبلیغات مناسب، توجه به ویژگی های نقاط مختلف کشور و کنترل مناسب مخالفین مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو را تضمین نماید.

حضور در انتخابات به مثابه روحیه دهی تماشاگر در ورزشگاه است

حمیدرضا کیا در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: انتخابات ها همیشه در کشور ما از شرایط خاصی برخوردار بوده است چرا که مردم در قبال خودشان همیشه احساس مسوولیت می کنند.

قهرمان پرش سه گام آسیا با بیان اینکه یکی از افتخارات ما این است که تکلیف سیاسی کشور را خود مردم مشخص می کنند خاطرنشان کرد: این همکاری میان مردم و سیاست یکی از نقاط قوت کشور ما بوده است.

وی افزود: مهم نیست که در چه جایگاهی قرار داریم باید برای همه ما مهم این باشد که ایرانی هستیم و می خواهیم خودمان تصمیم گیری کنیم.

ملی پوش دوومیدانی کار کشورمان ابراز کرد: زمانی که در ورزش هواداران می آیند ورزشگاه و شما را تشویق می کنند روحیه چند برابری می گیرید فکر می کنم حضور مردم در پای صندوق ها برای مسوولان نیز همین نقش را ایفا می کند و هر چه مردم بیشتر بیایند روحیه اجتماعی بیشتر می شود.

کیا عنوان کرد: همه ما در هر عرصه ای که هستیم یک وظیفه نسبت به کشور داریم و با حضور در پای صندوق های رای می توانیم بخش عظیمی از این دین را ادا کنیم.

قهرمان پرش سه گام آسیا گفت: بنده بعنوان سرباز این کشور قطعا در انتخابات شرکت می کنم و از تمام ورزش دوستان نیز این تقاضا را دارم که با حضور در پای صندوق ها ورزشی ها را سربلند کنند.

رابطه مستقیم اقتدار و مشارکت انتخاباتی

تحلیل گران سیاسی همیشه این گزاره را ارائه داده اند که هر چه حضور در انتخابات فال تر و پویا تر باشد امید در جامعه و حکمرانان افزایش خواهد داشت و این دو مولفه با یک دیگر رابطه مستقیمی دارند.

رفتارهای غلط برخی از تصمیم گیران در حوزه های مختلف کشور موجب ناراحتی مردم شده است اما بر اساس آیات قرآن نیز مردم خود باید بخواهند تا بتوانند شرایط را تغییر دهند و این مهم جز با حضور و مشارکت حداکثری به دست نمی آید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.